  • 1. Data: 2022-04-29 09:48:17
    Temat: Płyta indukcyjna samsung
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W płycie ctn464fb01 samsunga uszkodzeniu uległy dwa elementy oznaczone na
    zdjęciu IC301 i PTC301:

    https://obrazki.elektroda.pl/9544968500_1400132001.j
    pg

    O ile z identyfikacją i zakupem IC301 nie ma problemu, to ten pozystor
    jest niewiadomą.
    Z rożnych wątków wychodzi, że to pozystor 6om i nic więcej.
    Podpowie ktoś gdzie tego szukać i jakie może mieć parametry?

    Pozdrawiam
    TG

  • 2. Data: 2022-05-01 13:28:41
    Temat: Re: Płyta indukcyjna samsung
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 09:48 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Z rożnych wątków wychodzi, że to pozystor 6om i nic więcej.
    > Podpowie ktoś gdzie tego szukać i jakie może mieć parametry?

    Podpowie ktoś?

  • 3. Data: 2022-05-01 14:08:35
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Sądząc po linku, na Elektrodzie już szukałeś odpowiedzi?

  • 4. Data: 2022-05-01 14:16:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 14:08 stary grzyb <s...@o...pl> pisze:

    > Sądząc po linku, na Elektrodzie już szukałeś odpowiedzi?

    Tak, nie ma nigdzie info jaki to element.

  • 5. Data: 2022-05-01 16:19:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Z rożnych wątków wychodzi, że to pozystor 6om i nic więcej.
    > Podpowie ktoś gdzie tego szukać i jakie może mieć parametry?

    Zanim tam cos dasz to sprawdź czy nie ma zwarcia, bo tak bez powodu to
    nie pada, to raz dwa to to jest termistor ntc a nie pozystor, on nie
    jest krytyczny ale musi wytrzymać ładowanie kondensatorów przy
    włączeniu, np taki ma 7,5A i powinien być dobry
    https://www.tme.eu/pl/details/ntcs-6r8-7a5/termistor
    y-ntc-ochronne/sr-passives/

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-05-01 17:42:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 16:19 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    pg

    > Zanim tam cos dasz to sprawdź czy nie ma zwarcia, bo tak bez powodu to
    Miałem awarię prądu, trzy razy "błysnęło" i później 1,5h moja wioska nie
    miała zasilania.
    Po powrocie zasilania miałem uwaloną płytę, zasilacz od napędu bramy i
    dwie listwy "komputerowe" miały zwarcie. Wszystko wisiało na tej samej
    fazie. Oprócz tego na tej samej fazie miałem TV i jakieś inne dekodery i
    im nic się nie stało.
    Wygląda na to, że na chwilę na jednej fazie pojawiło się (wyindukowało?)
    napięcie międzyfazowe.
    Wymieniłem IC301 i po uruchomieniu bez tego PTC301 płyta jest martwa - nic
    się nie pali, nie ma zwarcia, z zasilacza do obu modułów dochodzi napięcie.

    > to raz dwa to to jest termistor ntc a nie pozystor,
    Na elektrodzie i jakimś włoskim forum pisali, że to PTC o wartości 6 lub
    33om.

    > on nie jest krytyczny ale musi wytrzymać ładowanie kondensatorów przy
    > włączeniu, np taki ma 7,5A i powinien być dobry
    > https://www.tme.eu/pl/details/ntcs-6r8-7a5/termistor
    y-ntc-ochronne/sr-passives/
    Dzięki,

    swoją drogą po stronie AC mam w sumie cztery ograniczniki przepięć B+C
    (przy obu falownikach) i w obu rozdzielniach i nie zadziałały.

    TG

  • 7. Data: 2022-05-05 13:54:36
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > swoją drogą po stronie AC mam w sumie cztery ograniczniki przepięć B+C
    > (przy obu falownikach) i w obu rozdzielniach i nie zadziałały.

    Bo tam pewnie nie było przepięć >1kV żeby zadziałały ograniczniki
    permanentnym zwarciem tylko wzrosło napięcie do 300-400VAC i ubiło
    co wrażliwsze elementy.

    Trzeba rozbierać moduły i w nich grzebać...

    Jeśli rozbierzesz i zrobisz fotki możemy próbować pomóc.
    Możesz na priv do mnie dać linka do elektrody...

    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2022-05-05 18:14:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > im nic się nie stało.
    > Wygląda na to, że na chwilę na jednej fazie pojawiło się (wyindukowało?)
    Raczej neutralny się gdzieś urwał.

    > Wymieniłem IC301 i po uruchomieniu bez tego PTC301 płyta jest martwa -
    Bo masz przerwę na tym ptc.

    > nic się nie pali, nie ma zwarcia, z zasilacza do obu modułów dochodzi
    > napięcie.
    To nic nie znaczy, weź jakiś zasilacz albo ku 12v z żarówką 12V podłącz
    za tym ptc, + na ptc a - do masy (np na elektrolicie masz minus
    zaznaczony), żąrówka powinna błysnąć i zgasnąć, potem można zamiast tego
    ptc podłączyć kabelkami zwykłą żąrówkę 40-100W/230V i zobaczyć co się
    dzieje.

    > Na elektrodzie i jakimś włoskim forum pisali, że to PTC o wartości 6 lub
    > 33om.
    Ale ptc jest bez sensu bo jemu z temp oporność rośnie (używane w tv
    kineskopowych do demagnetyzacji maski kineskopu kolorowego), a jeżeli
    jest włączony między mostkiem a kondensatorami to powinien być ntc, z
    temp oporność maleje, w ten sposób ogranicza udar prądowy ładowania
    kondensatorów przy włączeniu do sieci.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2022-05-05 18:30:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 18:14 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Raczej neutralny się gdzieś urwał.
    Tego już teraz nie stwierdzę - zamówiłem do rozdzielni dodatkową
    przepięciówkę typu D.
    Zaintrygowały mnie te warystory w listwach komputerowych - one zadziałały,
    ochroniły podłączone urządzenia i wybiły B16 w rozdzielni.

> [...]
    > jest włączony między mostkiem a kondensatorami to powinien być ntc, z
    > temp oporność maleje, w ten sposób ogranicza udar prądowy ładowania

    Zamówiłem u "piekarza" NTC 6,5oma 8A. Jak przyjdzie zdam relację.

    Dodatkowo uwaliło mi "zasilacz" do anody aktywnej w zasobniku CWU -
    kolejne 200 zł w plecy.
    Ale jest i happy end. Zgłosiłem awarię z polisy domu - wczoraj miałem
    pozytywną odpowiedź, dzisiaj kasę na koncie. Wypłacili mi za zasilacz
    bramy, zasilacz anody i moduł mocy do indukcji samsunga. Wszystko po
    cenach katalogowych. Robociznę wziąłem na klatę. Zapomniałem im doliczyć
    za listwy :-)

    TG

  • 10. Data: 2022-05-05 18:33:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 13:54 Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> pisze:

    > Bo tam pewnie nie było przepięć >1kV żeby zadziałały ograniczniki
    > permanentnym zwarciem tylko wzrosło napięcie do 300-400VAC i ubiło
    > co wrażliwsze elementy.

    Pewnie tak było.

    > Trzeba rozbierać moduły i w nich grzebać...
    >
    > Jeśli rozbierzesz i zrobisz fotki możemy próbować pomóc.
    > Możesz na priv do mnie dać linka do elektrody...

    Indukcję samsunga na razie poskładałem do kupy, w międzyczasie kupiłem
    nową płytę (coś trzeba jeść).
    Jak przyjdzie zamówiony NTC to wlutuję i będę się odzywał jak będą
    problemy.
    Dzięki!

    TG