  • 1. Data: 2011-09-20 06:11:09
    Temat: [PORD] pytanko o sytuację.
    Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>

    Byłem świadkiem następującego zdarzenia, jechałem za
    motocyklistą który zapomniał wyłączyć prawy kierunek.
    Wjechał na skrzyżowanie(jechał prosto z prawym kierunkiem) i z
    prawej strony z podporządkowanej wyjechała mu bakba puszką.
    On po heblach i koniec końców zaliczył delikatną glebę. Do
    kolizji nie doszło.
    Pytanie następujące: czyja byłaby wina przy kolizji?

    Pozdrawiam
    ursyn

  • 2. Data: 2011-09-20 07:17:19
    Temat: Re: [PORD] pytanko o sytuację.
    Od: "Kowal" <s...@n...pl>

> [...]
    > doszło.
    > Pytanie następujące: czyja byłaby wina przy kolizji?

    Babki puszką.

  • 3. Data: 2011-09-20 07:21:17
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 08:11, ursynek pisze:
> [...]
    > doszło.
    > Pytanie następujące: czyja byłaby wina przy kolizji?

    Obopólna.
    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2011-09-20 07:37:42
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Obopólna.
    A założysz się ? :)
    WOJO

  • 5. Data: 2011-09-20 07:41:52
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Magic"
[...]

    A od kiedy kierunkowskaz zmienia zasady pierszenstwa???
    o ograniczonym zaufaniu wspomne...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 6. Data: 2011-09-20 07:51:59
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tytus z domQ"
> [...]
    > Pytanie następujące: czyja byłaby wina przy kolizji?
    >
    > Obopólna.
    >
    >A od kiedy kierunkowskaz zmienia zasady pierszenstwa???

    Kierunkowskaz nie zmienia zasad. Natomiast zapowiada pewne zachowanie
    i dlatego _może_ (choć nie musi; to zależy od całości sytuacji) mieć
    wpływ na zastosowanie Art.4 PORD

    >o ograniczonym zaufaniu wspomne...

    To teraz wróć do PORD i poczytaj na czym polega ograniczone _zaufanie_.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 7. Data: 2011-09-20 08:00:00
    Temat: Re: pytanko o sytuację.
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 20 Wrz, 09:21, Magic <m...@w...pl> wrote:

    > Obop lna.
    Sprawca kolizji bedzie pani z puszki, motocyklista dostanie mandat za
    wprowadzenie w blad kierowcy samochodu.
    :)

    pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2011-09-20 08:03:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 09:51, Mariusz Kruk pisze:

    > Kierunkowskaz nie zmienia zasad. Natomiast zapowiada pewne zachowanie
    > i dlatego _może_ (choć nie musi; to zależy od całości sytuacji) mieć
    > wpływ na zastosowanie Art.4 PORD

    Np. zapowiadał, że chce zjechać na pobocze kawałek dalej, który to
    kawałek wypadał za skrzyżowaniem, a babka go źle zrozumiała.

  • 9. Data: 2011-09-20 08:08:52
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
    >Np. zapowiadał, że chce zjechać na pobocze kawałek dalej, który to
    >kawałek wypadał za skrzyżowaniem, a babka go źle zrozumiała.

    Oczywiście. Mógł równie dobrze zapowiadać, że mieszka po prawej stronie
    szosy i będzie zjeżdżał pod dom za trzy kilometry.
    Co nie zmienia faktu, że PORD nakazuje sygnalizować manewry wprawdzie
    "zawczasu", ale też i "wyraźnie".

    --
    \------------------------/

  • 10. Data: 2011-09-20 08:26:24
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Mariusz Kruk"
    Co nie zmienia faktu, że PORD nakazuje sygnalizować manewry wprawdzie
    "zawczasu", ale też i "wyraźnie".

    Zawczasu i wyraznie sygnalizuje ze mieszkam 3 km dalej i tam wlasnie bede
    skrecal.
    I co mi pan zrobi.
    Wlaczony kierunkowskaz nie zmienia sygnalizacji pionowej poziomej.
    BTW nie bylo kolizji - bo nie bylo kontaku wiec zaczyna sie czyste
    preclowanie.

    Co do ograniczonego zaufania to mam w dupie teorie kodeksu drogowego i nawet
    majac pierszenstwo nie wjezdzam ogniem na skrzyzowanie widzac ze z boku czai
    sie ciezarowka. Jestem nawet tak ostrozny ze zwlaniam jak widze zblizajacego
    sie z przeciwka chetnego do lewoskretu etc.

    --
    Tytus
    żółta motorynka