  • 1. Data: 2020-04-13 15:32:59
    Temat: (PRL) Jaworzno - typ centrali i numeracja
    Od: v...@i...pl

    Witam Grupowiczów!
    Mam pytanie dotyczące historycznych uwarunkowań telefonii w Jaworznie w strefie
    numeracyjnej 32.
    Chciałbym się dowiedzieć jaki typ centrali obsługiwał to miasto do końca lat 80 i
    jaka była numeracja. Chodzi o pierwsze cyfry i długość numeru.
    Ciekawi mnie czy była to jedna centrala.
    Miasto Jaworzno jest miastem o najmniejszym zagęszczeniu ludności na 1 km2 w Polsce.
    Jest bardzo duże obszarowo bo połączono z nim wiele wsi, które teraz są dzielnicami.
    Pomiędzy nimi czasem nie ma nic prócz pół czy lasu.
    Ciekawe czy odległe tereny miasta były łączone tylko za pomocą odległych krotnic czy
    też były jakieś małe centrale lokalne.
    W mojej dzielnicy w zasadzie przez epoką Netii raczej nie dało się uświadczyć
    telefonu stacjonarnego.
    Nie ma śladu po infrastrukturze innej niż Netii i lokalnego providera używającego
    światłowodów ale na słupach telefonicznych (postawionych zdaje się przez niego, acz
    słupy chyba są z odzysku). Operator ów podłącza domki jednorodzinne napowietrznym
    światłowodem.
    Netia jest pod ziemią.
    Jako ciekawostkę podam iż Jaworzno ma bardzo rozbudowaną sieć autobusów, gdzie już
    większość to pojazdy wyłącznie elektryczne.
    Obsługuje połączenia od Chrzanowa w woj. Małopolskim po Katowice.
    vari