eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia › VoIP UPC, serwer SIP a tradycyjne centrale telefoniczne dawnej TP, dziś orange - komunikacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2020-03-13 14:03:59
    Temat: VoIP UPC, serwer SIP a tradycyjne centrale telefoniczne dawnej TP, dziś orange - komunikacja
    Od: "gienek" <n...@s...amu>

    Czy rozmowy odbywające się przez telefon "stacjonarny" UPC, czyli VoIP,
    czyli przechodzące przez ich serwer SIP (ponoć jest tylko jeden SIP na całą
    Polskę w Wawie, tak słyszałem, bo wszystko tajne przez poufne i opowieści
    urastają do rangi legend i baśni) to taki serwer SIP gdy kieruje już ruch na
    tradycyjne centrale POTS jest przez te tradycyjne centrale widziany jako
    typowo centrala telefoniczna?
    Czy raczej komunikacja między nimi odbywa się jakimiś innymi metodami,
    innymi niż dwie typowe centralne telofonii POTS gdy gadają ze sobą. Czyli
    jeden użytkownik POTS dzwoni do innego użytkownika POTS w innej
    miejscowości. Czy ten ruch i generowane pakiety danych wyglądają tutaj
    podobnie w porównianiu do rozmowy z UPC VoIP do użytkownika POTS Orange?
    Czyli rozważamy taką sytuację.
    Dzwonimy z telefonii UPC np. z Katowic gdzieś tam w rejony np. Mazur na
    jakiś tam typowy stacjonarny numer, np do jakiegoś urzędu gminy.
    Gdzie to jest wtedy "wstrzykiwane" w sieć stacjonarą Orange?
    W Warszawie a potem już leci łączami oragne do Olsztyna?
    Czy raczej serwer SIP UPC komunikuje się bezpośrednio z docelową centralą w
    Olsztynie, pod którą jest podpięty docelowy numer?
    Pytam, bo chciałem ustalić na którym odcinku rozmowa czasami lubi być
    degradowana.
    Zauważyłem, że częściej to dotyczy jakiś tam peryferyjnych rejonów Polski
    niż dużych miast (rura na wieś się gdzieś zatyka?)
    Jak się dzwoni z miasta do innego wojewódzkiego miasta to rozmowy
    najczęściej są bez żadnych zastrzeżeń - jakość żyleta. Ale zdarzają się małe
    gminy "gdzie psy dupami szczekają" że taka rozmowa czasami jest szatkowana.
    I teraz pytanie czy jak taka rozmowa prowadzona przez VoIP UPC jest już
    wypluta przez serwer SIP UPC gdzieś już dalej w kraj to jest ona traktowana
    jako typowa rozmowa z tradycyjnej telefonii komutowanej analogowej czy
    raczej ruch ten odbywa się jakby "bokiem" i ma wręcz jakieś niższe
    priorytety niż ruch generowany przez użytkownika POTS?
    Czy raczej jeżeli ma się coś pierniczyć do jakości techniczej rozmowy to
    tylko na odcinku mój aparat-serwer SIP, czy raczej nadal na linii SIP_UPC -
    sieć orange może dochodzić do dalszej ewentualnej degradacji połączenia, bo
    np orange widzi, że to ruch z VoIP i w jego sieci takie pakiety dostają
    najniższe priorytety i zawsze będą traktowane gorzej niż ruch generowany
    przez typową analogową telefonię POTS? Czy raczej nie ma to kompletnie
    znaczenie i jak coś szatkuje to jest to tylko i wyłącznie wina zdychającego
    serewera SIP?
    W przypadku serwera UPC sprawa o tyle powinna być przejrzysta, że ruch z
    takiego telefonu UPC odbywa się do serwera SIP UPC praktycznie po jego
    własnej sieci lokalnej, więc zapewne jest odpowiednio priorytetowany i
    trudno na tym odcinku mówić o jakichś czkawkach w transmisji (w
    przeciwieństwie gdy ktoś sobie wykupuje usługę VoIP na jakimś zewnętrznym
    serwerze nie podpiętym do szkieletu operatora, gdzie nasze pakiety muszą
    nieraz przejść przez kilka różnych szkieletowych sieci i większe ryzyko, że
    się to będzie dławić).
    Nie znając wytycznych jakimi prawami się to wszystko rządzi można potem
    reklamującemu jakość niektórych połączeń każdą bajeczkę sprzedać.
    Powiedzą: U nas jest wszystko w porządku, to tamci dają dupy.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: