  • 1. Data: 2009-03-02 13:57:04
    Temat: Padnięta płyta?
    Od: "Marcin J." <x...@w...pl>

    Witam,
    na początku zaznaczam, że jestem laikiem. Problem wygląda tak: bez żadnego
    be, me ani nawet kukuryku monitor sobie zgasł. Dioda zielona zrobiła się
    pomarańczowa, tak jakby system przeszedł w stan czuwania/uśpienia. Niestety
    ruchy myszy go nie budzą, klawiatura jest zablokowana i palą się jej
    wszystkie lampki. Podjąłem pewne próby ustalenia przyczyny i póki co wiem
    że: wszytko się kręci normalnie (dwa wentylatorki i twardy), twardy dysk
    jest używany tylko przez ułamek sekundy po włączeniu (bzyk) - system się nie
    ładuje, monitor nie uruchamia się ani na chwilę, po odłączeniu twardego -
    bez zmian, po odłączeniu monitora - na monitorze pojawia się "no signal" -
    poza tym bez zmian, zamiana miejscami kart pamięci oraz pozostawienie tylko
    jednej z nich (dowolnej) - bez zmian, CD działa - tzn. wysuwa się. Dalszych
    pomysłów brak. Pomoc mile widziana :)
    Specyfikacja:
    - płyta ASRock K7S41GX (Socket A, max Athlon XP, SiS 741GX, FSB@333 MHz, AGP
    8x/4x (nieużywane), SiS 963L, USB 2.0, ATA 133, 2x DDR max 333MHz 2GB)
    - proc Sempron 2200 (oidp)
    - twardy 120 GB Seagate Barracuda 7200.7
    - RAM DDR400 512MB Geil + DDR333 256MB GoodrRam
    - zasilacz 300W Modecom Feel passive PFC model LC-B300ATX

    Jeśli potrzeba więcej info to dorzucę. TIA

    --
    Pozdrowionka
    marcin

  • 2. Data: 2009-03-02 16:17:35
    Temat: Re: Padnięta płyta?
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Marcin J. pisze:
    > Witam,
    > na początku zaznaczam, że jestem laikiem. Problem wygląda tak: bez
    > żadnego be, me ani nawet kukuryku monitor sobie zgasł.

    Może płyta, a może nie. Na sam początek sprawdz na innym/pożyczonym
    zasilaczu. Wypadałoby również sprawdzić czy kondensatory na płycie
    zachowuja swoja integralność i czy nie ciekną.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 3. Data: 2009-03-02 17:51:30
    Od: Jarek <j...@g...com>

    > AGP 8x/4x (nieużywane),

    Czyli używasz zintegrowanej grafiki? Jeśli tak to spróbuj podłączyć
    kartę pod AGP.
    Jarek

  • 4. Data: 2009-03-02 22:07:15
    Od: "Marcin J." <x...@w...pl>

    To może odpowiem wszystkim na raz. Co do grafiki - tak - używałem
    zintegrowanej. Kondensatory również wyglądają na zintegrowane :). Problem
    polega na tym, że nie mam obecnie żadnej karty ani zasilacza aby
    przetestować (drugi komp to laptop). Namierzyłem na allegro zestaw (płyta +
    proc + karta) - jeśli cena nie podskoczy za bardzo, to już pojutrze
    powinienem wiedzieć, czy to był zasilacz. Tak przy okazji - czy przy
    przekładaniu w/w elementów może coś nie pasować? Gniazdo od zasilacza pasuje
    (20pin), pamięć też (DDR333). Najbardziej martwię się o system (Windows
    XP) - może zapamiętał poprzednią konfigurację i nowa mu się nie spodoba
    (przesiadka z Semprona na Celerona)?

    --
    Pozdrowionka
    marcin

  • 5. Data: 2009-03-03 07:49:00
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marcin J. pisze:

    > Najbardziej martwię się o
    > system (Windows XP) - może zapamiętał poprzednią konfigurację i nowa mu
    > się nie spodoba (przesiadka z Semprona na Celerona)?

    Bardzo prawdopodobne, ze mu się nie spodoba, ale przynajmniej bios
    zobaczysz. Może nawet uda się uruchomić w trybie awaryjnym i w nim
    wywalasz sterowniki od płyty gł i ładujesz do obecnej płyty. Ale to już NTG.

  • 6. Data: 2009-03-03 19:27:14
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Marcin J." napisał:
> [...]
    > pozostawienie tylko jednej z nich (dowolnej) - bez zmian, CD działa - tzn.
    > wysuwa się. Dalszych pomysłów brak. Pomoc mile widziana :)

    może jeszcze sprawdz czy podczas właczenia płyta prubuje się butować z
    dyskietki czy płyt? (płyta/dyskietka z startowa dosa) jeśli tak to padł bios
    i da sie to naprawić, jeśli nie to najpewniej padła płyta i nic nie
    poradzisz, ale żeby sie upewnić musisz stare części podłaczyć do innej
    sprawnej płyty i sprawdzić czy wszystko działą, jeśli tak to na 100% padła
    płyta,

  • 7. Data: 2009-03-10 13:28:19
    Od: "Marcin J." <x...@w...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > zobaczysz. Może nawet uda się uruchomić w trybie awaryjnym i w nim
    > wywalasz sterowniki od płyty gł i ładujesz do obecnej płyty. Ale to już

    Wymieniłem wszystko: proca (Athlon 1.7), płytę (Syntax SV400), zasilacz
    (Delta 350W) i kupiłem kartę graficzną (Radek 9600 Pro). Efekt gorszy od
    przewidywanego: hardware wydaje się działać prawidłowo ale system nie
    uruchamia się wcale, tzn. wchodzi w tryb awaryjny ale wywala stop:
    0x0000007B (0xF7A5C528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x0000000). Domyślam się, że
    chodzi o sterowniki. Jak je usunąć/wymienić? Zanim dojdzie do stopa pyta się
    jeszcze o vax347b.sys. Doczytałem, że to plik alcohola - używałem go daaawno
    temu i chyba nawet odinstalowałem... anyway to chyba też trzeba wywalić
    (ręcznie?). Nie mam płytek do xp choć system jest legalny. Czytałem o
    możliwości zrobienia sobie dysku startowego ale co dalej? Załóżmy, że udało
    mi się zobaczyć dysk wraz z całą zawartością (są tam trzy konta, w tym jedno
    administratora, NTFS) - jak wywalić/zainstalować sterowniki? Jeśli będę w xp
    (uruchomionym z tego dysku lub z innego) to pewnie dam sobie radę (na dysku
    instalacyjnym jest chyba nawet program naprawczy) ale jeśli to jakiś prompt
    (al'a DOS) to nie bardzo wiem co zrobić. Upraszczając: czy da się
    wyinstalować sterowniki z takiego dysku z poziomu DOS'a (podobno są takie,
    które obsługują NTFS ale...)? Ew. czy można windę xp zmusić do uruchomienia
    się w trybie awaryjnym mimo w/w stopa (tak byłoby najprościej)? Dodam, że
    drugi komp jaki mam do dyspozycji to laptop z Vistą Home Basic (OEM = brak
    dysków).

    I dlaczego NTG? Jeśli NTG to gdzie najlepiej zadać powyższe pytania?

    --
    Pozdrowionka
    marcin

  • 8. Data: 2009-03-10 13:30:40
    Od: "Marcin J." <x...@w...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > poradzisz, ale żeby sie upewnić musisz stare części podłaczyć do innej
    > sprawnej płyty i sprawdzić czy wszystko działą, jeśli tak to na 100% padła

    Nie dało się bootować.Więcej w wątku wyżej/niżej. Najprawdopodobniej to była
    płyta. Wsadziłem "nowego" (a przynajmniej sprawnego) proca i bez zmian.
    Opcji z zasilaczem nie testowałem.

    --
    Pozdrowionka
    marcin