  • 1. Data: 2009-03-02 12:44:35
    Temat: Dysk zewnętrzny 2.5" na USB
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jaki dysk zewnętrzny SATA 2.5" na USB polecacie? Coś godnego uwagi, nie
    sprawiającego kłopotów. Pojemność tak ok 300-500GB. Na co zwrócić uwagę
    przy wyborze?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-03-02 14:08:26
    Temat: Re: Dysk zewnętrzny 2.5" na USB
    Od: m...@g...com

    Proponuję Platinum MY DRIVE 320GB http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/392558

  • 3. Data: 2009-03-02 16:20:53
    Od: "123" <z...@z...com>

    > Proponuję Platinum MY DRIVE 320GB http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/392558

    A jak wypada ten dysk w porównaniu z Seagate Free Agent Go 320 GB ?
    Cena podobna.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-02 16:56:14
    Od: "x4y4" <x...@o...pl>

    Ja bym zwrocil uwage szczegolnie na to czy ma 1 czy 2 wtyczki USB.
    Mialem taki 200 GB ktory zajmowal 2 wejscia i brakowalo mi lacz USB w moim
    lapciu.
    Co do modelu to IMHO ograniczenia w transferze USB 2.0 powoduja ze dyski
    superszybkie i tak nie rozwina swoich maksymalnych mozliwosci, a jedynym
    wartym uwagi parametrem bedzie dlugosc gwarancji

    zdrowko
    x4y4

  • 5. Data: 2009-03-02 18:09:47
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 2.3.2009, x4y4 napisał(a):

    > Ja bym zwrocil uwage szczegolnie na to czy ma 1 czy 2 wtyczki USB.
    > Mialem taki 200 GB ktory zajmowal 2 wejscia i brakowalo mi lacz USB w moim
    > lapciu.

    Nie działał na jednej?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 6. Data: 2009-03-02 19:02:50
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal Lukasik" napisał:

    > Nie działał na jednej?

    IMHO to nie kwestia dysku, tylko wydajności prądowej hosta, a raczej nie
    tyle samego hosta, co źródła jego zasilania. Miałem dysk (jakąś laptopową
    Toshibę) podpiętą przez adapter YF-102 do kontrolera NEC na PCI. Otóż kiedy
    ten kontroler siedział w starym, pancernym Asusie P2B, dysk działał bez
    problemów na jednej wtyczce. Po zmianie płyty na Asus CUSL2-C - konieczne
    okazało się dorobienie drugiej wtyczki, bo dysk dostawał czkawki. A przecież
    dysk ten sam, przejściówka i kontroler takoż, nawet buda z zasilaczem
    została się ta sama. Zmiana zasilacza zresztą nic nie dała. Zatem ewidentnie
    wina płyty i jej wydajności prądowej via PCI. Dlatego ten drugi kabelek jest
    dla bezpieczeństwa, bo nigdy nie wiadomo, do jakiego sprzętu dysk zostanie
    podpięty.

    JoteR

  • 7. Data: 2009-03-02 19:47:17
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 2.3.2009, JoteR napisał(a):

    > IMHO to nie kwestia dysku, tylko wydajności prądowej hosta, a raczej nie
    > tyle samego hosta, co źródła jego zasilania.

    Dokładnie tak samo uważam. Dodatkowo problem występuje zwłaszcza przy
    starcie urządzeń, później (przeważnie) można tę drugą wtyczkę odłączyć.
    Dlatego sugerowanie, że dwie wtyczki to źle (a takie odniosłem wrażenie)
    uważam za bzdurę.

    Jakby ktoś chciał, to pod Windows, zgłaszane zapotrzebowanie* na prąd
    urządzeń podpiętych do USB można sprawdzić w 'menadżerze urządzeń'.
    http://www.devicedriverfinder.com/blog/device-driver
    s/how-to-check-usb-power-usage

    * Nie sprawdzi się tak faktycznego poboru prądu - to trochę jak ze
    sprawdzaniem napięć w BIOSie. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 8. Data: 2009-03-02 20:03:15
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    OMSON wrote:

    >Jaki dysk zewnętrzny SATA 2.5" na USB polecacie? Coś godnego uwagi, nie
    >sprawiającego kłopotów. Pojemność tak ok 300-500GB. Na co zwrócić uwagę
    >przy wyborze?

    Mam Freeagent Go 160 od 1.5 roku i 250 od tygodnia, pracują bez
    zarzutu, obudowa robi wrażenie nie-kruchej, kabel 2xUSB. Porównania z
    innymi nie mam, i nie potrzebuję mieć jeśli te będą nadal tak działać.
    Oba w "pierwszej" obudowie (teraz Seagate zmienił, może jeszcze gdzieś
    dopadniesz w poprzedniej, choć nie pamiętam czy lepsza i czy są 320).

    Grzegorz

  • 9. Data: 2009-03-02 21:55:14
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oba w "pierwszej" obudowie (teraz Seagate zmienił, może jeszcze gdzieś
    > dopadniesz w poprzedniej, choć nie pamiętam czy lepsza i czy są 320).

    Mam 320MB w nowej obudowie. "Oddycha" nie pomarańczowy boczek tylko biały
    kropkowany "dekolt" ;)
    Kabel krótki z jedną wtyczką.
    Nie potzrebowałem jak dotąt nigdzie podwójnego zasilania, nawet tam gdzie
    taki chinczyk (obudowa osobno, dysk osobno kupowałem) wymiekał. Może kwestia
    bardziej zaawansowanego zarządzania prądem - startuje po podłączeniu z
    wyraźnym opuźnieniem (negocjuje?) a ponadto jak nic sie nie robi dłuższy
    czas to dysk po prostu sie wyłacza. Jak chcesz coś nagrać to się już
    szybciutko rozkręca i jedzie dalej .

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-03-03 10:29:30
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    rageofhonor pisze:

    > Nie lepiej kupić zwykły dysk sata i to tego obudowę dysku zewnętrznego.
    > Wyjdzie moim zdaniem taniej.

    Kupiony już jest zewnętrzny dysk 3.5" Seagate 500 GB SATA - za 299 zł
    (to się najbardziej kalkulowało osobie, która potrzebowała). Także
    dzięki wszystkim za podpowiedzi. :)

    Pzdr, OMSON