  • 1. Data: 2009-04-23 08:07:22
    Temat: Palikoty nocą
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Jest godzina 03:50 gdy wszystkich budzi głośne dzwonienie telefonu
    stacjonarnego.
    Do telefonu podeszła żona (bradzo się boi takich telefonów bo ma w innym
    mieście bliską starszą i schorowaną osobę).
    Na wyswietlaczu numer 081......
    Po podniesieniu słuchawki - dzwięk faksu nadawczego.
    Po paru minutach ponowny telefon.
    To samo.
    - Zero osiemdziesiąt jeden to co to jest za numer ? - zapytała żona
    - Palikot - mruknąłem spod kołdry - odłóź słuchawkę obok aparatu.
    Gdy obudziliśmy się rano, zastanawialiśmy się co za debil pozwala na takie
    ustawienie systemu (bo widać że to nie człowiek dzwoni).
    Pomyśleliśmy chwilę i doszliśmy do wniosku że jest to ten "zamówiony faks" z
    banku (online na WWW) z potwierdzeniem przelewu, który miał przyjść
    "maksymalnie w ciągu 15 minut".
    Takie zlecenie kliknięto dnia poprzedniego lekkim popołudniem a faks nie
    przyszedł (nad czym ze zrozumieniem człeka zrodzonego w komuniźmie pokiwałem
    smętnie głową
    niczym "pieszy pasażer" nie doczekawszy się swego autobusu za PRL).
    Jednak czy administrator systemu nie mogłby ustawić go tak aby nawet
    przepełniony system "wstrzymywał się" z wysyłaniem faksów do ludziej pory ?
    Miałem ochotę zadzwonić dziś do mego banku i poinformować że takie praktyki
    nie służą dobremu wizerunkowi orz powiadomić szanowny banki ze nie jest
    Telekomunikacją Polską czy Zakładem Energetycznym i mogę "zabrać zabawki" i
    zanieść je do innego banku (np naprzeciwko).
    Ale zrezygnowałem. To nic nie da a zapłacę tylko za połączenie. Miła pani
    wysłucha co mówię, pobębni w klawiaturę (minimalizując wszystkie otware
    okna) i udając że pilnie notuje moje uwagi a po rozmowie pójdzie z koleżanką
    do kibla na dymek i ze smeichem opowie jak to system budzi klientów pilnymi
    faksami.
    vari

  • 2. Data: 2009-04-23 08:12:16
    Temat: Re: Palikoty nocą
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okna) i udając że pilnie notuje moje uwagi a po rozmowie pójdzie z
    > koleżanką do kibla na dymek i ze smeichem opowie jak to system budzi

    To przynajmnie zrób im "reklamę" na: pl.biznes.banki. Toż to przecież bank
    wart wyróżnienia za swoją troskę o klienta, bez względu na porę dnia i nocy.

    wiatrak

  • 3. Data: 2009-04-23 08:15:45
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > To przynajmnie zrób im "reklamę" na: pl.biznes.banki. Toż to przecież bank
    > wart wyróżnienia za swoją troskę o klienta, bez względu na porę dnia i
    > nocy.

    Dobry pomysł.
    vari

  • 4. Data: 2009-04-23 09:17:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    vari pisze:
    > Jest godzina 03:50 gdy wszystkich budzi głośne dzwonienie telefonu
    > stacjonarnego.

    Ten problem w ogóle można uogólnić, bo mnie np. denerwuje, kiedy w
    środku nocy komórka budzi mnie sygnałem, że bateria się rozładowuje.
    Dodanie procedurki, która sprawdza, czy godzina jest z zakresu 22-6 nie
    kosztowałaby programistę prawie żadnego wysiłku, ale pewnie NIEDASIĘ. W
    droższych modelach mógłby być przez usera ustawiany czas, w którym
    komórka nie awanturuje się o podłączenie do zasilania.

  • 5. Data: 2009-04-23 09:35:58
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > droższych modelach mógłby być przez usera ustawiany czas, w którym komórka
    > nie awanturuje się o podłączenie do zasilania.

    A komórkę (choćby upierdliwą) można wyłączyć gdy obudzi pikaniem, a mojego
    Gigaseta 100 (to nie jest C100) nie można.
    Gdy nie ma prądu w nocy a ten zacznie pikać to albo trzeba otworzyć klapkę i
    wydłubać kabelki od akumulatorka co nie jest wcale takie łatwe albo
    przywalić poduchami czy zamknąć w lodówce albo innym dzwiękoszczelnym
    naczyniu.
    Zwłaszcza gdy mieszkałem w malym mieszkaniu w Międzyzdrojach (mieszkanie
    niby w budynku wielorodzinnym i miasteczko ale przerwy w zasilaniu byly dość
    często). Tam nie można było wynieść tego piszczącego w nocy telefonu do
    innego pomieszczenia a z łazienki piszczał jeszcze donioślej (echo).
    Pewnego razu nie było mnie w domu i żona nocą podobno już była bliska
    wyrzucenia słuchawki przez okno (nie wiedziała jak to draństwo uciszyć -
    przełącznika żadnego nie ma jak w starych Panasonicach).
    vari

  • 6. Data: 2009-04-23 09:46:26
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Na takie przypadki polecam zamrażarkę.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-04-23 09:52:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> writes:

    > Ten problem w ogóle można uogólnić, bo mnie np. denerwuje, kiedy w
    > środku nocy komórka budzi mnie sygnałem, że bateria się rozładowuje.

    Ale na przyklad smsy od inteligo ani od simplusa w nocy nie
    przychodza.

    MJ

  • 8. Data: 2009-04-23 12:26:02
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    vari pisze:

> [...]
    > do kibla na dymek i ze smeichem opowie jak to system budzi klientów pilnymi

    www.knf.gov.pl
    Oni mają stać na straży interesów klientów banków. Możesz spróbować skargi.
    --
    Olek

  • 9. Data: 2009-04-23 14:34:47
    Od: "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    [...]
    > Ale na przyklad smsy od inteligo ... w nocy nie
    > przychodza.
    >
    > MJ

    Jeśli godz. 23:57 to nie jest noc...
    Od jakiegoś czasu, mniej więcej o tej godzinie, nie tylko do mnie przychodzą
    sms-y z Inteligo.

    --
    M.

  • 10. Data: 2009-04-23 16:05:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    .fuw.edu.pl
    użytkownik *Michal Jankowski* napisał(a):

    > Ale na przyklad smsy od inteligo ani od simplusa w nocy nie
    > przychodza.

    W swoim czasie miałem w Orange jakiegoś mixa (nie pamiętam dokładnej nazwy).
    Co miesiąc w przeddzienń nowego okresu rozliczeniowego między 23:00 a 00:00
    dostawałem SMS-a, że właśnie doładowano mi konto. Ile ja na to składałem
    reklamacji, że buraki budzą mnie po nocach. Za każdym razem ta sama
    odpowiedź: "niedasie", tak ustawiony system i szlus. Normalnie komputery
    wyrwały im się spod kontroli i nie sposób nad nimi zapanować ;)

    --
    Big Jack
    //////