  • 21. Data: 2011-02-10 17:05:40
    Temat: Re: Panel zbiorczy
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    entroper wrote:

    > To chyba coś z tymi złączami jest nie tak :) Korozja elektrochemiczna
    > między drutem a nożami?? Ktoś "krosował" śrubokrętem?

    Śrubokrętem to sobie nie wyobrażam. Na upartego można to wbić nożem do
    tapet - co oczywiście jest karygodne, bo rozginają się te nożyki. Być
    może problem jest na tych rozłączalnych stykach, albo faktycznie jakieś
    podróbki się nam trafiły... ale jak już pisałem problem wystąpił również
    na parach dzierżawionych (akurat nie tepe) - po paru "pomiarach" (i
    odroczeniu usterki na jakiś czas) w końu wysłali montera na trasę żeby
    poprzeszywał - nie wyglądali na specjalnie zdziwionych tą koniecznością.
    Złącza są faktycznie bardzo szybkie i wygodne i je stosujemy, ale przy
    takim specyficznym zastosowaniu IMHO nie są 100% niezawodne. I tak np.
    jak mam usterkę przy alarmie, a wiem, że jest problem z okablowaniem (bo
    czujkę i wejśćie w centrali już wymieniłem) to jak mam po drodze krone
    to pierwsze sprawdzam to (przeszywam), a jak wiem, że gdzieś mam
    porządnie zlutowane to raczej szukam gdzie mógł ktoś przewiercić,
    zagnieść, zaciągnąć albo myszka podjeść itp.

    Mirek.

  • 22. Data: 2011-02-11 08:33:19
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-02-10 18:05, Mirek pisze:

> [...]
    > porządnie zlutowane to raczej szukam gdzie mógł ktoś przewiercić,
    > zagnieść, zaciągnąć albo myszka podjeść itp.

    Śrubokrętem to sam widziałem. Nawet kiedyś spróbowałem z ciekawości i
    faktycznie się da (jeszcze kwestia rozsądku itp), chociaż są takie fajne
    plastikowe "wbijaki", mało ważą, mało miejsca zajmują, można je nosić
    prawie zawsze ze sobą.
    Same złącza pracują bez problemu na ethernecie różnego rodzaju, gdzie
    napięcia masz mocno niewysokie, na dodatek przy większych prędkościach
    dość wrażliwe na różne paskudztwa typu obluzowanie drutu w kronie.
    Zresztą typowo 15 lat gwarancji na instalację też coś mówi na ten temat.
    Pomiary też nie wykazują jakichś zmian w rezystancji, przynajmniej na
    tyle, że nie widać jakichś różnic na mierniku między parami, zresztą
    rezystancja drutu nie jest pomijalna i dość wyraźnie odpowiada długości
    kabla.
    Problemy mogą wynikać np z użycia niewłaściwego narzędzia (masz na
    początek 3 różne złącza: 110, krone i molex/modtap). Na dodatek
    narzędzia są różnej klasy, potrafią nie wbić drutu między noże i masz na
    początek dobry styk, ale wystarczy cokolwiek ruszyć i już masz kłopot.
    Drut zamiast przechodzić prosto między nożami "zawija się" i zostaje u
    góry, chociaż końce w zależności od popełnionego błędu potrafią zostać
    przygięte do dołu albo i pozostać na górze.
    Wtedy faktycznie "przepstrykanie" pomaga, ale naprawdę to powinno się w
    takim przypadku zarobić kable od nowa, bo kable są już pogięte i ucięte
    i nie będą dobrze kontaktowały - trzeba na nowym kawałku kabla wbijać.
    Kabel jak jest za miękki też lubi się zawijać - jak ma być tanio, to
    Krone jest niedobre, ale inne złącza tego typu tak samo mają. Jak ktoś
    wie, co robi - nie ma problemu. Problem ze wzrostem rezystancji na
    niedobitym drucie w telefonie objawia się zmniejszeniem głośności - to
    po prostu słychać i 48V nie pomaga wcale. Jak masz źle zlutowane to masz
    tak samo problemy przecież - kwestia umiejętności.

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2011-02-12 22:56:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 11.02.2011 09:33, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Problem ze wzrostem rezystancji na
    > niedobitym drucie w telefonie objawia się zmniejszeniem głośności - to
    > po prostu słychać i 48V nie pomaga wcale.

    Słychać jak już masz ewidentnie rozwalone albo zaśniedziałe. W takiej
    sytuacji rozłączasz i mierzysz miernikiem i widać problem. Ja tu mówię o
    przypadku, że rozłączasz - mierzysz miernikiem - jest OK, podłączasz i
    działa jakiś czas. Tą (strzelam) warstewkę tlenków przebija (strzelam2)
    stan nieustalony przy podłączaniu, a co dopiero 48V czy sygnał dzwonienia.
    Ethernet? (strzelam3) możę na tym uszkodzeniu jest na tyle duża
    pojemność, że działa.

    Mirek.

  • 24. Data: 2011-02-13 09:06:04
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-09 12:07, wchpikus pisze:
    > Krone?

    Przestudiowałem temat - nie nadaje się do mojego zastosowania.
    To musi być zastosowanie podobne do "skręcam kilka drutów placami w
    jednym miejscu"

    Im dłużej do tego pomysłu podchodzę to już mam takie pomysły jak
    miedziane grube druty na nich owijać poszczególne żyły i to lutować...
    albo robić przez listwę zaciskową ściskając miedzy płytkami jeszcze
    kawałek folii aluminiowej...

  • 25. Data: 2011-02-13 11:58:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 10:06:04 +0100, Osadnik wrote:
> [...]
    >miedziane grube druty na nich owijać poszczególne żyły i to lutować...
    >albo robić przez listwę zaciskową ściskając miedzy płytkami jeszcze

    sa takie listwy zaciskowe, kawal miedzi z otworkami i srubkami.
    Ale jak to sie nazywa ? Szyny zbiorcze ? Elektrycy uzywaja.
    http://allegro.pl/listwa-zaciskowa-65mm-na-th35-zero
    wa-10-promocja-i1457097090.html

    No i sa szybkozlaczki, zelowane i nie, ale gora to chyba 3 druty ..
    o, na 5
    http://allegro.pl/zlaczki-instalacyjne-5x1-0-2-5-pc-
    253-100-szt-i1421123070.html

    Ale widialem tez inne "przelotowe" - mozna sie bylo wpiac w jeden
    kabel co kawalek.

    Zwykly blok zaciskow srubowych plus szyna grzebieniowa
    http://allegro.pl/szyna-grzebieniowa-widelkowa-1-faz
    -12-mod-lodz-i1452313547.html
    tylko ze to jest do bezpiecznikow.

    albo kupic listwy zaciskowe do druku i wlutowac w kawalek laminatu z
    jedna sciezka.

    J.

  • 26. Data: 2011-02-13 12:39:01
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

> [...]
    wa-10-promocja-i1457097090.html

    > No i sa szybkozlaczki, zelowane i nie, ale gora to chyba 3 druty ..

    W tyskim OBI widziałem takie na 8 lub 9 drutów...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 27. Data: 2011-02-13 12:57:10
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 13.02.2011 12:58, J.F. wrote:

    > sa takie listwy zaciskowe, kawal miedzi z otworkami i srubkami.
    > Ale jak to sie nazywa ? Szyny zbiorcze ? Elektrycy uzywaja.
    > http://allegro.pl/listwa-zaciskowa-65mm-na-th35-zero
    wa-10-promocja-i1457097090.html

    Ze zwykłymi złączami śrubowymi jest kłopot, bo jak za mocno skręcisz
    (mówimy o skrętce czyli 0.25 - 0.5mm^2) to śrubka potrafi uciąć przewód,
    a jak za słabo to nie łączy albo wylatuje. Są złącza z taką blaszką
    zasłaniającą śrubkę, ale do nich z kolei ciężko wcisnąć więcej niż kilka
    przewodów. (do małych, bo w większych znowu cienkie przewody wypadają
    poza blaszkę). Najfajniejsze do tego złącza są w centralkach Paradox:
    http://www.napad.pl/katalog/index.php?akcja=opis&iKa
    tId=213&iProdId=1027
    - szerokie i bardzo wysoko się rozkręca a skręca się do zera - bez
    problemu trzyma od 1 do kilkunastu drucików.
    Niestety nie wiem gdzie same takie złącza można kupić.

    Mirek.

  • 28. Data: 2011-02-13 13:46:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.02.2011 09:53, Osadnik pisze:
    > Głowie się nad pewnym problem jakim jest zebranie kilkudziesięciu
    > sygnałów na skrętce w topologii drzewa w jedno miejsce, pół biedy by
    > było to po jednej żyłce ew. parze ale u jest tego miejscami 4 do 8 sztuk.
    Nie znam nazwy polskiej ale coś takiego jak "telephone spade lugs" -
    zaciskasz na końcach przewodów a potem zwykłą śrubą z podkładkami możesz
    łączyć w dowolnych ilościach.

    Michoo

  • 29. Data: 2011-02-13 13:51:30
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Michoo wrote:

    > Nie znam nazwy polskiej ale coś takiego jak "telephone spade lugs" -
    > zaciskasz na końcach przewodów a potem zwykłą śrubą z podkładkami możesz
    > łączyć w dowolnych ilościach.

    Złącze widełkowe. Oczkowe też może być.

    Waldek

  • 30. Data: 2011-02-13 14:02:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.02.2011 14:51, Waldemar Krzok pisze:
    > Złącze widełkowe.
    Thx za wzbogacenie słownika ;)

    > Oczkowe też może być.
    Oczkowe wymagają rozbierania całości, żeby wypiąć coś ze środka.

    Michoo