  • 1. Data: 2023-07-27 22:21:16
    Temat: Pasty termoprzewodzące i stare konsole
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam w domu niewielką kolekcję starych konsol do gier. Pomiędzy prostymi
    urządzeniami 8bit i 16bit znajdzie się też kilka nowszych, wyposażonych
    już w aktywne chłodzenie. Od czasu doi czasu lubię odpalić któreś z tych
    urządzeń i zagrać w jakiś stary tytuł.

    Ostatnio zabrałem się za gruntowne czyszczenie i wymianę past
    termoprzewodzących. Wiadomo, że "zwykli użytkownicy" często nie
    przejmowali się takimi kwestiami, wiec po latach wewnątrz było już
    trochę kurzu, a pasta zdążyła nieźle się zeschnąć.

    Na razie użyłem tego, co miałem pod ręką - pasty SilentumPC Pactum PT-3,
    którą miałem dołączona do jakiegoś chłodzenia. Nałożyłem ja na procesory
    w XB360 oraz Xbox One S. Pierwsze próby wypadły pomyślnie - konsole
    zaczęły chodzić ciszej (chociaż nie wiem na ile to zasługa pasty, a na
    ile usunięcia kurzu), nawet po dłuższej pracy. Nie zdradzają żadnych
    objawów przegrzewania się.

    W kolejce czekają jeszcze dwa egzemplarze PS3 i Gamecube.
    Czy mogę nadal używać zwykłej pasty w myśl zasady "nowa przeciętna i tak
    lepsza od zaschniętej wielu lat" czy może jednak powinienem się
    rozejrzeć za czymś lepszym?

  • 2. Data: 2023-07-28 22:25:52
    Temat: Re: Pasty termoprzewodzące i stare konsole
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u9ujjs$2s1bb$1@news.icm.edu.pl>
    user Atlantis pisze tak:

> [...]
    > Czy mogę nadal używać zwykłej pasty w myśl zasady "nowa przeciętna
    > i tak lepsza od zaschniętej wielu lat" czy może jednak powinienem

    Jestem za. Jak dbasz tak masz.

    Na procesory bardzo cienko, rozcieram kartą kredytową
    pastę marki krzak.

    Tłuste palce najłatwiej sparzyć.

    Jakby tak użyć smaru do klocków hamulcowych? :)
    Wygląda jak miód, nie spływa, nie wysycha.

    --
    Piter

    mind the gap