  • 1. Data: 2010-12-04 22:59:29
    Temat: [Pentax] Gwiazdkowy dylemat
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Witajcie,

    Postanowiłiem sobie zrobić gwiazdowy prezent do 1000 maksymalnie 1200 zł i
    powiększyć szklarnię, w której dotychczas królowały kity. Ale nie mogę się
    zdecydować, co kupić w pierwszej kolejności. Myślałem o jakimś spacerzoomie,
    ale wczoraj kumpel pokazał mi zdjęcia zrobione stałką 50 mm (i to wcale nie
    były jakieś tam portrety a reportaż) i mam dylemat, czy np. nie kupić sobie
    Pentaksa DA 35 mm f/2,4 a może jednak spacerzoom Sigmę 18-125 f/3,8-5,6?
    Powiecie, że to dziwny dylemat, ale ja lubię i streetfoto, ale też jakiś
    portrecik też się zdarza a może da się tym 35 mm zrobić coś więcej? Z góry
    zaznaczam, że jego plastikowość mi nie przeszkadza. Trochę sampli już się
    naoglądałem i jest fajnie, więc proszę o sugestię, czy lepiej spacerzoomik
    czy stałka?

    --------------
    Niezależny Portal Żar: http://zary.info/
    Największe żarskie forum dyskusyjne:
    Liceum Ogólnokształcące im. S. Banacha: http://www.lozagan.pl/

  • 2. Data: 2010-12-05 08:46:02
    Temat: Re: [Pentax] Gwiazdkowy dylemat
    Od: "pearljb" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    > spacerzoomik czy stałka?

    To moze jak nie wiesz - to kup oba, uzywane :). W tysiacu sie zmiescisz jesli
    zamiast DA35 wezmiesz SMC-A 28/2,8 albo SMC-A 50/1,7 (ewentualnie M-ki, duzo
    tansze a jakosciowo bez roznicy). Fakt, nie maja AF, ale jakos nie odbieram tego
    jako wade. Co do 18-125, to ostatnio lezala za ok 500zl na allegro i nikt nie
    chcial...
    Jak ci cos z tych zakupow nie podejdzie to sprzedasz, nie tracac na wartosci a
    doswiadczenie zostanie.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-12-05 09:05:55
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-04 23:59, Rabbit McCroolick pisze:

> [...]
    > ale wczoraj kumpel pokaza? mi zdjecia zrobione sta?k? 50 mm (i to wcale nie
    > by?y jakie? tam portrety a reporta?) i mam dylemat, czy np. nie kupiae sobie
    > Pentaksa DA 35 mm f/2,4 a mo?e jednak spacerzoom Sigme 18-125 f/3,8-5,6?
    > Powiecie, ?e to dziwny dylemat, ale ja lubie i streetfoto, ale te? jaki?
    > portrecik te? sie zdarza a mo?e da sie tym 35 mm zrobiae co? wiecej? Z góry
    > zaznaczam, ?e jego plastikowo?ae mi nie przeszkadza. Troche sampli ju? sie
    > naogl?da?em i jest fajnie, wiec prosze o sugestie, czy lepiej spacerzoomik

    I liczysz, że ktoś za Ciebie ten dylemat rozwiąże? To tak, jakbyś pytał
    co kupić do wyżywania się na urlopach - kajak czy rower... Niestety to,
    czy bardziej potrzebujesz spacerzooma czy obiektywu stałoogniskowego
    musisz sam zdecydować - każde rady innych osób mogą się okazać błędne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2010-12-05 11:38:59
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Dzięki za nowy trop poszukiwań:-)

  • 5. Data: 2010-12-05 13:20:56
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Dnia 2010-12-05, o godz. 10:05:55
    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał(a):

    > Niestety to, czy bardziej potrzebujesz spacerzooma czy obiektywu
    > stałoogniskowego musisz sam zdecydować - każde rady innych osób mogą
    > się okazać błędne.

    Nic dodac nic ujac.

    Ja np. uzywam systemu Pentaksa od czasow analogowych i poza kitem
    kupionym z K100D nie mam (i nie odczuwam potrzeby posiadania) zadnego
    obiektywu zmiennoogniskowego.

  • 6. Data: 2010-12-05 16:11:32
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 05/12/2010 13:20, Kombajn Bizon wrote:

    > Nic dodac nic ujac.
    >
    > Ja np. uzywam systemu Pentaksa od czasow analogowych i poza kitem
    > kupionym z K100D nie mam (i nie odczuwam potrzeby posiadania) zadnego
    > obiektywu zmiennoogniskowego.

    ja mam kilka zoomów, ale i tak używam tylko 12-24/4 . Za to stałki
    Pentaxa ... hmmm, moje ulubione.

    B.

  • 7. Data: 2010-12-05 16:18:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.12.2010 Rabbit McCroolick <b...@w...pl> napisał/a:
    > zaznaczam, ?e jego plastikowo?ae mi nie przeszkadza. Troche sampli ju? sie
    > naogl?da?em i jest fajnie, wiec prosze o sugestie, czy lepiej spacerzoomik
    > czy sta?ka?

    Jak masz kilka kitów i zoomów i trochę długości pokrytych, to może pokryj też
    trochę przysłony w stronę jasności? Taki eq 50mm jaśniejszy od f/2 to zawsze
    przydatne szkło w pomieszczeniach.

  • 8. Data: 2010-12-06 13:54:19
    Od: ziemo <no@email>

    W dniu 2010-12-04 23:59, Rabbit McCroolick pisze:
    > Trochę sampli już się
    > naoglądałem i jest fajnie, więc proszę o sugestię, czy lepiej spacerzoomik
    > czy stałka?

    U mnie rolę spacerzuma spełnia z powodzeniem FA35 ;)

    --
    Ziemo