  • 11. Data: 2015-06-25 12:56:17
    Temat: Re: Piec gazowy + UPS.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości
    news:mmfboq$286$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > //
    > Gdybys uziemnil jeden przwod roboczy, (np: N), z wyjscia UPS'a?

    Brałem to pod uwagę, ale tak na oko, na chybił trafił? Nowy sprzęt kupiony
    na zasadzie "kupię ale muszę sprawdzić i ewentualnie oddam"?

    neelix

  • 12. Data: 2015-06-25 17:18:54
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 21:58, neelix pisze:
> [...]
    > wyłącza się. Piec jest wrażliwy np. na zmianę położenia wtyczki w
    > gnieździe sieciowym ( w ścianie) i wtedy nie zaskakuje (nie słychać
    Widocznie faza jest wykorzystana do zapalania, dlatego musi być na
    okreslonym bolcu wtyczki.

> [...]
    > wykazał <80W. UPS nie jest jakoś specjalnie rekomendowany do pieca, ale
    > przedstawiciel Lestara powiedział, że ten UPS powinien współpracować
    > nawet z lodówką (85W). Niestety. Zdusiło go czy piec go nie toleruje?
    > Znalazłem też UPS rekomendowany do pieca, drzwi garażowych, pomp, itd
    > ale teraz mam duży dystans do tych zapewnień. Brak jakichkolwiek
    > schematów. Czas podtrzymania z aku 9 Ah jest raczej symboliczny, ale
    > dręczy mnie problem braku współpracy. Docelowo mógłbym podłączyć aku
    > samochodowy. Macie jakieś wytłumaczenie, pomysły?
    Obróć wtyczkę ups-a a najłatwiej to uzyskać wymieniając gniazdo w
    ścianie na podwójne wtedy najłatwiej sprawdzić w której połówce piec z
    ups-em pójdzie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 13. Data: 2015-06-25 17:22:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 12:56, neelix pisze:

> [...]
    >
    > Brałem to pod uwagę, ale tak na oko, na chybił trafił? Nowy sprzęt
    > kupiony na zasadzie "kupię ale muszę sprawdzić i ewentualnie oddam"?

    Nie, nic na oko, jak ci moja poprzednia porada nie pomoże to oznacza
    że trzeba uziemić N za ups-em, tyle że chyba róznicówka ci się na to
    zbuntuje, poszukaj jakiegoś kumatego elektryka żeby ci to podłączył.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 14. Data: 2015-06-25 18:34:17
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Widocznie faza jest wykorzystana do zapalania, dlatego musi być na
    > okreslonym bolcu wtyczki.

    To pewnie też.

    > Obróć wtyczkę ups-a a najłatwiej to uzyskać wymieniając gniazdo w ścianie
    > na podwójne wtedy najłatwiej sprawdzić w której połówce piec z ups-em
    > pójdzie.

    Tego nie testowałem. Mam podwójne gniazdo ale czy tam faza nie idzie na
    krzyż i niezależnie od włożenia na górę czy na dół to na tym samym bolcu
    wtyczki zawsze jest faza? Tak powinno być. Ciekawe. Nigdy tego nie
    sprawdzałem bo nie było potrzeby. Najłatwiej to chyba byłoby podłączyć UPS
    do zwykłego przedłużacza bez PE. Tego UPSa oddałem. Dzwoniłem do Lestara,
    ale serwis 2 dzień nie odebrał połączenia. Zgłasza się tylko sekretarka
    automatyczna. Ja podejrzewam, że wyjście wisi w powietrzu.

    neelix

  • 15. Data: 2015-06-25 19:59:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Nie, nic na oko, jak ci moja poprzednia porada nie pomoże to oznacza
    > że trzeba uziemić N za ups-em, tyle że chyba róznicówka ci się na to
    > zbuntuje, poszukaj jakiegoś kumatego elektryka żeby ci to podłączył.

    Jeśli UPS jest true on-line (z podwójną konwersją), to N na wyjściu powinno
    być odseparowane od N na wejściu. Teraz nie pamiętam czy to było APC czy
    Fideltronik, ale zwarcie N z PE na wyjściu nie wyrzucało różnicówki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2015-06-25 23:21:03
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Tego nie testowałem. Mam podwójne gniazdo ale czy tam faza nie idzie na
    > krzyż i niezależnie od włożenia na górę czy na dół to na tym samym bolcu
    Te podwójne które widziałem maja fazę z jednej strony a że wtyczka się
    obraca bo gniazda są zwrócone do siebie bolcami to i faza zmienia
    miejsce we wtyczce
    http://ospel.pl/image/800/image/podtynk/top/gp-2tz_0
    0.jpg

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2015-06-26 10:45:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:558bbbb1$0$27529$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wtyczka do gniazdka w ścianie.

    Jeśli działanie piecyka zależy od położenia fazy w gniazdku, to gratulacje
    dla konstruktora tego piecyka.

    > Lestar "zapewniał".

    Zapewniał, że zadziała z modelem Twojego pieca? Czy, że gdzieś kiedyś
    widziano jak działał z piecem?

    > Mam na widoku też inny UPS, ale to na osobny wątek. Najlepiej by producent
    > podawał wszystkie niezbędne informacje. Napięcie na wyjściu bywa kluczowe
    > przy zakupie. Kiedyś dołączali schematy a teraz to tajemnice bo przeważnie
    > wciskają lipę. Trust pod komputer dzieli napięcia względem PE: 111 V i
    > 118V.

    Albo musisz sam bawić się w testowanie wszystkich modeli tanich UPS-ów, albo
    poszukaj UPS-a, który ma na wyjściu listwę zaciskową opisaną wprost L, N,
    PE. Tanio to jednak nie będzie.

    BTW. Sprawdź omomierzem w obecnym UOS-ie czy jest przejście pomiędzy N na
    wejściu i wyjściu. Oczywiście przy wyłączonym sprzęcie. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2015-06-26 10:53:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    >Widocznie faza jest wykorzystana do zapalania, dlatego musi być na
    >okreslonym bolcu wtyczki.

    Zapalania jak zapalania - o ile pamietam to kluczowy jest tu
    jonizacyjny czujnik plomienia.
    Co by tlumaczylo efekt - gaz zapala, a poniewaz nie czuje plomienia,
    to wylacza.

    Ten czujnik moze byc wrazliwy na faze czy uziemienie ... ale w
    instrukcji nic nie widze odnosnie instalacji ...

    J.

  • 19. Data: 2015-06-26 13:40:14
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik yabba napisał:
    > Jeśli działanie piecyka zależy od położenia fazy w gniazdku, to
    > gratulacje dla konstruktora tego piecyka.

    Zdziwisz ale tak jest nawet w dość drogich, markowych piecach. To jest
    potrzebne do prawidłowego działania kontroli płomienia - jak obok pisze
    J.F. Płomień przewodzi prąd i na czujnik musi być podana faza a nie
    neutralny.

    O ile dobrze pamiętam, to są też UPS-y, wymagające odpowiedniej pozycji
    fazy w gniazdku. Inaczej nie ruszy.

    U nas nie ma narzuconej normy na pozycję fazy w gniazdku, choć jest to
    sugerowane i dobry elektryk powinien trzymac się zalecenia, bo potem
    efekty są jak wyżej.

  • 20. Data: 2015-06-26 13:50:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    Użytkownik yabba napisał:

> [...]
    >jest potrzebne do prawidłowego działania kontroli płomienia - jak
    >obok pisze J.F. Płomień przewodzi prąd i na czujnik musi być podana

    na czujnik moze byc podane inne, lokalne napiecie.
    I tak powino byc ... no ale wtedy cena rosnie.

    Ale jak nie dziala, to co oni proponuja ?
    Obrocic wtyczki sie nie da, kable w gniazdu zamienic, czy w piecu ?

    >O ile dobrze pamiętam, to są też UPS-y, wymagające odpowiedniej
    >pozycji fazy w gniazdku. Inaczej nie ruszy.

    Ale to chyba jakies angielskie, bo u nas nigdy nie bylo normy co w
    ktorej dziurce,
    w Niemczech chyba nawet nie moglo byc (wtyczki symetryczne), w calej
    kontynentalnej Europie chyba nie bylo ... a jak w USA ?

    >U nas nie ma narzuconej normy na pozycję fazy w gniazdku, choć jest
    >to sugerowane i dobry elektryk powinien trzymac się zalecenia, bo
    >potem efekty są jak wyżej.

    Sugerowane chyba tylko w srodowisku elektrykow ... nawet jak montuja
    podwojne gniazdka.
    Ale o co chodzi, przeciez nawet wtedy "faza w lewej dziurce" jak
    najbardziej jest :-)

    J.