  • 11. Data: 2024-03-15 09:59:02
    Temat: Re: Pierwszy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Chyba może czasowo wyrejestrować.

    Od kiedy jest taka możliwość?
    I czy to zwalnia z opłat za parking?

    > Ile płacą minimalnie za utylizację auta? 600 zł? Na ile czasu to
    > wystarczy, aby pokryć koszt?

    Kilka dni?
    A sprawy mogą trwać miesiącami, albo i latami.

  • 12. Data: 2024-03-15 10:24:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 09:59:02 +0100, Cavallino wrote:

    > Od kiedy jest taka możliwość?

    Jakos od niedawna.

    > I czy to zwalnia z opłat za parking?

    Nie, chyba ze to parking ... no sam nie wiem - państwa, miasta,
    policji :-)

    > Kilka dni?
    > A sprawy mogą trwać miesiącami, albo i latami.

    Jak będzie apelował, to może.
    Ale może też sąd "odstąpić od konfiskaty" ... i klient płaci za
    parking, bo samochód mu prawidłowo zatrzymano :-)
    Można też auto zlicytować uczciwie, a jak sąd uniewinni,
    to wypłacic kwotę.

    No cóż - wyjdzie w praniu. KO juz zapowiada zmiany.

    J.

  • 13. Data: 2024-03-15 10:50:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2024 o 10:24, J.F pisze:

    > Jakos od niedawna.

    > Nie, chyba ze to parking ... no sam nie wiem - państwa, miasta,
    > policji :-)

    Naiwny.....
    Nawet jakby gdzieś na taki odstawiali, to się szybko zapcha.
    Zresztą on też nie jest darmowy - trzeba utrzymywać.

    > Jak będzie apelował, to może.

    No właśnie.

> [...]
    > Można też auto zlicytować uczciwie, a jak sąd uniewinni,
    > to wypłacic kwotę.
    >

    > No cóż - wyjdzie w praniu. KO juz zapowiada zmiany.

    Te zmiany tylko nasilą te problemy.
    Teraz kontroli sądowej w większości przypadków nie ma przewidzianej,
    więc teoretycznie powinno iść szybciej.

    Efekt będzie taki, że ci co mają auta coś warte, to sie wywiną, bo nie
    będzie na nich, a państwo będzie miało problem z zalegającymi złomami.

    Jeden plus - będzie więcej złomowań złomów przechwyconych przez państwo,
    więc już ponownie na ulice nie wyjadą.

    Może to i warte tych kosztów? ;-)

  • 14. Data: 2024-03-15 11:48:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 10:50:27 +0100, Cavallino wrote:

    > Naiwny.....
    > Nawet jakby gdzieś na taki odstawiali, to się szybko zapcha.
    > Zresztą on też nie jest darmowy - trzeba utrzymywać.

    Oni są wygodni - wynajmują usługe przechowania :-)

    Ale zdarza się teraz, ze właściciela nie ma, a koszta rosną :-)

    > No właśnie.

    > Te zmiany tylko nasilą te problemy.
    > Teraz kontroli sądowej w większości przypadków nie ma przewidzianej,
    > więc teoretycznie powinno iść szybciej.

    No ale to wcale nie jest prawidłowe, że nie ma niezawisłego sądu w
    sprawie, gdy w koncu może o duże pieniądze chodzic.

    Natomiast kiedyś był tryb przyspieszony, chyba nadal jest - i pijaka
    można skazac w 24h, albo w tydzień ..

    > Efekt będzie taki, że ci co mają auta coś warte, to sie wywiną, bo nie
    > będzie na nich, a państwo będzie miało problem z zalegającymi złomami.

    tych co nie stac, to nie stać i na apelację.

    > Jeden plus - będzie więcej złomowań złomów przechwyconych przez państwo,
    > więc już ponownie na ulice nie wyjadą.
    > Może to i warte tych kosztów? ;-)

    Wątpie. Zlicytują niezaleznie od stanu i wrócą na ulicę.

    Natomiast pijak zostanie bez auta, i to jest może zysk.
    Tylko jak to stary złom ... to stac go będzie na inny stary złom,
    albo i na ten sam :-)

    J.

  • 15. Data: 2024-03-15 12:04:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2024 o 08:32, J.F pisze:
    > Pierwsi nietrzezwi kierowcy stracili samochody.
    > W pierwszym dniu obowiązywania przepisów.
    >
    > https://www.portalsamorzadowy.pl/zmiany-w-prawie/now
    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Przepis uwazam za dosc głupi ... ale 3 promile ... nalezało mu sie.
    >
    > J.

    Głupi to jest ten co jeździ będąc pijanym. Jak dla mnie, to mogłaby być
    nawet kara śmierci. Po prostu, nigdy nie kieruję pod wpływem alkoholu i
    ten przepis nigdy mnie nie dotyczy. Podobnie jak inne przepisy
    (usiłowanie zabójstwa, nękanie itd)...nigdy tego nie robię :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2024-03-15 12:10:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 12:04:12 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Głupi to jest ten co jeździ będąc pijanym.

    Przy 3 promilach - jakos tak. Nie wiedział, ze pijany, czy co.

    > Jak dla mnie, to mogłaby być
    > nawet kara śmierci. Po prostu, nigdy nie kieruję pod wpływem alkoholu i
    > ten przepis nigdy mnie nie dotyczy.

    No chyba, ze np trafisz na zepsuty alkomat :-)

    > Podobnie jak inne przepisy
    > (usiłowanie zabójstwa, nękanie itd)...nigdy tego nie robię :)

    A predkosci tez nigdy nie przekraczasz?

    Bo wiesz ... to usiłowanie zabójstwa :-)

    J.

  • 17. Data: 2024-03-15 12:23:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Przepis uwazam za dosc głupi ... ale 3 promile ... nalezało mu sie.

    Jak już nie raz pisałem, że to przejaw zwykłej mentalności złodzieja.
    Złodziej Ci powie, że niewystarczająco pilnowałeś dlatego Cię okradł.

  • 18. Data: 2024-03-15 12:26:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 08:37, Jacek pisze:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > No i ciekawe dlaczego uważasz ten przepis za głupi? Oto pierwszy raz
    > chyba w praktyce mamy prawo karne z karą doskonale dopasowaną do statusu
    > majątkowego sprawcy :)

    Że niby ktoś kto całe życie zbierał na Teslę ma ponosić identyczne
    konsekwencje jak ktoś jeżdżący smrodem bo woli wydać na coś innego?

  • 19. Data: 2024-03-15 12:32:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 12:23:52 +0100, io wrote:

> [...]
    >
    > Jak już nie raz pisałem, że to przejaw zwykłej mentalności złodzieja.
    > Złodziej Ci powie, że niewystarczająco pilnowałeś dlatego Cię okradł.

    No ale po pijaku jeżdzić nie wolno, a kara jest znana ...

    J.

  • 20. Data: 2024-03-15 12:37:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Głupi to jest ten co jeździ będąc pijanym.

    Może i głupi (przynajmniej chwilowo) ale niekoniecznie winny. Do stanu
    upojenia można człowieka doprowadzić podstępem. I na dodatek nie wiadomo
    jak konkretny człowiek na alkohol zareaguje.

> [...]
    > ten przepis nigdy mnie nie dotyczy. Podobnie jak inne przepisy
    > (usiłowanie zabójstwa, nękanie itd)...nigdy tego nie robię :)

    No i nie przekraczasz dopuszczalnej prędkości. Jesteś po prostu świętym.