  • 21. Data: 2024-03-15 12:38:52
    Temat: Re: Pierwszy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.03.2024 o 12:26, io pisze:
> [...]
    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Że niby ktoś kto całe życie zbierał na Teslę ma ponosić identyczne
    > konsekwencje jak ktoś jeżdżący smrodem bo woli wydać na coś innego?

    Podobnie jak dyrektor banku, który idzie na rok za kraty traci przez ten
    okres np. milion(y).
    A drugi na rencie/emeryturze przez ten rok nawet zyska.

    Oboje za to samo.

    Robert

  • 22. Data: 2024-03-15 12:39:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 12:10, J.F pisze:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Przy 3 promilach - jakos tak. Nie wiedział, ze pijany, czy co.

    Przy 3 może się wątek urwać i niczego nie będziesz pamiętał a jaka Cię
    ułańska fantazja poniesie ciężko przewidzieć jak normalnie tyle nie pijesz.

    > No chyba, ze np trafisz na zepsuty alkomat :-)

    > A predkosci tez nigdy nie przekraczasz?
    >
    > Bo wiesz ... to usiłowanie zabójstwa :-)

    I teraz jeśli za prowadzenie pod wpływem można zapłacić swoją Teslą to
    może za przekroczenie prędkości też powinno być np 100 tysięcy mandatu.
    Taki jest wymiar tego złodziejstwa.

  • 23. Data: 2024-03-15 12:44:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 12:32, J.F pisze:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > No ale po pijaku jeżdzić nie wolno, a kara jest znana ...

    Więc trzeba się pilnować pod tym względem jak nigdy by Cię nie okradli.

  • 24. Data: 2024-03-15 12:50:37
    Od: Jacek <j...@...pl>

> [...]
    >>

    > Że niby ktoś kto całe życie zbierał na Teslę ma ponosić identyczne
    > konsekwencje jak ktoś jeżdżący smrodem bo woli wydać na coś innego?

    Kolejny cymbał który nie chce dostrzec że w ogromnej większości
    przypadków wartość posiadanego samochodu odzwierciedla status majątkowy
    posiadacza. Znasz wielu posiadaczy BMW czy twojej Tesli którzy "zbierali
    całe życie" na nie? Bo ja jakoś żadnego. I nie znam żadnego bogacza
    jeżdżącego tanim Fiatem :) A w tych nielicznych przypadkach na których
    usiłujesz zbudować kontestację, sąd skoryguje karę, bo od tego jest.

  • 25. Data: 2024-03-15 13:07:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2024 o 12:50, Jacek pisze:

> [...]
    >
    > Kolejny cymbał który nie chce dostrzec że w ogromnej większości
    > przypadków wartość posiadanego samochodu odzwierciedla status majątkowy

    Ale już niekoniecznie będzie się to zgadzało z właścicielem pojazdu.
    Większość ma je na firmy.
    Część na żony, córki, synów itd.

    A w biedniejszych przypadkach samochód to jedyny wycenialny majątek

    >Znasz wielu posiadaczy BMW czy twojej Tesli którzy "zbierali
    > całe życie" na nie?
    >Bo ja jakoś żadnego.

    A ilu takich w ogóle znasz, którzy mają te auta na siebie zarejestrowane?

    Bo ja też żadnego.

    I nie znam żadnego bogacza
    > jeżdżącego tanim Fiatem :) A w tych nielicznych przypadkach na których
    > usiłujesz zbudować kontestację, sąd skoryguje karę, bo od tego jest.

    I tu prawidłowo.
    Nikt nie neguje sensowności takiej kary, raczej obawę że w większości
    przypadków będzie ona za niska.

    Cwaniaki się wywiną, a menele powinny być karane mocniej niż przepadkiem
    jakiegoś nic nie wartego złoma.

  • 26. Data: 2024-03-15 14:29:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 13:07:59 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > Większość ma je na firmy.
    > Część na żony, córki, synów itd.
    >
    > A w biedniejszych przypadkach samochód to jedyny wycenialny majątek

    No ale tu akurat względnie prawidłowo - wartość zakładam umiarkowana,
    czyli kara umiarkowana, jakby dostał solidną grzywnę,
    to by i tak musiał samochód sprzedać.
    A samochód mu niepotrzebny, bo PJ zabrali :-)

    Gorzej, jak np ma sprawne inaczej dziecko, musi codziennie na zabiegi
    wozic, a kosztuje to tyle, ze na lepsze auto go nie stać.
    A żona PJ ma i może wozić.
    Sąd może dopasować grzywnę do warunków.

    No - mógł nie wydawać pieniędzy na wódkę.

    > A ilu takich w ogóle znasz, którzy mają te auta na siebie zarejestrowane?
    > Bo ja też żadnego.

    Ale pojawiły sie głosy, ze np Ukrainiec kupił sobie lepsze auto
    niz ma własciciel firmy, u którego pracuje. Używane oczywiscie.
    Bo u nich taki zwyczaj - fura musi być.

> [...]
    > przypadków będzie ona za niska.
    >
    > Cwaniaki się wywiną, a menele powinny być karane mocniej niż przepadkiem

    A sąd pójdzie na łatwiznę, orzeknie przepadek samochodu i grzywny nie
    doda :-)

    J.

  • 27. Data: 2024-03-15 14:30:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 12:44:05 +0100, io wrote:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Więc trzeba się pilnować pod tym względem jak nigdy by Cię nie okradli.

    A jak człowiek nie upilnuje ... to wina człowieka ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2024-03-15 14:35:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 12:39:26 +0100, io wrote:

> [...]
    > ułańska fantazja poniesie ciężko przewidzieć jak normalnie tyle nie pijesz.

    Jest ryzyko, ale to trzeba było tyle nie pic, albo przyjechac na picie
    taksówką ... albo ... bardzo dobrze, że mu auto zabiorą, bo nie
    wiadomo kiedy znów sie upije i co mu fantazja podpowie.

    No - mozna by jeszcze na blokadę alkoholową w pojeździe skazac ...

    > I teraz jeśli za prowadzenie pod wpływem można zapłacić swoją Teslą to
    > może za przekroczenie prędkości też powinno być np 100 tysięcy mandatu.
    > Taki jest wymiar tego złodziejstwa.

    W Norwegii, Szwecji - jakoś tak jest :-)
    Oczywiscie tylko dla odpowiednio bogatych ... i to mi się nawet
    podoba, tylko znów możliwe przegięcie w drugą strone.
    Ile zarabiam? Zero. Już księgowy o to dba, żeby było zero :-)

    J.

  • 29. Data: 2024-03-15 14:39:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2024 o 14:29, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No ale tu akurat względnie prawidłowo - wartość zakładam umiarkowana,
    > czyli kara umiarkowana, jakby dostał solidną grzywnę,

    Albo by nie zapłacił.

    > A samochód mu niepotrzebny, bo PJ zabrali :-)
    >
    > Gorzej, jak np ma sprawne inaczej dziecko, musi codziennie na zabiegi
    > wozic, a kosztuje to tyle, ze na lepsze auto go nie stać.

    Jak ma go wozić po pijaku, to lepiej żeby nie woził w ogóle.
    Nikt go raczej do chlania przed jazdą nie zmuszał.

  • 30. Data: 2024-03-15 14:41:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 15.03.2024 o 08:37, Jacek pisze:
    > No i ciekawe dlaczego uważasz ten przepis za głupi? Oto pierwszy raz
    > chyba w praktyce mamy prawo karne z karą doskonale dopasowaną do statusu
    > majątkowego sprawcy

    Bo LEWAKI się w tym względzie nie mogą ZDECYDOWAĆ.

    Czy każdy jest równy wobec prawa i dostaje TAKIE SAME KARY bo każdy ma
    taki sam żołądek
    Czy podatki, kary itd powinny być progresywne czyli tak samo DOKUCZAĆ
    obwinionemu wg jego majątku czy kurwa nawet inteligencji ;-)

    LEWAKI w XXI wieku nie mogą się ZDECYDOWAĆ o co im chodzi ;-)