  • 11. Data: 2019-10-30 10:47:22
    Temat: Re: Piesza. Zabrania się pieszym wtargnąć.
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-30 o 10:19, Uncle Pete pisze:

    > Na Sokratesa było wtargnięcie?

    Tam było gorzej - zawrócenie podczas przechodzenia przez pasy.
    Ja się nie znam, ale czy pieszemu wolno zawrócić podczas przechodzenia
    przez przejście bez sygnalizacji?

  • 12. Data: 2019-10-30 10:59:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-30 o 09:11, BronkL pisze:
> [...]
    >
    > Nigdzie nie jest napisane, że zmieniają się zasady pierwszeństwa,
    > czyli, gdy pieszy jest na przejściu to ma pierwszeństwo,

    Nie może wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Czyli wyjść 1
    metr przed pojazdem - tak należy rozumieć ten przepis. Wystarczy, że
    wyjdzie kilka metrów przed - to, że pojazd nie potrafi zahamować, to już
    wina pojazdu, że jedzie za szybko i nie zwalnia przed przejściem.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2019-10-30 11:15:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj jakiś przepis mówiący o tym jednym metrze. Jak jest podana jakas wielkość
    fizyczna to musi to być przepis. Twoja interpretacja nikogo nie interesuje.

  • 14. Data: 2019-10-30 11:23:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Daj jakiś przepis mówiący o tym jednym metrze. Jak jest podana jakas wielkość
    fizyczna to musi to być przepis. Twoja interpretacja nikogo nie interesuje.

    Daj jakiś przepis mówiący o tym, że bezpośrednio przed oznacza tak, że
    samochód nie wyhamuje. Jak jest podany opis w ten sposób, to musi być na
    to jakiś przepis. Twoja interpretacja nikogo nie interesuje.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2019-10-30 11:37:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najpierw daj poparcie swoich bredzen a potem się zobaczy co będzie z Twoim życzeniem.
    Chwilowo jestes na etapie " a u was murzynów biją".

  • 16. Data: 2019-10-30 12:01:16
    Temat: Re: Piesza i pociąg
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-10-29 o 19:04, Uncle Pete pisze:

    > Nie widzę związku. Czy na przejściu przez tory pieszy też ma pierwszeństwo?

    A może powinien - zgodnie z zasadą, że mniejszy ma pierwszeństwo.
    Że pociąg jest ciężki i słabo hamuje? No to niech zwolni odpowiednio
    zawczasu. Miasto dla ludzi a nie dla pociągów!

    --
    SW3
    ----

  • 17. Data: 2019-10-30 12:11:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze pieszy na przejsciu kolejowym powinien mieć pierwszenstwo. Jest
    mniejszy, słabszy i niczym nie chroniony.

  • 18. Data: 2019-10-30 15:44:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-29 o 18:30, 'TomN' pisze:
    > <https://kontakt24.tvn24.pl/r/jedzie-pociag-kobieta-
    chce-przebiec-przez-tory-przerazenie-po-prostu,30618
    2.html>

    > Piękny pokaz idiotyzmu pieszych.
    >
    > A teraz na TVN24 jest o "Sokratesa"

    Jest film "Pociąg" (The Train), rok 1964, reżyseria: John Frankenheimer,
    obsada: Burt Lancaster, Jeanne Moreau.

    Proponuję obejrzeć od 26 min 15 sekund. Charakterystyczny moment: ludzie
    niosący deskę.

    Można zobaczyć np. tu:
    https://www.cda.pl/video/921473ba

    Chyba wtedy jednak ludzie lepiej umieli używać mózgu. Znali zasady
    czaso-przestrzenne i wiedzieli, kiedy rzeczywiście już nie należy
    wchodzić na tory. I nie trzeba było zamykać zapór kilka czy kilkanaście
    minut przed nadjeżdżającym pociągiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2019-10-30 19:20:46
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam w

    > Jest film "Pociąg" (The Train), rok 1964, reżyseria: John Frankenheimer,
    > obsada: Burt Lancaster, Jeanne Moreau.

    Zajebisty film swoją drogą.

    > Proponuję obejrzeć od 26 min 15 sekund.

    A ja Ci proponuję o 10 sekund wcześniej

    > Charakterystyczny moment: ludzie niosący deskę.

    Wtedy będziesz miał szanse usłyszeć charakterystyczny gwizd i zobaczyć, że
    nagle ruch sie zrobił.

    Zwłaszcza na reżyserowanym filmie...

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2019-10-30 20:47:07
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Oczywiscie ze pieszy na przejsciu kolejowym powinien mieć pierwszenstwo. Jest
    mniejszy, słabszy i niczym nie chroniony.

    dokładnie tak! taki pociąg przecież może zwolnić do 10, a jak to nie
    wystarczy to do 5km/h w terenie zabudowanym. Tak się robi (a jak nie to
    powinno!) w cywilizowanych krajach!

    Lukasz