  • 1. Data: 2015-07-24 17:23:50
    Temat: Piny 4-5 (niebieski / biało-niebieski) w switchu
    Od: " 666" <...@...6>

    Co switch ethernetowy robi z dwoma środkowymi pinami 4-parowego gniazda RJ45?
    Ma je zupełnie odłączone ("puste"), a może ma je galwanicznie połączone do wszystkich
    gniazd, a może ta para
    "nibieko-biało-niebieska" idzie jakoś przez elektronikę switcha?
    Pytam, bo potrzebuję środkową parą (niebiesko-biało niebieską) puścić linię
    telefoniczną analogową i najprościej byłoby bez
    obchodzenia switcha.
    Sygnał mowy jak sygnał, ale sygnalizacja dzwonienia to może popalić elektronikę.
    Rozumiem, że switch switchowi nie równy - a może są takie, co mają te najbardziej
    środkowe piny połączone galwanicznie, właśnie do
    celu "telekomunikacyjnego" jak powyżej?

  • 2. Data: 2015-07-24 17:41:00
    Temat: Re: Piny 4-5 (niebieski / biało-niebieski) w switchu
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-07-24 o 17:23, 666 pisze:
> [...]
    > Rozumiem, że switch switchowi nie równy - a może są takie, co mają te
    > najbardziej środkowe piny połączone galwanicznie, właśnie do celu

    Jeśli jest to switch GbE to najprawdopodobniej wykorzystuje wszystkie 4
    pary na okablowaniu kat 5e.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2015-07-25 23:40:48
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    666 wrote:
> [...]
    > takie, co mają te
    > najbardziej środkowe piny połączone galwanicznie, właśnie do celu

    musisz sprawdzać konkretny model
    niektóre switche mają tylko 4 druciki w gnieździe, a niektóre
    wszystkie ale nie są podłączone w środku
    czy są takie z podłączeniem nie wiem - nigdy mnie to nie interesowało

  • 4. Data: 2015-07-26 07:26:03
    Od: Robert Polkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-07-24 17:23, 666 pisze:
> [...]
    > Rozumiem, że switch switchowi nie równy - a może są takie, co mają te
    > najbardziej środkowe piny połączone galwanicznie, właśnie do celu

    Musisz ominąć switcha, w switchu 100Mb albo wiszą w powietrzu albo
    zwarte do masy itp.

    Robek

  • 5. Data: 2015-07-26 10:31:23
    Od: " 666" <...@...6>

    Co rozumiesz przez "wykorzystuje"?

    -----

  • 6. Data: 2015-07-26 14:36:56
    Od: "Jacek W." <j...@t...bezspamu.pl>

> [...]
    > Pytam, bo potrzebuję środkową parą (niebiesko-biało niebieską) puścić
    > linię telefoniczną analogową i najprościej byłoby bez obchodzenia switcha.

    Dokładnie do tego niebieska para została przewidziana, czyli na linię
    telefoniczną.
    Ważne jest to, że tak było do czasu 100-BASE, wszystko się zmieniło z
    czasem nastania 1000-BASE, kiedy to do przesyłu gigabitowego ethernetu
    wykorzystywane są wszystkie 4 pary.

    Jacek W.

  • 7. Data: 2015-07-27 08:25:00
    Od: " 666" <...@...6>

    Co rozumiesz przez "wykorzystywane"?

    -----

  • 8. Data: 2015-07-27 08:30:55
    Od: " 666" <...@...6>

    Najbardziej by mnie interesowało, co robi ze środkową parą switch (100Mbs) wbudowany
    w modem kablowy Thomson TWG850-4U (to modem,
    który daje UPC przy zamówieniu u nich linii tel.).
    Jest może gdzieś dostępny schemat wewnętrzny tego modemu (z rozrysowaniem pinów
    gniazd RJ-45)?

    -----

  • 9. Data: 2015-07-27 09:25:14
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-07-27 o 08:25, 666 pisze:
    > Co rozumiesz przez "wykorzystywane"?

    Poczytaj o 1000BASE-T np. tutaj:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gigabit_Ethernet

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2015-07-27 10:11:49
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2015-07-24 o 17:23, 666 pisze:
    > Co switch ethernetowy robi z dwoma środkowymi pinami 4-parowego gniazda
    > RJ45?

    Wrzuć w google "Ethernet magnetics" i przejdź na grafikę...
    Nieużywane pary przeważnie są zwarte i uziemione dla RF za pomocą RC.

    --
    AWa.