  • 21. Data: 2020-06-05 12:59:42
    Temat: Re: Płacz i zgrzytanie zębów...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" rbb3j7$99u$1$A...@n...chmurka.net

    > To ***ja*** dałem link do zasilacza!

    To jeszcze Cię schizofrenia dopadła? ;)

    W dniu 2020-06-04 o 08:07, Uzytkownik pisze:
    > (...)
    > Tylko nie bardzo rozumiem po co chcesz wyważać otwarte drzwi skoro można
    > kupić gotowe regulatory/sterowniki PWM do LED-ów za grosze? Taniej niż
    > koszt elementów elektronicznych, które trzeba by było kupić do
    > samodzielnego zmontowania.
    >
    > Pierwsze z brzegu:

    https://www.akb-poland.com/sciemniacz-led-manualny-9
    6w.html?adgroupid=79133092024?network=g?creativ=3578
    12442215?position=&gclid=EAIaIQobChMIyvOT4brn6QIVw8w
    YCh1vfwx7EAQYASABEgKT3fD_BwE

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2020-06-05 12:59:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Przecież facet niezmiennie robi to samo niemal od początku istnienia
    > polskiego Usenetu. Nadziei, że się zmieni, nie ma żadnej. Zajrzałem do
    > swoich logów -- wpuściłem do kaefa 13 lat temu. No, faktycznie dawno.
    > Zdążyłem zapomnieć, że taki istnieje, a tu taka niespodzianka -- tyle
    > osób dało się nabrać.

    To zapewne przede wszystkim moja wina.
    Nie używam w ogóle KF.
    Z różnych jego (wiem, strasznie bełkotliwych) wypowiedzi (nie na p.m.e)
    uznałem, że jest inteligentny.
    Ten fakt (to znaczy nie to, że jest, tylko to, że ja uznałem, że jest),
    jest dla mnie dość ważnym argumentem, aby poświęcać mu swój czas gdy
    wydaje się, że chce się czegoś dowiedzieć i do pewnego stopnia nawet
    złośliwości traktować jakby nie były złośliwościami.
    Do pewnego stopnia....
    P.G.

  • 23. Data: 2020-06-05 16:51:35
    Od: collie <c...@v...pl>

> [...]
    > swoich logów -- wpuściłem do kaefa 13 lat temu. No, faktycznie dawno.
    > Zdążyłem zapomnieć, że taki istnieje, a tu taka niespodzianka -- tyle

    A drugi facet lata za tym pierwszym po newsgrupach, by i na grupie
    na której prócz popierdółek ad personam nie ma nic do powiedzenia
    o pecetach - mając podkładkę z przedpiścy - po raz kolejny ceremonialnie
    ogłosić, że ma onego pierwszego w KF-ie. Jak to u trolla. Albowiem proste
    ignorowanie oponenta - bez ogłaszania tego światu - powoduje u trolla
    skręt kiszek i sraczkę. No, ale on "dawno zdążył zapomnieć, że taki
    Eneuel istnieje", choć akurat pińcet użyszkodników przed nim zaczyna
    swoje wpisy od wrotki: "Eneuel Leszek Ciszewski pisze".

    "*Symptomy trollowania*
    - [...]
    - ceremonialne używanie filtrów (np. killfile'a) - troll uroczyście
    obwieszcza, że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy
    czym bardzo często i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi
    oponenta" (Wiki)

  • 24. Data: 2020-06-05 22:53:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "collie" 5eda5bf7$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > Eneuel istnieje", choć akurat pińcet użyszkodników przed
    > nim zaczyna swoje wpisy od wrotki: "Eneuel Leszek Ciszewski pisze".

    :)

> [...]
    > obwieszcza, że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy
    > czym bardzo często i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi

    Kiedyś niektórych oznaczałem kolorem czerwonym -- to był mój swoisty KF,
    ale od wielu lat nawet tego nie czynię... By było jasne -- w mych OE
    'monitorowane' są malowane niebieskim. [znów o kolorach...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2020-06-07 05:18:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" rbd8is$khh$1$A...@n...chmurka.net

    > https://www.akb-poland.com/sciemniacz-led-manualny-9
    6w.html?adgroupid=79133092024?network=g?creativ=3578
    12442215?position=&gclid=EAIaIQobChMIyvOT4brn6QIVw8w
    YCh1vfwx7EAQYASABEgKT3fD_BwE

    To coś wg Ciebie co stabilizuje? -- napięcie czy natężenie?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2020-06-07 08:03:45
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał:

    > Jeżeli chcesz podyskutować i czegoś się dowiedzieć to radzę zadawać
    > pytania zwięźle i bez zbędnej beletrystyki.

    Tak jak Ty zwięźle cytujesz całe te jego śmiecie?

    Pzdr

  • 27. Data: 2020-06-07 13:03:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    YCh1vfwx7EAQYASABEgKT3fD_BwE

    > To coś wg Ciebie co stabilizuje? -- napięcie czy natężenie?

    A dlaczego mnie o to pytasz?
    Masz w opisie: PWM. Do listw z diodami. Co więcej potrzebujesz? Już tu
    wielokrotnie miałeś informacje, że LEDa nie traktuje się (ani nie liczy)
    jak opornika, oraz że LED zasila się prądowo, a nie napięciowo.

    Jeśli potrzebujesz coś lepszego, do ściemnialnych "żarówek" LED (oraz
    tradycyjnych, wolframowych), to np. takie coś:

    https://www.ospel.pl/sites/all/pliki/do_pobrania/ins
    trukcje/sciemniacz_uniwersalny.pdf

    Przyciskowo-obrotowy, "obrabiający" zbocze narastające lub opadające
    (tryb LT/LE), z dodatkową regulacją min/max oraz czasu timera.

    U Ospela są to modele z oznaczeniem ŁP-8xL2, gdzie x to seria.

    Więcej Ci tutaj nie będę odpowiadał, naraziłeś się już wielu ludziom.
    Dostałeś dużo odpowiedzi, m.in. od ludzi, którzy projektują układy
    elektroniczne, to ich nazywałeś głupkami. Przyczepiałeś się do słów, nie
    patrząc na ich kontekst. Dostawałeś dość duże i wyczerpujące
    objaśnienia, to je ignorowałeś.
    Wcześniej nie byłeś taki.
    Zastanów się nad tym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2020-06-07 13:42:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Koledzy z grup czy koledzy z filmów?
    > Koledzy z grup wytłumaczyli -- że nie mają pojęcia o zasilaczach...
    > Jedynie JF zauważył, że zasilacz stałoprądowy jest (czy może być)
    > tani, więc chyba JF coś wiedział... Koledzy spoza grup wytłumaczyli
    > aż zbyt starannie, jak wygląda taki zasilacz i jak dobrać odpowiednie
    > wartości... JF podpowiedział, jak mogą być zbudowane/zorganizowane
    > taśmy...

    Gdybyś nie był zwykłym dupkiem to byś się dowiedział jak można samemu
    taki zasilacz z regulatorem PWM zbudować bardzo tanio. Koszt może z
    5-6zł. Ale skoro jesteś tak mądry, a wszyscy inni są głąbami nie
    mającymi pojęcia o elektronice, choć o wiele bardziej skomplikowane
    projekty robili to zapewne sam sobie poradzisz.

  • 29. Data: 2020-06-07 17:34:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" rbihir$rtt$1$A...@n...chmurka.net

> [...]
    6w.html?adgroupid=79133092024?network=g?creativ=3578
    12442215?position=&gclid=EAIaIQobChMIyvOT4brn6QIVw8w

    Bo Ty pokazałeś ten link.

    > Masz w opisie: PWM. Do listw z diodami. Co więcej potrzebujesz?

    Twojej odpowiedzi.

    > Już tu wielokrotnie miałeś informacje, że LEDa nie traktuje się (ani nie liczy) jak
    opornika, oraz że LED zasila się prądowo, a
    > nie napięciowo.

    Odpowiedz na pytanie:
    - co stabilizuje ten (pokazany przez Ciebie) zasilacz?
    lub
    - podaj charakterystykę tego zasilacza.

    i odpowiedz, do zasilania czego ten (pokazany przez Ciebie linkiem) zasilacz jest
    dobry:
    - do przeciętnych taśm?
    - do wiadomych oprawczyń?
    - do żarówek wolframowych?

    > Jeśli potrzebujesz coś lepszego, do ściemnialnych "żarówek" LED (oraz tradycyjnych,
    wolframowych), to np. takie coś:

    Wolframowych nie chcę -- są za ciężkie.

> [...]

    z dodatkową regulacją min/max oraz czasu
    > timera.

    > U Ospela są to modele z oznaczeniem ŁP-8xL2, gdzie x to seria.

    Zatrzymajmy się na razie na tym, do którego dałeś link.

    > Więcej Ci tutaj nie będę odpowiadał, naraziłeś się już wielu ludziom.

    Tak bywa...

    > Dostałeś dużo odpowiedzi, m.in. od ludzi, którzy projektują układy elektroniczne,
    to ich nazywałeś głupkami.

    W którym poście nazwałem kogoś głupkiem?

    > Przyczepiałeś się do słów,

    Do jakich słów?

    > nie patrząc na ich kontekst. Dostawałeś dość duże i wyczerpujące objaśnienia, to je
    ignorowałeś.

    Byłem zainteresowany możliwością ściemniania oprawczyń:
    https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-led-120cm-
    do-garazu-jak-swietlowka-8109645952

    > Wcześniej nie byłeś taki.

    Owszem -- wcześniej chciałem kupić bulby...

    > Zastanów się nad tym.

    Zastanawiam nieustannie -- chciałem kupić bulby:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb88aa7$0$524$6...@n...neostrada.pl
    > Tu:
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-24w-2750lm
    -170w-ccd-luminova-7650090922?fromVariant=7258190382
    > 24 W 2250 ciepłych lumenów za 12,99 pln
    > jest chyba najjaśniej, ale z błędem:
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-20w-2250lm
    -130w-ciepla-ccd-kula-7258190382?fromVariant=7650090
    922
    > 20 W 2250 ciepłych lumenów za 7,99 pln

    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-22w-2200lm
    -ciepla-ccd-luminova-7205899882?fromVariant=72581903
    82
    > 22 W 2200 ciepłych lumenów za 8,99 pln
    > którego sklep nie chce wyjaśnić [wyjaśnić nawet bardzo jasnym i LEDkami] pomimo
    dwóch mych pytań...

    ale sprzedawca nie chciał dać odpowiedzi:

    > którego sklep nie chce wyjaśnić [wyjaśnić nawet bardzo jasnym i LEDkami] pomimo
    dwóch mych pytań...

    a ktoś z grupy:

    "ToMasz" r9dh86$u37$...@d...me

    > inne rozwiązanie Twojego problemu (i innych starszych ludzi z coraz

    zaproponował coś na kształt taśm lub oprawczyń, co ja uznałem za bardzo dobrą
    podpowiedź!
    [jedną z niewielu dobrych w tych kolorowych postach]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2020-06-07 17:43:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uzytkownik" 5edcd291$0$539$6...@n...neostrada.pl

    > Gdybyś nie był zwykłym dupkiem to byś się dowiedział jak można
    > samemu taki zasilacz z regulatorem PWM zbudować bardzo tanio.

    Dowiedziałem się w chwil kilka -- i podałem linki do opisów i filmów.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed8206e$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > O coś takiego:
    > https://youtu.be/73KIi9C63hc?t=1053
    > lub takiego:
    > http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploa
    ds/2014/07/d3.jpg

    > Wiesz, ile czasu kosztowało mnie znalezienie odpowiedzi
    > w necie? -- ~7 razy mniej, niż napisanie tego postu,
    > którego celem jest ukazanie mONdrości grupowej...
    > (mądrości ludzi, którzy na ten temat wiedzą tyle, co ja)

    > Koszt może z 5-6zł. Ale skoro jesteś tak mądry, a wszyscy inni są głąbami nie
    mającymi pojęcia o elektronice, choć o wiele
    > bardziej skomplikowane projekty robili to zapewne sam sobie poradzisz.

    Nawet znają się na allelach -- i są profesjonalistami allelowymi...

    --