  • 21. Data: 2012-11-11 12:34:51
    Temat: Re: Płatność zbliżeniowa
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-11-10 20:23, Ghost pisze:

    > Ale to Twoja jest ulomnosc, dosc powszechnie rejestrowana.

    Pszemol ma racje.

    Idea NFC w polsce jest olana....

    Np w stanach google ma usluge google wallet - gdzie "zeskanowane" karty
    (nr, data waznosci, cvs) zapisywane sa na koncie i za pomoca telefonu z
    nfc z nich zdejmowane sa platnosci.

    M.

  • 22. Data: 2012-11-11 12:35:56
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-11-11 12:34, Mikolaj Jopczynski pisze:

> [...]
    >
    > Np w stanach google ma usluge google wallet - gdzie "zeskanowane" karty
    > (nr, data waznosci, cvs) zapisywane sa na koncie i za pomoca telefonu z

    P.S.
    Ja w gumce na swojego hox'a mam wklejona zblizeniowke z alior sync'a
    Laski w kasach czesto robia wielkie oczy jak zblizam fona do terminalu ;)

    P.S.2.
    Zauwazylem, ze jak mialem nfc wlaczone w telefonie, to terminale
    glupialy, bo nie wiedzialy, z czym gadac - czy z karta czy z telefonem :D

  • 23. Data: 2012-11-11 13:07:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 12:34:51 +0100, Mikolaj Jopczynski napisał(a):

    > Np w stanach google ma usluge google wallet - gdzie "zeskanowane" karty
    > (nr, data waznosci, cvs) zapisywane sa na koncie i za pomoca telefonu z
    > nfc z nich zdejmowane sa platnosci.

    Widziałeś ty kiedyś Google Wallet?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 24. Data: 2012-11-11 13:44:46
    Od: W <w...@w...pl>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

    > Widziałeś ty kiedyś Google Wallet?

    Oj, jak możesz tak z Niego kpić... Przecież to oczywiste, że karta musi
    zostać zeskanowana przez telefon z NFC! jak inaczej chcesz ją /szczytać/ i
    później używać?! Oh Ty niemONdry!

  • 25. Data: 2012-11-11 14:34:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej" <n...@i...invalid> wrote in message
    .neostrada.pl...

    > Moze dlatego, ze cos takiego nie istnieje.

    Co nie istnieje?

  • 26. Data: 2012-11-11 14:52:15
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Co nie istnieje?

    a) karta
    b) Rynek Glowny
    c) "obwazanki"
    d) Masaj

    AK

  • 27. Data: 2012-11-11 15:09:29
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Pszemol ma racje.
    >
    > Idea NFC w polsce jest olana....

    NFC via telefon tak, ale nie płatnosci zblizeniowych za pomoca kart.

    --
    Pzdr!
    SGSIII/iP5

  • 28. Data: 2012-11-11 15:21:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej" <n...@i...invalid> wrote in message
    .neostrada.pl...

    > a) karta
    > b) Rynek Glowny
    > c) "obwazanki"
    > d) Masaj

    Acha. Przyczepiłeś się ortografa... rozumiem.
    Przepraszam bardzo - obwaRZanek :-)
    Od warzenia/gotowania zupy a nie od ważenia wagą :-)

  • 29. Data: 2012-11-11 16:24:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > są tam na porządku dziennym w prawie każdym sklepie, poczcie,
    > na dworcu w kasach biletowych nawet w lodziarniach...
    > Klienci noszą w portfelu taką kartę RDIF co się Octopus nazywa.
    > Generalnie nie używają gotówki praktycznie wcale jak nie chcą.
    > Zero kart kredytowych, zero banktonów, monet - jeśli chcesz.
    >
    > Teraz - na takim rynku, wsadzenie takiej funkcjonalności do telefonu
    > oznacza że klient nie musi też nosić karty Octopus - ma to sens,
    > jedna rzecz mniej do trzymania w kieszeni.
    >
    > Ale na polskim rynku? Po co Ci to? Kto takie płatności akceptuje?
    .
    wybacz ale nie przykładaj waszej amerykańskiej miary do Polski...

    praktycznie każdym punkt juz gdzie jest terminal do zwykłych kart ma też
    funkcję płacenia zbliżeniówkami

  • 30. Data: 2012-11-11 16:28:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > wybacz ale nie przykładaj waszej amerykańskiej miary do Polski...

    Doczytałeś to co napisałem?
    Naprawdę? Gdzie ja tam coś piszę o Ameryce?

    > praktycznie każdym punkt juz gdzie jest terminal do zwykłych kart
    > ma też funkcję płacenia zbliżeniówkami

    Co to są "zwykłe" karty i dlaczego płatności zbliżeniówkami kojarzą
    Ci się od razu z kartami bankowymi lub kredytowymi?