  • Data: 2021-07-09 18:24:09
    Temat: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Zagadnienie: potrzebuję postawić router obrabiający około 900Mbit
    internet. Docelowo OpenWRT.

    Posiadam obecnie mały terminal z VIA Eden 900MHz. Procesor wyrabia, ale
    drugi ethernet jest na PCI i powoduje to obcięcie pasma przy około 500Mbit.

    Innymi słowy mam wąskie gardło w postaci drugiego ethernetu.

    Nie chcę gotowego routera z uwagi na to że nie tylko router na tej
    maszynie będzie pracować. To powinien być zwykły PC.

    Pytanie: co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet *realnie*
    wyciągającymi gigabit, z procesorem o jak najmniejszym poborem mocy,
    najlepiej pasywne i małym gabarycie?

    Mam doświadczenia z Atomami (płyta + procesor) z dwoma ethernetami. Nie
    pamiętam modelu, jakiś Dxxxx. Atom nie wyrabia gigabita, nawet bez
    routingu, najzyczajniej w zwykłym TCP. Podejrzewam że karty sieciowe są
    sztucznie ograniczone albo głupio podpięte (może przez USB2.0 albo jakiś
    inny absurd).

    Znajdzie się jakaś płyta z czymś współczesniejszym? Wielkiej mocy nie
    wymagam, jak będzie 2x szybsze od tego VIA Eden to będę zadowolony. ma
    być oszczędne, to ma banglać 24/h.