  • 1. Data: 2021-07-09 18:24:09
    Temat: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Zagadnienie: potrzebuję postawić router obrabiający około 900Mbit
    internet. Docelowo OpenWRT.

    Posiadam obecnie mały terminal z VIA Eden 900MHz. Procesor wyrabia, ale
    drugi ethernet jest na PCI i powoduje to obcięcie pasma przy około 500Mbit.

    Innymi słowy mam wąskie gardło w postaci drugiego ethernetu.

    Nie chcę gotowego routera z uwagi na to że nie tylko router na tej
    maszynie będzie pracować. To powinien być zwykły PC.

    Pytanie: co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet *realnie*
    wyciągającymi gigabit, z procesorem o jak najmniejszym poborem mocy,
    najlepiej pasywne i małym gabarycie?

    Mam doświadczenia z Atomami (płyta + procesor) z dwoma ethernetami. Nie
    pamiętam modelu, jakiś Dxxxx. Atom nie wyrabia gigabita, nawet bez
    routingu, najzyczajniej w zwykłym TCP. Podejrzewam że karty sieciowe są
    sztucznie ograniczone albo głupio podpięte (może przez USB2.0 albo jakiś
    inny absurd).

    Znajdzie się jakaś płyta z czymś współczesniejszym? Wielkiej mocy nie
    wymagam, jak będzie 2x szybsze od tego VIA Eden to będę zadowolony. ma
    być oszczędne, to ma banglać 24/h.

  • 2. Data: 2021-07-09 19:16:04
    Temat: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sc9t7s$l7n$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Pytanie: co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet
    > *realnie* wyciągającymi gigabit, z procesorem o jak najmniejszym
    > poborem mocy, najlepiej pasywne i małym gabarycie?

    może z takich?

    https://www.advantech.com/products/35-single-board-c
    omputers/sub_1-2jkj91
    https://www.advantech.com/products/bc6786b7-b69b-4fd
    d-9b63-79180dbd5dcb/mio-5393/mod_96f7053a-fc95-44b1-
    ad6d-0a04e9d3c4c2

    --
    Piter

  • 3. Data: 2021-07-09 19:34:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/07/2021 19:16, PiteR wrote:
> [...]
    omputers/sub_1-2jkj91
    > https://www.advantech.com/products/bc6786b7-b69b-4fd
    d-9b63-79180dbd5dcb/mio-5393/mod_96f7053a-fc95-44b1-

    Dzieki, ale "Call for Price" oznacza pozbycie się nerki ;)

  • 4. Data: 2021-07-11 10:37:51
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 09/07/2021 17:24, heby wrote:
    > Pytanie: co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet *realnie*
    > wyciągającymi gigabit, z procesorem o jak najmniejszym poborem mocy,
    > najlepiej pasywne i małym gabarycie?

    Urzadzenie, ktorego szukasz, nazywa sie router. Lol

    [Ironia on, bez obrazy:D]
    Skladasz tira a chcesz wjechac w kazda uliczke jak motorem. Sorry ale
    tak sie nie da, nie bedziesz mial malych gabarytow jak router, poboru
    pradu jak router, kilku portow Gigabit jak router, i wszystko jeszcze
    tanio kurwa :D
    Chyba, ze komus chce sie szperac i szukac dla Ciebie "2x lepszych od Via
    Eden", ale tanich, malo pradozernych i w malej obudowie, i z dwoma
    Gigabit Ethernet portami oczywiscie, no to powodzenia.
    [Ironia off]

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 5. Data: 2021-07-11 11:43:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-07-11 o 10:37, pioruns pisze:

> [...]
    > tak sie nie da, nie bedziesz mial malych gabarytow jak router, poboru
    > pradu jak router, kilku portow Gigabit jak router, i wszystko jeszcze

    Oj marudzisz, ;)
    Pomijając "wszystko jeszcze tanio kurwa" to wpisuje w googlarkę "Single
    Board Computer" i jest tego nawet trochę. Advantech, DFI, Kontron...

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-07-11 21:09:15
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 11/07/2021 10:43, Irokez wrote:

    > Pomijając "wszystko jeszcze tanio kurwa" to wpisuje w googlarkę "Single
    > Board Computer" i jest tego nawet trochę. Advantech, DFI, Kontron...

    Hehe, no szukac mozna, ale pamietaj, ze ma byc to 2x Gigabit i tanio.
    Nie wiem jaki DIY komputer (jakichkolwiek gabarytow) bedzie tanszy niz
    dedykowany single board computer do zadan sieciowych czyli tzw. router.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 7. Data: 2021-07-12 00:33:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2021 10:37, pioruns wrote:
    > Urzadzenie, ktorego szukasz, nazywa sie router.

    Urządzenie które nazywa się "router" w handlu zazwyczaj:
    a) nie jest x86 (to warunek)
    b) nie ma zwyczajowo dostatecznie dużo mocy obliczeniowej do zadań
    innych niż routing
    c) mało który wyciąga NATa na 1gbit nawet jeśli twierdzi że wyciąga

    Maiłem w rękach kilka "routerów" i o ile do podstawowego NATu
    teoretycznie się nadają, to już do odpalania na nich VPNa, pracy jako
    transparent proxy, pihole, czy kilku innych, są gówno warte. Bez
    normalnego PC raczej nie wiele dam radę wyciagnąć.

> [...]
    > tak sie nie da, nie bedziesz mial malych gabarytow jak router, poboru
    > pradu jak router, kilku portow Gigabit jak router, i wszystko jeszcze

    Nie. Zagadnienie o którym mowa jest ogarnialne przez bardzo tani
    procesor. W zasadzie ogarnąc go powinien gówiany Atom z przed 10 lat.
    Niestety, producenci płyt głównych robią sobie jaja. Płyta z Atomem i 2x
    portem gigabit *NIE* wyciąga gigabitu na jednej dziurce, mimo
    gigabitowego PHY. Spodziewam się, że z powodu kiepskiego wpięcia w
    procesor, być może na "odpierdol się, terminy gonią".

    Jeszcze raz: gówniany Atom wyciągnie routing 1gbit, pod warunkiem że
    będzie poprawnie spięty hardwareowo z ethernetem. Innymi słowy, zamiast
    tira mamy włoski skuterek. Szukam tylko takiego, który ma oba koła całe.

    Mój obecny router na x86 konsumuje koło 5W mocy po stronie 230V.
    Zrobiony z terminala. Ma wąskie gardło w postaci procesora.

> [...]
    > Eden", ale tanich, malo pradozernych i w malej obudowie, i z dwoma
    > Gigabit Ethernet portami oczywiscie, no to powodzenia.

    Przesadzasz. Nie zamierzam prosić kogokolwiek o to aby za mnie poszukał.
    Spędziłem wiele godzin grzebiac po necie zanim napisałem posta. Poza tym
    że mam rozwiązanie obecnie stosowane, oraz ze dwa-trzy chińskie gotowce
    które jako tako spełniają zagadnienie, najzwyczajniej pytam, bo może
    ktoś od reki zna rozwiązanie *lepsze* od moich.

    Ostatecznie wstawie tam współczesny itx z kartą na PCIe z uwagi na
    ryzyku kupowania chińskich wynalazków - chińczyk nei da mi gwarancji że
    będzie potrafił przerzucać 1gbit.

    Jeśli zakładasz, że pytam aby się kimkolwiek wyręczyć, to wsadź sobei w
    dupę tą ironię. Nie pytam w tym kierunku i nie przyszło by mi przez
    głowę zrobić coś takiego. Pytam, bo nie wiem wszystkiego i nie wszystko
    jestem w stanie znaleźć. Być może jest jakies oczywiste rozwiązanie, np.
    tani terminal z 2x ethernet gigabitowym. Znalazłem taki z 2x 100Mbit.
    Wiec jest nadzieja.

  • 8. Data: 2021-07-12 11:25:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-11, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    > Eden", ale tanich, malo pradozernych i w malej obudowie, i z dwoma
    > Gigabit Ethernet portami oczywiscie, no to powodzenia.

    Jest kupa generycznych mini PC SBC z dwoma portami Gigabit Ethernet. Sam
    używam takiego pod serwer. Wymiary routera, reszta modułowa, tzn. w moim
    przypadku to jest mSATA, sodimm etc. 2 porty, bo kiedyś ten serwer robił
    mi za bramę do sieci lokalnej. Mój jest na N3160. Kupiony coś ze 3 lata
    temu za ceną ca 300-350zł. Mówię o tego typu wynalazkach:
    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1SsgiLVXXXXabaXXXq6xXF
    XXXy/Windows-i3-mini-pc-Mi3217-with-X86-core-i3-3217
    U-dual-nic-4-usb-1-com.jpg

    Z innych rozwiązań, BananaPi ma parę wieloportowych SBC ale nie
    interesowałem się specyfiką portów więc nie wiem, czy to nie są
    jakieś protezy.
    http://www.banana-pi.org/bpi-products.html

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-07-12 15:00:43
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-07-11 o 21:09, pioruns pisze:

    > Hehe, no szukac mozna, ale pamietaj, ze ma byc to 2x Gigabit i tanio.
    > Nie wiem jaki DIY komputer (jakichkolwiek gabarytow) bedzie tanszy niz
    > dedykowany single board computer do zadan sieciowych czyli tzw. router.

    Używany.
    Tyle że raczej na pewno będzie miał sporo większy pobór prądu.
    No i będzie problem ze znalezieniem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-07-12 15:24:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.07.2021 o 18:24, heby pisze:
> [...]
    > drugi ethernet jest na PCI i powoduje to obcięcie pasma przy około 500Mbit.
    >
    > Innymi słowy mam wąskie gardło w postaci drugiego ethernetu.

    Może gotowy FUJITSU FUTRO S720/S920?
    https://www.fujitsu.com/pl/products/computing/pc/thi
    n-clients/FUTRO-S720/
    Mają wbudowany 1Gbit LAN i złącze PCI-Expres, pod które można podpiąć
    drugą kartę sieciową.