  • 11. Data: 2022-05-05 19:13:59
    Temat: Re: Płyta indukcyjna samsung
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Tego już teraz nie stwierdzę - zamówiłem do rozdzielni dodatkową
    > przepięciówkę typu D.
    > Zaintrygowały mnie te warystory w listwach komputerowych - one
    > zadziałały, ochroniły podłączone urządzenia i wybiły B16 w rozdzielni.

    > Zamówiłem u "piekarza" NTC 6,5oma 8A. Jak przyjdzie zdam relację.
    Oki, ale sprawdź wpierw na 'żarówkę'.

    > Dodatkowo uwaliło mi "zasilacz" do anody aktywnej w zasobniku CWU -
    > kolejne 200 zł w plecy.
    > Ale jest i happy end. Zgłosiłem awarię z polisy domu - wczoraj miałem
    > pozytywną odpowiedź, dzisiaj kasę na koncie. Wypłacili mi za zasilacz
    > bramy, zasilacz anody i moduł mocy do indukcji samsunga. Wszystko po
    > cenach katalogowych. Robociznę wziąłem na klatę. Zapomniałem im doliczyć
    > za listwy :-)
    No to fajnie :)

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2022-05-05 21:55:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 05 May 2022 18:30:28 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Zamówiłem u "piekarza" NTC 6,5oma 8A. Jak przyjdzie zdam relację.

    Hm, NTC z oznaczeniem PTC?

    Raczej przesledz na plytce jak on wlaczony.
    Jesli ma ograniczac udar pradowy, to jak najbardziej NTC,
    ale jesli inaczej, to zamiana moze sie zle skonczyc.

    J.

  • 13. Data: 2022-05-05 22:09:44
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.05.2022 o 21:55, J.F pisze:

    > Hm, NTC z oznaczeniem PTC?
    >
    > Raczej przesledz na plytce jak on wlaczony.
    > Jesli ma ograniczac udar pradowy, to jak najbardziej NTC,
    > ale jesli inaczej, to zamiana moze sie zle skonczyc.

    To może być bezpiecznik PTC. Ten kawałek płytki wygląda na przetwornicę.
    Może znaleźć, na jakim układzie scalonym jest ona zbudowana i obejrzeć
    datasheeta i noty aplikacyjne.
    NTC można wyharatać ze zjaranego zasilacza komputerowego.

    P.P.

  • 14. Data: 2022-05-06 09:15:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > To może być bezpiecznik PTC.
    Raczej wątpliwe, bezpieczniki są najczęściej topikowe i to co najmniej
    10-15A.

    Ten kawałek płytki wygląda na przetwornicę.
    Bo kuchnia to w zasadzie tylko przetwornica :)

    > Może znaleźć, na jakim układzie scalonym jest ona zbudowana i obejrzeć
    > datasheeta i noty aplikacyjne.
    > NTC można wyharatać ze zjaranego zasilacza komputerowego.
    Będzie za słaby, to nie te moce i prądy co w kuchni/

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2022-05-06 18:18:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 06.05.2022 o 09:15, Janusz pisze:

    > Raczej wątpliwe, bezpieczniki są najczęściej topikowe i to co najmniej
    > 10-15A.

    a producent się tak starał i nawet na druku napisał "PTC 301"

    > Ten kawałek płytki wygląda na przetwornicę.
    > Bo kuchnia to w zasadzie tylko przetwornica :)

    Tak, pomocnicza dla elektroniki

    > Będzie za słaby, to nie te moce i prądy co w kuchni/

    Zmierzyć średnicę.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2022-05-06 18:19:08
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.05.2022 o 09:15, Janusz pisze:
    > W dniu 2022-05-05 o 22:09, Paweł Pawłowicz pisze:
    [...]
    > Będzie za słaby, to nie te moce i prądy co w kuchni/

    Fakt. Wyharatałem, 5 omów 4 ampery.

    P.P.

  • 17. Data: 2022-05-06 21:01:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-06 o 18:18, Irokez pisze:

    > a producent się tak starał i nawet na druku napisał "PTC 301"
    Producent moze tam napisać co chce, naprawiałeś kiedyś płytę indukcyjną?

    > Tak, pomocnicza dla elektroniki
    Nie pisałem o zasilaniu sterowania, sama płyta to przetwornica jakbyś
    nie wiedział.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2022-05-07 11:11:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 06.05.2022 o 21:01, Janusz pisze:

    > Producent moze tam napisać co chce, naprawiałeś kiedyś płytę indukcyjną?

    Nie zepsuła mi się ani nikomu znajomemu więc nie.

    > Nie pisałem o zasilaniu sterowania, sama płyta to przetwornica jakbyś
    > nie wiedział.

    Nie pisałem o sterowaniu cewek indukcyjnych, ten fragment na zdjęciu to
    przetwornica pomocnicza na TinySwitch o mocy kilkunastu Wat jakbyś nie
    wiedział.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2022-05-07 13:42:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-07 o 11:11, Irokez pisze:
    > Nie pisałem o sterowaniu cewek indukcyjnych, ten fragment na zdjęciu to
    > przetwornica pomocnicza na TinySwitch o mocy kilkunastu Wat jakbyś nie
    > wiedział.
    Wiem doskonale, ale chyba nie sądzisz że ta przetwornica potrzebuje
    elementu startowego w postaci ptc czy ntc.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2022-05-07 17:15:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 07.05.2022 o 13:42, Janusz pisze:
    > Wiem doskonale, ale chyba nie sądzisz że ta przetwornica potrzebuje
    > elementu startowego w postaci ptc czy ntc.

    PTC nie jest elementem startowym. Jest zabezpieczeniem nadprądowym, taka
    tańsza prostsza wersja PolySwitch'a.
    W układzie gdzie zasilanie jest 2 fazowe z zabezpieczeniem 16A na fazę a
    odbiornikiem jest taka popierdółka jak TinySwitch która może nie być w
    stanie wygenerować prądu zwarciowego aby wybiło te 16A, tylko zacznie po
    prostu płonąć, PTC ma jak najbardziej zastosowanie.

    Zdrówko.

    --
    Irokez