  • 1. Data: 2013-06-02 15:44:12
    Temat: Po co voipy zrzucają z rejestru?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    Podnoszę słuchawkę aparatu przyłączonego do modemu voip. Po 10 sekundach
    znika dialton. Po co?

    Centrale POTS musiały zrzucać z rejestru, bo tych było mniej niż linii i
    trzeba było dać innym szansę wybrać numer. A w modemie voip "rejestr" i
    tak jest częścią modemu i z nikim nie jest dzielony. Czemu więc dialton
    znika?

  • 2. Data: 2013-06-02 16:20:48
    Temat: Re: Po co voipy zrzucają z rejestru?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > trzeba było dać innym szansę wybrać numer. A w modemie voip "rejestr" i
    > tak jest częścią modemu i z nikim nie jest dzielony. Czemu więc dialton

    Sens tego jest głębszy, wychodzi poza oszczędzanie zasobów. Słuchawka
    podniesiona na czas dłuższy niż zwykle potrzeba do rozpoczęcia wybierania
    numeru, to znak, że coś się stało. Ktoś, kto próbuje w tym czasie dodzwonić
    się na ten numer, zamiast normalnego sygnału zajętości, może otrzymać
    komunikat o czasowej niedostępności. Bywa(ło), że centrala po pewnym
    czasie od podniesienia słuchawki sama łączy z służbami ratowniczymi
    -- bo może ktoś właśnie dostał ataku serca. Bramka VoIP nie musi być
    pozbawiona takich możliwości. Gdy znika dialtone, serwer SIP może od
    tego momentu inaczej ją obsługiwać.

    Ponadto w niektórych bramkach (np. Linksys/Cisco), nie tyle znika dialtone,
    co pojawia się ostry przesterowany i przerywany głośny dźwięk. Nawet
    w dużej odległości słychać, że słuchawka źle odłożona. I to też nie jest
    nowym wynalazkiem -- niektóre centrale też tak miały.

    Jarek

    --
    Czekamy na sygnał. Z centrali!
    Czekamy, czekamy. Czekamy, czekamy.

  • 3. Data: 2013-06-02 22:16:53
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ponadto w niektórych bramkach (np. Linksys/Cisco), nie tyle znika
    > dialtone,
    > co pojawia się ostry przesterowany i przerywany głośny dźwięk. Nawet

    Mam tak samo w modemie od kablówki. To sygnał 4-tonowy, o najwyższym chyba
    poziomie ze wszystkich, jak znalazłem w necie. Stosują go centale w USA i
    niektóre na Kubie, co do Kanady nie wiem, ale chyba też.

    > w dużej odległości słychać, że słuchawka źle odłożona. I to też nie jest
    > nowym wynalazkiem -- niektóre centrale też tak miały.

    Ano, j.w.

  • 4. Data: 2013-10-10 10:08:10
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > w dużej odległości słychać, że słuchawka źle odłożona. I to też nie jest
    > nowym wynalazkiem -- niektóre centrale też tak miały.

    Zgadza się, tylko czy można jakoś przedłużyć czas od podniesienia
    słuchawki, do momentu, kiedy pojawia się ten dźwięk? Nie zdążam wybrać
    numeru.

  • 5. Data: 2013-10-10 18:07:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zgadza się, tylko czy można jakoś przedłużyć czas od podniesienia
    > słuchawki, do momentu, kiedy pojawia się ten dźwięk? Nie zdążam wybrać
    > numeru.

    Nie przypuszczam, aby bez kontaktu z operatorem, dało się to zrobić, chyba,
    żeby zhakować modem, przynajmniej mojego Thomsona w UPC. Co do "za szybko"
    (jak za szybko, po ilu sekundach?) - ja bym doklepał numer do końca i po
    prostu dał redial.
    Domniemywam, że tu chodzi o oszczędzenie zasobów serwera.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.