  • 1. Data: 2023-01-02 14:01:15
    Temat: Po zezłomowaniu samochodu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Dostałem zaświadczenie o "demontażu pojazdu" starej bryki.

    Gdzieś mam się z tym udać do UM czy "wszystko samo się załatwi" z poziomu
    stacji?

  • 2. Data: 2023-01-02 14:53:30
    Temat: Re: Po zezłomowaniu samochodu
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    r...@k...pl w

    > Dostałem zaświadczenie o "demontażu pojazdu" starej bryki.

    > Gdzieś mam się z tym udać do UM czy "wszystko samo się załatwi" z poziomu
    > stacji?

    A taki niby cfany jestes i obeznany z przepisami, a nagle podstawowych
    tematów nie ogarniasz...

    --
    Tomasz

  • 3. Data: 2023-01-02 15:16:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Jan 2023 14:01:15 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Dostałem zaświadczenie o "demontażu pojazdu" starej bryki.
    >
    > Gdzieś mam się z tym udać do UM czy "wszystko samo się załatwi" z poziomu
    > stacji?

    do UM/WK.

    Stacja ci przeciez DR nie zabrala i wniosku za ciebie nie wypelni :-(

    No i jeszcze ubezpieczyciela zalatwic - wypowiedziec umowe.

    J.

  • 4. Data: 2023-01-02 16:25:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 2 Jan 2023 14:53:30 +0100, w <tounkq$tpk$1$TomN@news.chmurka.net>, "To.Ja"
    <t...@p...invalid> napisał(-a):

    > r...@k...pl w

    > A taki niby cfany jestes i obeznany z przepisami, a nagle podstawowych
    > tematów nie ogarniasz...

    Do prowadzenia samochodu niektóra wiedza nie jest potrzebna. A niektórzy nie
    mają żadnej :D Najwyraźniej nie złomuję aut tak często jak ty :D :D

  • 5. Data: 2023-01-02 16:52:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 2 Jan 2023 15:16:46 +0100, w
    <1k7wddjlz27es$.1f2rfadhieuk6.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > do UM/WK.
    >
    > Stacja ci przeciez DR nie zabrala i wniosku za ciebie nie wypelni :-(

    DR został przecięty, co zazwyczaj oznacza, że dokument został unieważniony.
    Raczej bez uprawnień czegoś takiego nie robi się.

    > No i jeszcze ubezpieczyciela zalatwic - wypowiedziec umowe.

    To załatwione.

  • 6. Data: 2023-01-02 16:57:58
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    r...@k...pl w

    > Do prowadzenia samochodu

    Prowadzisz te samochody na łańcuchu? Jak pastuch? Ciekawe...

    > wiedza nie jest potrzebna. A niektórzy nie mają żadnej :D

    Jesteś jednym z tych specjalistów od prowadzenia czegokolwiek bez żadnej
    wiedzy ;P

    > Najwyraźniej nie złomuję aut tak często jak ty

    Ale musk już złomowałeś radziu, i przepisu nie potrzebowałeś, wystarczyło ci
    użycie margaryny...
    "Co [...] margaryna robi z ludzi"

    Do masła nie namawiam, bo cię pewnie nie stać...

    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2023-01-02 18:08:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 16:52, r...@k...pl pisze:
    > DR został przecięty, co zazwyczaj oznacza, że dokument został unieważniony.
    Ale to nie oznacza wyrejestrowania auta, musisz iść do wydziału
    komunikacji i odpowiedni druk wypełnić i go złożyć w okienku.

    >To załatwione.
    Bez wyrejestrowania? wiesz że z UFC mogą cie teraz dojechać za brak
    ubezpieczenia?

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-01-02 19:11:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.01.2023 o 18:08, Janusz pisze:
    > Ale to nie oznacza wyrejestrowania auta, musisz iść do wydziału
    > komunikacji i odpowiedni druk wypełnić i go złożyć w okienku.

    https://www.gov.pl/web/gov/wyrejestruj-pojazd

    Pojazd możesz wyrejestrować, gdy doszło do jego:

    kradzieży,
    wywozu albo sprzedaży za granicą,
    kasacji (zniszczenia) za granicą,
    trwałej utraty (na przykład w wyniku pożaru),
    przekazania do stacji demontażu pojazdów albo do punktu zbierania
    odpadów - jeśli nie wyrejestrujesz pojazdu, zrobi to urząd, gdy dostanie
    zaświadczenie ze stacji demontażu,
    wycofania z obiegu.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2023-01-02 21:05:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 2 Jan 2023 18:08:48 +0100, w <tov334$51u$1$Janusz@news.chmurka.net>,
    Janusz <j...@o...pl> napisał(-a):

    > Ale to nie oznacza wyrejestrowania auta, musisz iść do wydziału
    > komunikacji i odpowiedni druk wypełnić i go złożyć w okienku.

    OK, dzięki. Zatem się udam. Mam jakiś termin?

    > Bez wyrejestrowania? wiesz że z UFC mogą cie teraz dojechać za brak
    > ubezpieczenia?

    Bez, po prostu wypowiedziałem umowę.
    Z UFG nic nie zrobią, bo mam papierek o kasacji.

  • 10. Data: 2023-01-03 19:07:42
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 2.01.2023 o 14:01, r...@k...pl pisze:
    > Gdzieś mam się z tym udać do UM czy "wszystko samo się załatwi" z poziomu
    > stacji?

    Jeżeli jest tam twój urząd, to możesz bez wychodzenia z domu:

    https://www.esp.pwpw.pl/

    Grzegorz Tomczyk