  • 1. Data: 2009-01-26 18:30:24
    Temat: Początkujący w programowaniu
    Od: Norbert <norbert.skuteczny@[usunto]gazeta.pl>

    Witam,

    Chciałbym nauczyć się programować w różnych językach. Nie mam w tej
    dziedzinie doświadczenia. Moje pytanie jest następujące, który
    kompilator obejmuje najwięcej możliwości pisania programów w różnych
    językach i podpowiadał składnie? Coś słyszałem o VisualStudio.
    Chodzi mi czy będę miał w nim możliwość pisania programów w Java, C++,
    C# oraz Delphi?

  • 2. Data: 2009-01-26 19:20:34
    Temat: Re: Początkujący w programowaniu
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    Norbert wrote:
> [...]
    > językach i podpowiadał składnie? Coś słyszałem o VisualStudio.
    > Chodzi mi czy będę miał w nim możliwość pisania programów w Java, C++,

    kompilator to nie jest dobre słowo, chodzi ci o IDE (Integrated
    Development Environment).

    Eclipse z CDT załatwia ci trzy języki: Java, C, C++, jest chyba też
    plugin pod C#.

    Delphi to jest nazwa własnościowa Borlanda a nie nazwa języka. Tutaj
    wyboru nie masz innego jak tylko Borland.

    pozdr.
    w.

  • 3. Data: 2009-01-26 19:52:51
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Wojciech Waga wrote:
    > Delphi to jest nazwa własnościowa Borlanda a nie nazwa języka. Tutaj
    > wyboru nie masz innego jak tylko Borland.

    Jest jeszcze Lazarus udający Delphi.

  • 4. Data: 2009-01-26 22:39:00
    Od: Maciej Piechotka <u...@g...com>

    Norbert <norbert.skuteczny@[usunto]gazeta.pl> writes:

> [...]
    > językach i podpowiadał składnie? Coś słyszałem o VisualStudio.
    > Chodzi mi czy będę miał w nim możliwość pisania programów w Java, C++,

    Tak przy okazji:
    1. Nie multipostuj tylko crosspostuj
    2. Jak crosspostujesz to dodawaj FUT
    3. Crosspostuj tylko w szczególnych przypadkach.

    I've probably left my head... somewhere. Please wait untill I find it.
    Homepage (pl_PL): http://uzytkownik.jogger.pl/
    (GNU/)Linux User: #425935 (see http://counter.li.org/)

  • 5. Data: 2009-01-27 07:46:32
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@n...home.pl>

    Wojciech Waga pisze:

    > Delphi to jest nazwa własnościowa Borlanda a nie nazwa języka. Tutaj
    > wyboru nie masz innego jak tylko Borland.

    Błąd, Delphi od wersji Delphi 6 to także oficjalnie nazwa jezyka,
    poniewaz ma już za duzo rozbieżności ze standardem pascala.
    Co oczywiscie nie zmienia faktu ze jezyk dostepny jest jedynie ze stajni
    Borland/CodeGear/Ebrecadero. Tudzież istnieją przymiarki RemObject i
    jego DelphiPRISM dla VS2008.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    www.soft-system.pl

  • 6. Data: 2009-01-29 22:40:23
    Od: yf88gXT <b...@g...com>

    On Jan 26, 7:30 pm, Norbert <norbert.skuteczny@[usunto]gazeta.pl>
    wrote:
> [...]
    > językach i podpowiadał składnie? Coś słyszałem o VisualStudio.
    > Chodzi mi czy będę miał w nim możliwość pisania programów w Java, C++,

    Zaczyna się od aplikacji konsolowych, więc nie potrzebujesz kombajnu z
    fajerwerkami, IDE to sprawa drugorzędna. Wybierz język. Polecam C albo
    PHP, Ruby też może być. Tak w ogóle to powodzenia. No i znajdź
    odpowiedź na pytanie How to keep yourself motivated. Programowanie nie
    jest celem samym w sobie.