  • 1. Data: 2024-01-29 09:58:28
    Temat: Podręcznika zasad ruchu drogowego - szukam
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    Witam

    Dla mojej znajomej, która rozpoczyna przygodę jako kierowca,
    szukam podręcznika zasad ruchu drogowego. Chodzi o książkę
    (może być pdf) opisującą zasady jak najprościej, najlepiej
    z obrazkami, może także z testami z odpowiedziami.
    Ostatnio w przepisach dużo się zmienia, więc spis zmian
    zaszłych od momentu wydania takiego podręcznika do teraz
    byłby także bardzo wskazany.

    Będziemy bardzo wdzięczne za Wasze sugestie. Chodzi o coś
    prowadzącego od poziomu dla początkujących do poziomu egzaminu
    na prawo jazdy kat.B.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2024-01-29 11:10:49
    Temat: Re: Podręcznika zasad ruchu drogowego - szukam
    Od: TomN <t...@p...invalid>

    Ewa w

    > Witam

    > Dla mojej znajomej, która rozpoczyna przygodę jako kierowca,
    > szukam podręcznika zasad ruchu drogowego. Chodzi o książkę
    > (może być pdf)

    Podstawowe:
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20230001047
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20230000622
    https://www.gov.pl/web/infrastruktura/jednolity-teks
    t-rozporzadzenia-w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowy
    ch

    Dodatkowe:
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu19970900557
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu19710120114

    --
    Tomasz

  • 3. Data: 2024-01-29 11:42:11
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 11:10, TomN pisze:
> [...]
    WDU20230000622
    > https://www.gov.pl/web/infrastruktura/jednolity-teks
    t-rozporzadzenia-w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowy

    Dziękuję. To są bardzo ważne informacje, ale to nie są podręczniki.
    Można tam znaleźć konkretne odpowiedzi, ale gdy już się wie czego
    się szuka.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2024-01-29 13:52:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 11:10:49 +0100, TomN wrote:
    > Ewa w
    >
    > Podstawowe:
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20230001047

    Bez przewodnika po ustawie, to wpuszczasz koleżankę na minę ...

> [...]
    WDU20230000622
    > https://www.gov.pl/web/infrastruktura/jednolity-teks
    t-rozporzadzenia-w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowy

    A gdzie drugie podstawowe
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu20110300151

    Tak mi chodzi po głowie, ze kiedys minister opublikował pytania
    w formie rozporządzenia. Te do komputerowego programu
    Dawno to było, i niby przestarzałe, ale przeciez przepisy się aż tak
    nie zmieniły.
    To rozporządzenie odszukaj.

    J.

  • 5. Data: 2024-01-29 15:18:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 11:42:11 +0100, Ewa wrote:

> [...]
    >>
    > Dziękuję. To są bardzo ważne informacje, ale to nie są podręczniki.
    > Można tam znaleźć konkretne odpowiedzi, ale gdy już się wie czego

    Ale tu są dane źródłowe do tych podręczników, i w zasadzie wiecej nie
    trzeba. Trzeba tylko wiedziec, co zapamiętac, a czego najlepiej wcale
    nie czytać przed egzaminem.

    W dalszej części nauki - warto wiedziec, o co w testach pytają, żeby
    wiedziec co wykuć na blache.

    Taki np art 49 "zabrania sie zatrzymywania pojazdu ..." -
    w podręczniku nie będzie nic innego.

    No moze jeszcze w podręczniku będzie wyjasnione, jak "krzyzówki
    rozwiązywać" ... bo w ustawie to zasadniczo kilka zdan na ten temat,
    więcej nie trzeba :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-01-30 20:58:25
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 15:18, J.F pisze:

> [...]

    > No moze jeszcze w podręczniku będzie wyjasnione, jak "krzyzówki
    > rozwiązywać" ... bo w ustawie to zasadniczo kilka zdan na ten temat,

    Dziękujemy za odpowiedzi, pewnie te adresy się przydadzą.
    Teraz jednak szukamy "typowego" podręcznika, z obrazkami,
    rozwiązanymi testami i właśnie wspomnianymi "krzyżówkami".

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2024-01-30 23:35:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.01.2024 o 09:58, Ewa pisze:
> [...]
    >
    > Będziemy bardzo wdzięczne za Wasze sugestie. Chodzi o coś
    > prowadzącego od poziomu dla początkujących do poziomu egzaminu
    http://www.kursprawojazdy.pl/nauka.html
    https://weztozdaj.pl/produkt/podrecznik-prawo-jazdy-
    dla-kazdego-kat-b/
    https://www.prawo-jazdy-360.pl/podrecznik-kursanta
    https://www.zdajtesty.pl/produkt/e-book-zadania-egza
    minacyjne-egzamin-na-prawo-jazdy-2023-2/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-01-31 11:38:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Będziemy bardzo wdzięczne za Wasze sugestie. Chodzi o coś
    > prowadzącego od poziomu dla początkujących do poziomu egzaminu

    Podstawa (czyli koniecznie wykuć na blachę):
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20230001047

    Jeśli nie opanuje się tego, to później może być tragedia. W zasadzie
    wszystkie wypadki, wszystkie śmierci na drogach, są skutkiem braku
    znajomości informacji zawartych w powyższym linku.

    Jeśli zaś pozna się i zapamięta, to nie będzie żadnych trudności ze
    stosowaniem zasad ruchu w praktyce. Niestraszne będzie spotkanie z
    policjantem, czy pokonanie skrzyżowania.

    --
    -
    Akarm

  • 9. Data: 2024-01-31 15:15:02
    Od: Ewa <E...@c...pl>

> [...]
    > https://www.prawo-jazdy-360.pl/podrecznik-kursanta
    > https://www.zdajtesty.pl/produkt/e-book-zadania-egza
    minacyjne-egzamin-na-prawo-jazdy-2023-2/

    Wielkie dzięki, o takie rzeczy chodziło.
    Czy w podobnej formie (z obrazkami) są gdzieś opisane zmiany
    z ostatniego okresu?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 10. Data: 2024-02-05 21:39:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.01.2024 o 15:15, Ewa pisze:

    dla-kazdego-kat-b/
    minacyjne-egzamin-na-prawo-jazdy-2023-2/

    > Wielkie dzięki, o takie rzeczy chodziło.
    > Czy w podobnej formie (z obrazkami) są gdzieś opisane zmiany
    > z ostatniego okresu?

    Sądzę że są...ale nie mam "okresu" - jestem facetem :) Trzeba
    poszukać...ale to bez sęsu. Najlepiej uczyć się tego, co obowiązuje bez
    porównań, bo to rozprasza. Nie wnikam już, co obecnie trzeba
    wiedzieć...bo to utopia a zarazem psychotechnika/socjotechnika
    skierowana dla najbardziej "topornych". Czasem sam mam problemy, żeby
    zrozumieć "intencję" obecnych nauk i rozwiązań. Nie to, że ich nie
    rozumiem. Uważam, że są coraz bardziej prymitywne...ale wymagane :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>