  • 1. Data: 2024-01-29 19:25:33
    Temat: kto szkodowy?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    A skręcał w posesję w droge (podobno wewnętrzną) z trylinki.
    B zapierdalał płynnie, szybko i bezpiecznie, podjął wyprzedzanie.
    A spojrzał w lewe lusterko (van), potem spojrzał na jadących z
    przeciwka i lewym przednim rogiem wgniótł przedni słupek prawych drzwi
    B.

    Najbardziej mnie ciekawi wasza opinia na temat:
    że podobno wg nowych przepisów od 20224r włączenie lewego
    kierunkowskazu 2km przed skrętem nie chroni przed byciem szkodowym?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 2. Data: 2024-01-29 19:42:42
    Temat: Re: kto szkodowy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 18:25:33 GMT, PiteR wrote:
> [...]
    > że podobno wg nowych przepisów od 20224r włączenie lewego
    > kierunkowskazu 2km przed skrętem nie chroni przed byciem szkodowym?

    A ktory był policyjnym radiowozem?

    https://www.youtube.com/watch?v=c2i_rGKT3Rc

    Podobno policjant winny.
    Tylko nie pamietam, gdzie to czytałem.

    Podobno istotne było też to, ze nie zblizył sie do srodka jezdni,
    jak ustawa nakazuje, przez co "schował" swój kierunkowskaz ...

    J.

  • 3. Data: 2024-01-29 19:50:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 19:25, PiteR pisze:

    > Najbardziej mnie ciekawi wasza opinia na temat:
    > że podobno wg nowych przepisów od 20224r włączenie lewego
    > kierunkowskazu 2km przed skrętem nie chroni przed byciem szkodowym?

    To ja mam pytanie. Strefa zamieszkania, zakaz parkowania przodem do
    budynku, ulica jednokierunkowa. Żeby wyjechać trzeba wycofać z miejsca
    parkingowego. A tu całkiem żwawo, na wstecznym pod prąd zapierdala sobie
    jakiś gość.

    Obstawiam, że "na miejscu" byłbym winny, ale chyba bym do sądu poszedł,
    a tam to chuj jeden wie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-01-29 19:58:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:mhzc7cmvrqm6$.1i1w964m0yat3$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > A ktory był policyjnym radiowozem?

    A :)

    > https://www.youtube.com/watch?v=c2i_rGKT3Rc

    genialne, należy się oskar

    Dobry kierowca wie, że nie wszyscy na drodze są
    tak dobrzy jak on :D

    > Podobno policjant winny.
    > Tylko nie pamietam, gdzie to czytałem.

    no właśnie

    > Podobno istotne było też to, ze nie zblizył sie do srodka jezdni,
    > jak ustawa nakazuje, przez co "schował" swój kierunkowskaz ...

    tylko, że w moim wypadku nie ma samochodów zasłaniających

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 5. Data: 2024-01-29 20:23:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 18:58:20 GMT, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > A :)

    > genialne, należy się oskar
    >
    > Dobry kierowca wie, że nie wszyscy na drodze są

    google cos szuka
    https://polskiedrogi-tv.pl/kolizja-z-policyjnym-radi
    owozem/

    Ale u Ciebie jest jeszcze

    "A spojrzał w lewe lusterko (van), potem spojrzał na jadących z
    przeciwka i lewym przednim rogiem wgniótł przedni słupek prawych drzwi
    B."

    Skoro trafił w drzwi, to cos kiepsko się upewnił, ze pas jest wolny.

    IMO - to jest jeszcze możliwość, ze obaj winni.

    Tzn jednemu i drugiemu policja postawi zarzuty, "nie zachował
    ostrozności w ruchu drogowym przez ..." i sądy obu skażą ..

    > tylko, że w moim wypadku nie ma samochodów zasłaniających

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:
    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;
    2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    Upewniłeś się, póki jechałes prawym pasem?

    Film z kamerki byłby przydatny, ale też IMO - trafienie w drzwi,
    sugeruje, ze wyprzedzający dłuzej jechal lewym pasem.

    Choc jak kto dynamicznie jezdzi, w stylu Froga, to i wyprzedza z
    nienacka :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-01-29 20:30:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 19:50:10 +0100, Shrek wrote:

    > To ja mam pytanie. Strefa zamieszkania, zakaz parkowania przodem do

    przodem? Chyba tyłem?

> [...]
    > jakiś gość.
    >
    > Obstawiam, że "na miejscu" byłbym winny, ale chyba bym do sądu poszedł,

    Wolno mu cofać.

    Jeden się włacza do ruchu i cofa, drugi cofa, obaj mają obowiązek
    ustąpienia pierwszeństwa :-)
    Włączający chyba większy, o ile jest takie stopniowanie :-)

    Ale ale ... kto tu był z prawej strony? :-)

    A, szkoda, nieważne, skrzyżowania nie było ... a moze było?

    J.

  • 7. Data: 2024-01-29 20:43:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 20:30, J.F pisze:

    > przodem? Chyba tyłem?

    Jasne;)

    > Jeden się włacza do ruchu i cofa, drugi cofa, obaj mają obowiązek
    > ustąpienia pierwszeństwa :-)
    > Włączający chyba większy, o ile jest takie stopniowanie :-)

    Chyba nie jest...

    > Ale ale ... kto tu był z prawej strony? :-)

    To zależy - czy prawej strony w stosunku do położenie kierowców czy
    kierunku (zwrotu;)) ruchu;)

    > A, szkoda, nieważne, skrzyżowania nie było ... a moze było?

    Nie było. No dobra - to ja też te 15 metrów na drugi raz na wstecznym
    przeskoczę. Tylko wolniej;) Swoją drogą to jednia ma 5,5 metra - więc
    można się bez problemu mijać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-01-29 20:46:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 20:43:00 +0100, Shrek wrote:

    > Jasne;)

    > Chyba nie jest...

    Chyba jest, ale moze niejawnie.

    > To zależy - czy prawej strony w stosunku do położenie kierowców czy
    > kierunku (zwrotu;)) ruchu;)

    > Nie było.

    Ale było krzyzowanie kierunków ruchu :-)

    > No dobra - to ja też te 15 metrów na drugi raz na wstecznym
    > przeskoczę. Tylko wolniej;) Swoją drogą to jednia ma 5,5 metra - więc
    > można się bez problemu mijać;)
    Ale trzeba wiedziec z której strony ktos wyjedzie :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-01-29 20:53:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 20:46, J.F pisze:

    > Ale było krzyzowanie kierunków ruchu :-)

    Więc zakładając że liczy się strona w stosunku do kierunku ruchu a nie w
    stosunku do maski to byłbym górą;)

    Środkiem i patrzeć:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-01-29 20:56:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:198dfr7abvfsn$.1flwihdhkm8jg$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

> [...]
    > drzwi B."
    >
    > Skoro trafił w drzwi, to cos kiepsko się upewnił, ze pas jest

    chyba mu buda zasłoniła, nie wiem, dziwne to. B może chciał pasem
    awaryjnym i schował się bardziej a potem podjl wyprzedzanie z lewej ;)

    W oszklonej osobówce miałby go pewnie we wstecznym lusterku.
    Podobno B się wpasował gdy A patrzył już na wprost czy nic nie jedzie.
    Prędkość ogromna. Szlif od słupka do końca auta.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy