  • 1. Data: 2009-10-08 13:03:09
    Temat: Połączenie LCD z PCB za pomocą "gumki przewodzącej"?
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Witam.
    Poszukuje firmy, producenta, badz sklepu, gdzie dostane tzw "gumki przewodzace" do
    polaczen LCD z PCB. Czy ktos wie, gdzie takie cos mozna dostac? Najlepiej z metra
    ciete. W Gdansku w zadnym sklepie elektronicznym nie ma nawet gotowych pod rozne LCD,
    ani w firmie Satel nie produkuja czegos takiego.No i najgorsze nikt nic nie wie.
    Jedyne narazie rozwiazanie, to zdemontowac z innego uzadzenia, ktore posiada LCD,
    lecz koszt urzadzenia nie pokryje kosztow renowacyjnych... a nie bedzie to jedna
    sztuka. Chyba, ze ktos ma sposob na przyklejenie 118 sciezek do LCD o szerokosci 8
    cm. Samo podlozenie tych sciezek nie powoduje calkowitego przejscia, a nacisk
    rozprowadzany jest nierownomiernie.

    W ogole to jaka jest fachowa nazwa tej gumki?

    PODGLAD pod katem
    PODGLAD z rzutu wprost

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-10-08 13:30:53
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-08 15:03:09 +0200, "Bodzio SE" <b...@v...pl> said:

    > PODGLAD pod katem
    > PODGLAD z rzutu wprost

    To co pokazałeś to raczej taśma, niż gumki LCD...
    O ile gumki są zwykle na docisk, to taśma jest zwykle przyklejona do
    szkła, więc próba wymiany może nie dać lepszych rezultatów niż są
    teraz...

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-10-08 13:44:51
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    To co pokazalem to efekt jaki uzyskalem bez gumek. Ze wzgledu na duza ilosc
    sciezek na malej powierzchni nie sa zbyt elastyczne by dociskac sie
    nierownomiernie do szkla.Przed reanimacja wygladalo tak, ze producent
    przykleil sciezki do PCB i LCD.. teraz chcialbym wykorzystac technologie z
    "gumka" do takiego polaczenia. Inaczej by sie to mialo, gdyby dokola LCD
    byla ramka z dociskami co pare centymetrow. W tym przypadku jest niemozliwe.

    pzdr

  • 4. Data: 2009-10-08 13:59:38
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7j69ecF32bd69U1@mid.uni-berlin.de...

    Dziękuję

  • 5. Data: 2009-10-08 14:01:03
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Bodzio SE schrieb:
> [...]
    > nierownomiernie. /
    > //
    > /W ogole to jaka jest fachowa nazwa tej gumki?/

    Nie pisz w HTML-u.

    Fachowa, przynajmniej po angielsku, to elastomer(ic) connector. Tylko
    one są robione pod końkretne zamówienia. Różnią się grubością,
    szerokością, wysokością etc. Chyba, że możesz podpasować któreś z
    telefonów. Do Nokii sprzedają takowe za kilka EUR. Jak potrzebujesz tego
    więcej, to możesz zastukać do producentów, może przyślą ci próbki i coś
    dobierzesz z ich standartów. Z tego co wiem większość producentów
    sprzedaje bezpośrednio, bez dystrybutorów i czasami też w małych
    ilościach (znaczy liczone w dziesiątkach metrów lub stóp, a nie
    kilometrach czy milach ;-)).
    Tu np. możesz zamówić co chcesz, od 25000 sztuk:
    http://www.elitesales.com/quote.htm
    a tu ło od 1000 sztuk:
    http://www.alibaba.com/product-gs/230500409/conducti
    ve_connector_elastomer_connector.html

    Możesz też szukać pod Zebra Connector

    Waldek

  • 6. Data: 2009-10-08 14:01:10
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-08 15:44:51 +0200, "Bodzio SE" <b...@v...pl> said:

    > To co pokazalem to efekt jaki uzyskalem bez gumek.

    Ile tam masz mm na wysokość? Nie widziałem gumek wyższych niż 8-10mm,
    ze względów mechanicznych. Nie twierdzę że nie ma, bo zaraz ktoś
    wyskoczy że są. Tyle że jest to zbyt giętkie, żeby stosować powszechnie
    bez dodatkowych komplikacji. Jak dłuższy dystans, to taśmy się stosuje.
    Przyklejane.

    > Ze wzgledu na duza ilosc sciezek na malej powierzchni nie sa zbyt
    > elastyczne by dociskac sie nierownomiernie do szkla.Przed reanimacja
    > wygladalo tak, ze producent przykleil sciezki do PCB i LCD..

    No to jak je oderwałeś, to masz po ptokach... czyli to co widać.

    > teraz chcialbym wykorzystac technologie z "gumka" do takiego polaczenia.

    Może być już musztarda po obiedzie, jeśli uszkodziłeś gdzieniegdzie
    metalizację od szkła...

    --
    DJ

  • 7. Data: 2009-10-09 12:31:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    DJ schrieb:

> [...]
    > że są. Tyle że jest to zbyt giętkie, żeby stosować powszechnie bez
    > dodatkowych komplikacji. Jak dłuższy dystans, to taśmy się stosuje.

    Są :-).

    W sumie te gumki są włożone w plastikową (lub metalową) ramkę, która
    jest przykręcana, przyklejana lub spawana (znaczy roztopione plastikowe
    bolce) do jednej płytki. Stosowane coponiegdzie w sandwichach z wysokimi
    elementami i dużą ilością połączeń. Są też dwurzędowe. Ale wyższych niż
    20mm to ja nie widziałem ;-)

    Waldek

  • 8. Data: 2009-10-09 17:10:44
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc Waldku.
    Prowadzę już korenspondencję z firmą Shanghai kezhan rubber electron
    Co.,LTD w sprawie tych gumek i otrzymałem już wycenę. Koszt przy zakupie
    minimalnego zamówienia 1000 sztuk to USD 0,032/szt

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-10-09 18:41:51
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-09 14:31:13 +0200, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> said:

    > Są :-).
    >
    > W sumie te gumki są włożone w plastikową (lub metalową) ramkę, która
    > jest przykręcana, przyklejana lub spawana

    Dlatego pisałem, że bez dodatkowych komplikacji.

    --
    DJ