  • 1. Data: 2009-10-06 20:15:40
    Temat: transformator 11,5V a rzeczywistość
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Witajcie,

    mam pytanie do Was jako speców, kupiłem coś takiego:
    http://yfrog.com/02742275994j

    na obudowie jak byk napisane 11,5V DC, mierzę to coś miernikiem i wychodzi
    9V DC.

    O co w tym wszystkim chodzi? Dlaczego jest taka różnica w napięciu, pomiar
    jest prawidłowy?

    Może mi to jakaś mądra głowa wytłumaczyć, będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam. R.

  • 2. Data: 2009-10-06 20:27:03
    Temat: Re: transformator 11,5V a rzeczywistość
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-06 22:15:40 +0200, "R" <n...@w...pl> said:

    > Witajcie,
    >
    > mam pytanie do Was jako speców, kupiłem coś takiego:
    > http://yfrog.com/02742275994j
    >
    > na obudowie jak byk

    jeszcze pokaż gdzie ten "jak byk"

    > napisane 11,5V DC

    A kto Ci obiecywał DC? ja tam na tym zdjęciu widzę wyraźnie 11.5V~
    pomimo że jpg

    > , mierzę to coś miernikiem i wychodzi 9V DC.

    A czym mierzysz i co? Bo to dosyć istotne...

    > O co w tym wszystkim chodzi? Dlaczego jest taka różnica w napięciu,
    > pomiar jest prawidłowy?
    >
    > Może mi to jakaś mądra głowa wytłumaczyć

    Uhlala... nie podejmę się ;)

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-10-06 21:10:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > mam pytanie do Was jako speców, kupiłem coś takiego:
    > http://yfrog.com/02742275994j
    > na obudowie jak byk napisane 11,5V DC, mierzę to coś miernikiem i wychodzi
    > 9V DC.

    To jest typowy "transformator elektroniczny" do halogenów. Ma on tyle
    wspólnego z transformatorem, co ja z polonistą!! Na wyjściu daje jakieś
    śmieci. Poza tym, napisane jest jak byk, że na wyjściu masz mieć
    napięcie 11,5V~ czyli zmiennego, nie DC. To, co pokazuje miernik na DC
    to czysta loteria.

    Jak podłączysz halogen, to zaświeci i będzie git :)...

    Jak coś innego, to też zaświeci, ale nie będzie git ;P...

    Napisz po co mierzyłeś co chcesz zrobić i w ogóle....

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-10-06 21:26:13
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    R pisze:
> [...]
    > jest prawidłowy?
    >
    > Może mi to jakaś mądra głowa wytłumaczyć, będę wdzięczny za pomoc.

    zapnij tam mostek "gretza" i kondensatorek a potem zmierz napięcie.

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-10-06 21:30:01
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-06 23:26:13 +0200, ToMasz <t...@g...pl> said:

    > zapnij tam mostek "gretza" i kondensatorek a potem zmierz napięcie.

    bez obciążenia może mieć dziwne rzeczy na wyjściu...

    --
    DJ

  • 6. Data: 2009-10-06 23:25:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    ToMasz pisze:
    > zapnij tam mostek "gretza" i kondensatorek a potem zmierz napięcie.
    Jak zapnie "zwykły" mostek na 50Hz to będzie miał fajne fajerwerki- tam
    leci AC ~15-30kHz prosto z transformatora przetwornicy, zwykłe diody w
    zwykłym gretzu otworzą się, ale nie zdążą zamknąć, robiąc wielkie zwarcie...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-10-07 06:13:37
    Od: "R" <n...@w...pl>

    tfuuu ,znaczy pomyliłem się oczywiście jest to AC. Mierzyłem napięcie
    najzwyklejszym miernikiem elektrycznym (oczywiście przełączając go na opcję
    ~).

    Dlaczego więc mam ~9V choć napisane jest ~11,5V?? Czy jest to wada
    jednostkowa tego egzemplarza? Czy tak jak piszecie bez obciążenia "szaleje".

    Pozdrawiam. R.

  • 8. Data: 2009-10-07 09:40:55
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > leci AC ~15-30kHz prosto z transformatora przetwornicy, zwykłe diody w
    > zwykłym gretzu otworzą się, ale nie zdążą zamknąć, robiąc wielkie

    nie wiedziałem. Sory. niemniej jednak na tabletkach nasennych jest
    napisane w ostrzeżeniach: uwaga mogą powodowac senność. Do takich
    urządzeń nie musi być żadnych informacji - jak stosować i do czego sie
    nadają/nie nadają?

    ToMasz

  • 9. Data: 2009-10-07 09:54:46
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 7 Paź, 11:40, ToMasz <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    > napisane w ostrzeżeniach: uwaga mogą powodowac senność. Do takich
    > urządzeń nie musi być żadnych informacji - jak stosować i do czego sie

    Należy używać zgodnie z przeznaczeniem.
    Jest wyraźnie namalowane, co do tego podłączać.

    Na lutownicy też nie ma ostrzeżenia, by nie używać jako lokówki
    i gdzie nie należy wsadzać.

  • 10. Data: 2009-10-07 10:56:54
    Od: BartekK <s...@N...org>

    R pisze:
    > Dlaczego więc mam ~9V choć napisane jest ~11,5V?? Czy jest to wada
    > jednostkowa tego egzemplarza? Czy tak jak piszecie bez obciążenia "szaleje".
    Twój miernik nadaje się do pomiaru AC ale 50Hz sinus. Tam nie ma ani
    50Hz, ani sinusa, więc równie dobrze mógł ci pokazać wyniki totolotka na
    przyszły tydzień, a że akurat wyszło mu 9v to tylko miły przypadek ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173