  • 1. Data: 2009-08-25 17:25:54
    Temat: Połączenie optyczne router komputer
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Witam. Interesuje mnie połączenie optyczne router-komputer. Czy ktoś mógł by
    coś na ten temat napisać, jakie ceny itd , bo nic konkretnego w polskim
    necie nie znalazłem

  • 2. Data: 2009-08-25 17:41:11
    Temat: Re: Połączenie optyczne router komputer
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "kola" <k...@o...eu> wrote in message news:h716qp$omf$1@news.onet.pl...
    > Witam. Interesuje mnie połączenie optyczne router-komputer. Czy ktoś mógł by coś na

    > ten temat napisać, jakie ceny itd , bo nic konkretnego w polskim necie nie
    > znalazłem

    potrzebujesz karte sieciowa z wyjsciem optycznym do kompa i odpowiedni
    router

    w jakim celu chcesz to robic? co konkretnie chcesz polaczyc, jakie
    lacze mialby obslugiwac ten router? dlaczego nie gigabitowy ethernet?
    dalczego nie fast ethernet?

  • 3. Data: 2009-08-25 17:54:38
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > w jakim celu chcesz to robic? co konkretnie chcesz polaczyc, jakie
    > lacze mialby obslugiwac ten router? dlaczego nie gigabitowy ethernet?
    Pytanie zadałem z ciekawości, ale gdyby to nie było za drogie, to bym
    wypróbował. Chodzi mi o połączenie zwykłego routera i komputera, do
    internetu. np 10Mb/s

  • 4. Data: 2009-08-25 18:07:19
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "kola" <k...@o...eu> wrote in message news:h718gl$sn0$1@news.onet.pl...
    > Pytanie zadałem z ciekawości, ale gdyby to nie było za drogie, to bym wypróbował.
    > Chodzi mi o połączenie zwykłego routera i komputera, do internetu. np 10Mb/s

    po co? i tak jestes ograniczony swoim laczem od ktorego fast ethernet
    jest 10 razy szybszy, routery ze swiatelkiem to sporo ponad 1kpln za
    uzywany karta kilkaset zlotych, dalej zostaje ci ethernet miedzy
    routerem a modemem, bo o router inny niz ze swiatelkiem\fast ethernetem
    ze strony internetu ciezko

  • 5. Data: 2009-08-25 18:17:43
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    > Pytanie zadałem z ciekawości, ale gdyby to nie było za drogie, to bym
    > wypróbował. Chodzi mi o połączenie zwykłego routera i komputera, do

    co rozumiesz przez "połączenie optyczne"? Swiatlowód czy łącze typu Ronja?
    Ma to być pomiędzy routerem a komputerem czy moze "Internetem" a routerem?

    c.

  • 6. Data: 2009-08-25 19:42:37
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Jako optyczne myślałem , takie bez przewodów miedzianych, ale nie wi-fi.

  • 7. Data: 2009-08-25 19:44:33
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "kola" <k...@o...eu> wrote in message news:h71er4$e9b$1@news.onet.pl...
    > Jako optyczne myślałem , takie bez przewodów miedzianych, ale nie wi-fi.
    jedno i drugie podpada pod Twój "wywód" wiec sprecyzuj jeszcze bardziej

    c.

  • 8. Data: 2009-08-25 20:05:48
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > "kola" <k...@o...eu> wrote in message
    > jedno i drugie podpada pod Twój "wywód" wiec sprecyzuj jeszcze bardziej

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Już nic nie chcę wiedzieć.

  • 9. Data: 2009-08-25 20:37:42
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "kola" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Już nic nie chcę wiedzieć.

    Nie denerwuj sie tak :). Najprostsze rozwiązanie: 2 mediakonwetery +
    patchcord światłowodowy
    Ceny znajdziesz np tu http://www.media-konwertery.pl/ Przydaje sie gdy np
    router jest w innym budynku - wieszanie skretki to ryzykowna sprawa (burze
    etc)

    MaW

  • 10. Data: 2009-08-25 21:23:58
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 08/25/2009 04:37 PM, MaW wrote:

> [...]
    > Ceny znajdziesz np tu http://www.media-konwertery.pl/ Przydaje sie gdy
    > np router jest w innym budynku - wieszanie skretki to ryzykowna sprawa

    Jeśli wchodzi w grę połączenie pomiędzy dwoma komputerami, można kupić
    na ebayu po kilkanaście $ światłowodowe karty eth. Nawet z wysyłką
    powinno wyjść taniej niż zakup media konwerterów w sklepie.
    Jeśli po drugiej stronie mamy router bądź podobne urządzenie, można
    postawić starego PCta skonfigurowanego jako mostek pomiędzy siecią
    kablową i światłowodową.

    j.