  • 11. Data: 2023-12-05 06:46:20
    Temat: Re: Polecana ładowarka USB do auta
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > A po radiu nie sieje?

    Zaskakujące, ale nie. Przynajmniej nie na tyle, żebym słyszał różnicę. Za
    to ładowarka Qi, która jest do niej podpięta, już sieje (w radiu
    broadcastowym nie słychać, ale czasem na krótkofalarskim, UHF, na dalszych
    przemiennikach daje się usłyszeć), dlatego czasem ją odpinam (tzn.
    zostawiam podłączoną ładowarkę USB, ale odpinam od niej uchwyt Qi).

    --
    Trzy lwy spotkały się na pustyni. Pierwszy jęcząc mówi:
    - Zjadłem Amerykanina z wrzodem żołądka i od wczoraj jestem chory.

  • 12. Data: 2023-12-05 06:51:03
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PeJot <s...@n...pl> wrote:

    > Nie mam zaufania do chińszczyzny, pytam o sprawdzony model.

    Dziś wszystko jest chińskie. Chińczyk może zrobić albo tanio, albo dobrze.
    Jak robi tanio, to robi tanio :)

    Jak nawet teoretycznie mogą popłynąć duże prądy to wszystko trzeba
    zabezpieczać. Bezpieczniki i oprawki do nich kosztują grosze.

    W ładowarce bardziej bym się bał, że radośnie poda napięcie z aku
    bezpośrednio na USB, bo jej się tranzystor przebije. Nigdy mi się nie
    zdarzyło, co nie znaczy, że nie może (za to zdarzyło się przebicie
    tranzystora w chińskiej przetwornicy SEPIC, ale tam zwarł wejście i
    bezpiecznik zadziałał).

    --
    - Skąd ma pan takiego siniaka na głowie?
    - Byłem u lekarza. Na łupież zalecił mi nacierać włosy wodą

  • 13. Data: 2023-12-15 14:18:03
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Ja używam takiej. Tylko jest odłączana jak wyłączam samochód, i
    > oczywiście za bezpiecznikiem. Ale działa bez problemu.
    >
    > https://allegro.pl/oferta/szybka-ladowarka-usb-qc-2-
    0-3-0-8806773045

    Za radą kupiłem i teraz zastanawiam się jak toto zainstalować w jakiejś
    obudowie. Zero otworów montażowych w PCB, a na tyrytki, gorący klej czy
    taśmę dwustronną religia nie pozwala :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 14. Data: 2023-12-15 14:24:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 14:18, PeJot pisze:

> [...]
    >
    > Za radą kupiłem i teraz zastanawiam się jak toto zainstalować w jakiejś
    > obudowie. Zero otworów montażowych w PCB, a na tyrytki, gorący klej czy

    Ja wjebałem ładowarkę gdzieś w konsolę i wyprowadziłem kabel z wtyczką
    pod telefon. Możesz jednak kupić "rozdzielacz USB" i jego exponować a
    resztę w jakieś pudełko i pod tapicerkę.

    ...a tak w ogóle, to ja bym wcześniej zamontował dodatkowe gniazdo
    zapalniczki i kupił ładowarkę na takie gniazdo. Ta droga jest
    najbardziej poprawna i religijna.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-12-15 14:49:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 14:18, PeJot pisze:
    > Zero otworów montażowych w PCB
    Wydrukować dwie ramki z falcem i między nie płytkę.

    Robert

  • 16. Data: 2023-12-15 18:00:57
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PeJot <s...@n...pl> wrote:

    > Za radą kupiłem i teraz zastanawiam się jak toto zainstalować w jakiejś
    > obudowie. Zero otworów montażowych w PCB, a na tyrytki, gorący klej czy
    > taśmę dwustronną religia nie pozwala :)

    Wsadziłem do pasującej mniej więcej obudowy, przymknąłem oko na religię
    używając kleju na gorąco, tylko jakiś dystans podkleiłem, żeby płytka się
    zapierała o niego (a on o tylną ściankę obudowy) jak wtyczka wchodzi w
    gniazdo. Inna sprawa, że to jest u mnie podłączone na stałe.

    --
    Idzie sobie mamut przez pustynie i nagle stratowało go stado
    słoni. Wstaje z trudem i rozgoryczony mówi:

  • 17. Data: 2023-12-15 18:02:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ...a tak w ogóle, to ja bym wcześniej zamontował dodatkowe gniazdo
    > zapalniczki i kupił ładowarkę na takie gniazdo. Ta droga jest
    > najbardziej poprawna i religijna.

    Ja w ogóle zrezygnowałem z gniazdek zapalniczki na rzecz XT60. Wszędzie
    gdzie się tylko dało. Problemy z wypadającymi wtyczkami, do tego ogromnymi
    jak na potrzeby, rozwiązały się same.

    --
    Wieczorem facet przychodzi do dentysty i prosi:
    - Niech mnie pan wyleczy. Od jakiegoś czasu wydaje mi się, że jestem ćmą.

  • 18. Data: 2023-12-15 21:23:51
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    >
    > ...a tak w ogóle, to ja bym wcześniej zamontował dodatkowe gniazdo
    > zapalniczki i kupił ładowarkę na takie gniazdo. Ta droga jest

    Chcę wykorzystać zamykany schowek w podłokietniku, kable do ładowania
    niech siedzą w środku.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 19. Data: 2023-12-15 21:36:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 21:23, PeJot pisze:

    > Chcę wykorzystać zamykany schowek w podłokietniku, kable do ładowania
    > niech siedzą w środku.

    No to niech Ci heby druknie za 1,5zł w 10 minut obudowę :) Tylko na to
    czeka. Ja bym wybrał pudełko po TiCTacach lub podobne.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-12-15 21:49:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ja w ogóle zrezygnowałem z gniazdek zapalniczki na rzecz XT60. Wszędzie
    > gdzie się tylko dało. Problemy z wypadającymi wtyczkami, do tego ogromnymi
    > jak na potrzeby, rozwiązały się same.

    No nie, ja od początku używam tych gniazd z dedykowanymi urządzeniami.
    Kamerka i ładowarka 2xUSB z woltomierzem/amperomierzem/temperaturą LED.
    Zamiennie (gniazdo) Ładowarki laptopa, do kompresora czy grzałki a w
    części bagażowej do lodówki na lato. Dla mnie są o tyle praktyczne, że
    jak mi się coś spierdoli to wtykam nowe a stare wywalam, bez
    przeróbek...ale od 10 lat nic się nie spierdoliło :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>