  • 1. Data: 2011-04-14 11:45:12
    Temat: Półsyntetyk na syntetyk - ma ktoś doświadczenie?
    Od: "Pasiak" <p...@i...pl>

    Witam Szanowną Grupę,

    Jakiś czas temu przeczytałem dość ciekawy artykuł na temat olejów
    silnikowych, z którego wynikało że syntetyk powinien być lany od początku do
    końca - lepiej smaruje i generalnie działa w większym zakresie temperatur.

    Obecnie mam półsyntetyk w CBR600F4(50 000 przejechane) i chcę zalać go
    syntetykiem. Poczytałem jednak na ten temat na forach samochodowych i
    obawiam się, że coś się może rozszczelnić? Niektórzy piszą o takich
    przypadkach.

    Nie wiem jak z motocyklem. Czy ktoś z grupy już zalewał z półsytetyka na
    syntetyk i mógł się podzielić doświadczeniami? Jest się czego obawiać czy
    zwyczajnie lać i jeździć?

    Pozdrawiam,
    Marek.

  • 2. Data: 2011-04-14 15:31:03
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Pasiak" napisał w wiadomości grup

[...]

    ================

    Nie kombinuj tylko jeździj na tym półsyntetyku. W czym Ci przeszkadza?
    Kumplom powiedz, że to syntetyk i będzie git.

  • 3. Data: 2011-04-14 15:35:42
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Pasiak wrote:
> [...]
    > syntetyk i mógł się podzielić doświadczeniami? Jest się czego obawiać czy

    Lac i jezdzic.
    K.

  • 4. Data: 2011-04-14 15:41:15
    Temat: Re: Pó?syntetyk na syntetyk - ma kto? do?wiadczenie?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Nie kombinuj tylko jeździj na tym półsyntetyku. W czym Ci przeszkadza?
    > Kumplom powiedz, że to syntetyk i będzie git.

    Czemu przekonujesz go by jezdzil na gorszym oleju skoro chce jezdzic na
    lepszym? Wlanie syntetyka w niczym nie zaszkodzi.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-04-14 16:19:11
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    Czemu przekonujesz go by jezdzil na gorszym oleju skoro chce jezdzic na
    lepszym? Wlanie syntetyka w niczym nie zaszkodzi.

    =========

    Wlanie syntetyka nie zaszkodzi, ale czy poprawi?

  • 6. Data: 2011-04-14 16:37:37
    Od: "dawiata" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Pasiak" <p...@i...pl> napisał

    syntetyk powinien być lany od początku do
    > końca - lepiej smaruje i generalnie działa w większym zakresie temperatur.
    ------------------------------
    od poczatku do końca to może i tak, ale z tego co ja słyszałem to jak już
    masz lany np mineralny to nawet NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci wypłucze
    uszczelki... Może między pełnym a semisyntetykiem nie ma, aż takiej róznicy
    wiec nie pogorszy to sprawy, ale ja osobiście bym zostawił co jest,
    tymbardziej, że przy takim przebiegu raczej daje się semisyntetyk...

    pzdr
    Dawid
    czerwony blady 954

    6037 (20110412) __________

  • 7. Data: 2011-04-14 16:50:05
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "dawiata" <d...@i...pl> napisał

    > od poczatku do końca to może i tak, ale z tego co ja słyszałem to jak już masz
    > lany np mineralny to nawet NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci wypłucze
    > uszczelki...

    Jesli spuscisz minerala przy pelni ksiezyca nic sie nie stanie.
    Syntetyka dobrze jest jednak dodatkowo poswiecic, niedlugo
    akurat bedzie okazja.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2011-04-14 17:16:10
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Hinek" <h...@a...pl.invalid> wrote:

    >Użytkownik "dawiata" <d...@i...pl> napisał

    >Jesli spuscisz minerala przy pelni ksiezyca nic sie nie stanie.
    >Syntetyka dobrze jest jednak dodatkowo poswiecic, niedlugo
    >akurat bedzie okazja.

    No kiedy chlop dobrze pisze.
    W starym polonezie zem onegdaj przeszedl na syntetyk, bo byl w
    promocji 18 zl litr. Polonezowi to nawet ewidentnie dobrze robilo,
    zwlaszcza jak sie bardziej zgrzal, ale normalnie zaraz za dwa dni
    chyba mi wyrwalo uszczelke w baterii nad wanna. Syntetyk jest
    straszny.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 9. Data: 2011-04-14 17:44:23
    Od: "dawiata" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał
    ale normalnie zaraz za dwa dni
    > chyba mi wyrwalo uszczelke w baterii nad wanna. Syntetyk jest
    > straszny.

    -------------

    heh mam nadzieje, ze nie brałeś wtedy kąpieli.
    Zaznaczyłem, że słyszałem a nie, że sam wiem.

    pzdr

    6037 (20110412) __________

  • 10. Data: 2011-04-14 18:33:37
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    dawiata pisze:
> [...]
    > masz lany np mineralny to nawet NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci wypłucze

    japierdole, ten mit nigdy chyba nie umrze.

    czy syntetyk zżera uszczelki? Jeśli nie to czy półsysntetyk albo minerał
    zmienia uszczelki tak, że w reakcji z sysntetykiem sie rozpadają?

    jesli cokolwiek moze sie stac przez syntetyk to wypłukanie nagarów
    zebranych po bylejakim mineralu. _Nagaru_. Czy silnik uszczelniany jest
    nagarem czy uszczelkami?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"