  • 81. Data: 2015-01-16 00:19:21
    Temat: Re: Prad odnawialny
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > W koncu nie wiem, czy chodzi o energie czy o zlotowki ...

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że o pieniądze. Chodzi o robienie
    ludziom wody z mózgu i nabicie kasy producentom wiatraków, fotopaneli, czy
    technologii jądrowej. Emisja CO2 całej UE to niecałe 6% emiji światowej.
    Obniżenie jej w UE o 20% to w skali świata ok. 1%. Efekt "potęzny" i "znaczący"
    prawda? A naprawdę jaki efekt. Otóż większość weglowych elektrowni przeniesie
    się 100 m za naszą granicę. Na Ukrainę, Białoruś, czy Rosję i tam będą kopcić do
    woli śmiejąc się z nas w głos, sprzedając nam energię. Poza tym reszta świata,
    Rosja, Chiny, Brazylia, USA w dalszym ciągu będą palić tanim węglem mając w d...
    ograniczenia UE. Szkoda klawiatury. Kto daje z siebie robić głupka obudzi się z
    ręką w kublu.

    pzdr

  • 82. Data: 2015-01-16 00:23:28
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Jaki to ma sens? Wodę w bojlerze zagrzejesz panelem wodnym o
    > powierzchni max 2m^2. Zamieniać energię słoneczną na elektryczną z
    > niską sprawnością po to, żeby grzać wodę? Trzeba na głowę upaść.

    Zgadza się. Miałem o tym wspomnieć. Nawet mam taki panel zrobioony z radiatora
    po lodówce. Tyle, że chodziło o panel fotoelektryczny, więc do tego się
    odniosłem w kwestii potrzebnych akumulatorów, przetwornic itp.

    Pzdr

  • 83. Data: 2015-01-16 02:08:36
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 23:44:16 UTC+1 użytkownik Kamil napisał:

    > Przy tej mocy można by grzać wodę w bojlerze.
    >
    > pzdr

    Łeb se ugrzej bezmózgu.

  • 84. Data: 2015-01-16 15:20:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    >Jaki to ma sens? Wodę w bojlerze zagrzejesz panelem wodnym o
    >powierzchni max 2m^2. Zamieniać energię słoneczną na elektryczną z
    >niską sprawnością po to, żeby grzać wodę? Trzeba na głowę upaść.

    a) panel elektryczny podgrzewa nawet w zimie,
    b) panel elektryczny nie rdzewieje :-)
    c) temperatura - jak potrzeba wiekszej, to przez prad da rade,
    d) czy panele elektryczne nie sa juz tansze od wodnych ?

    Co prawda ... jak ma byc 100W z panelu, to tych m^2 trzeba sporo jak
    do grzania wody uzytkowej z sensowna wydajnoscia :-)

    J.

  • 85. Data: 2015-01-16 15:38:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, January 16, 2015, 3:20:42 PM, you wrote:

    > a) panel elektryczny podgrzewa nawet w zimie,

    W zimie można użyć grzałki zasilanej z sieci - wyjdzie taniej niż
    panele FV.

    > b) panel elektryczny nie rdzewieje :-)

    Miedź Ci rdzewieje?

    > c) temperatura - jak potrzeba wiekszej, to przez prad da rade,

    Zawsze przez prąd da radę.

    > d) czy panele elektryczne nie sa juz tansze od wodnych ?

    Na sztuki na pewno. Na moc - wątpię.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2015-01-16 17:05:16
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" napisał:

    > łeb se ugrzej bezmózgu.

    ???

    O co chodzi temu agresywnemu chamowi?

    Bzpzdr

  • 87. Data: 2015-01-16 18:11:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 17:50:01 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Albo odbiorniki ktore wiecej energii pobieraja "na gorce podazy"
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Smart_grid

    Miejmy nadzieje, bo ... z drugiej strony to siec utracila zdolnosc
    regulacji u odbiorcow.
    Dawniej wystarczalo troche napiecie obnizyc i moc spadala, bo te
    wszystkie zarowki, grzejniki, silniki mniej braly.

    Teraz - duzo sprzetu ma przetwornice, czy automatyke, spadnie
    napiecie, to jeszcze wiecej pradu beda pobierac.

    J.

  • 88. Data: 2015-01-16 21:33:50
    Od: "PcmOl" <...@...com>

  • 89. Data: 2015-01-16 22:21:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 17:05:43 UTC+1 użytkownik Kamil napisał:
    > O co chodzi temu agresywnemu chamowi?

    Piszesz nieco bezmyślnie, a kogut ma niską tolerancję :P

    L.

  • 90. Data: 2015-01-17 23:51:25
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Jak może być podatek od deszczu to może być podatek od dachu na którym nie stoi
    kolektor słoneczny. Oczywiście obok takiego
    > pakietu .przepisów odnośnie oszczędzania powinno się rozwijać duże instalacje
    komercyjne.

    bodaj pierwsza w pl komercyjna fotowoltaiczna farma gdzieś na pomorzu, nominalnie
    1,5MW za ok 10mln pln, przez pierwszy tydzień po oddaniu do użytku wyprodukowała aż
    4,5MWh. Czyli w ciągu tygodnia przepracowała ok 3 godzin.