  • 1. Data: 2015-01-11 16:29:02
    Temat: Prad odnawialny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://gramwzielone.pl/trendy/14122/enegiewende-dzia
    la-oze-najwazniejszym-zrodlem-energii-w-niemczech

    "pierwszy raz w historii, energetyka odnawialna była najważniejszym
    źródłem energii w niemieckim miksie energetycznym."

    Udział OZE w konsumpcji energii w Niemczech w 2014 r. wyniósł 27,3%, a
    zielona energetyka zastąpiła w tym względzie węgiel brunatny.

    Najwięcej energii z OZE w ubiegłym roku Niemcy wyprodukowali z wiatru
    - 52,4 TWh (8,6% w niemieckim miksie energetycznym), z biomasy i
    odpadów - 48,9 TWh (8%), a następnie z fotowoltaiki - 35,2 TWh (5,8%)
    i hydroenergii - 20,9 TWh (3,4%)

    Udział pozostałych źródeł w niemieckim miksie energetycznym w 2014 r.
    wyniósł - węgiel brunatny - 25,6%, węgiel kamienny - 18%, atom -
    15,9%, gaz - 9,6%, ropa - 0,8%, pozostałe - 4,3%"

    To nadal tylko cwierc zapotrzebowania, ale widac udzial rosnie.

    "Najwięcej energii niemieckie elektrownie fotowoltaiczne produkowały 6
    czerwca 2014 r. (24 GW), a niecały miesiąc wcześniej - 11 maja 2014 r.
    - źródła OZE zaspokoiły 80% zapotrzebowania na energię naszych
    zachodnich sąsiadów.
    Z kolei rekord produkcji energii z wiatru (35 GW) padł niecały miesiąc
    temu - 12 grudnia br. "

    No i cena pradu znow spadla do ujemnej
    http://www.eex.com/en/market-data/power/spot-market/
    auction#!/2014/05/11

    Choc 06.06 i 12.12 spadkow nie bylo.

    No, moze jednak da sie robic prad ekologicznie i nasze prawnuki nie
    beda skazane na powrot do sredniowiecza :-)

    A w Danii ponoc 39.1% energii wytworzyły wiatraki.

    J.

  • 2. Data: 2015-01-11 16:46:00
    Temat: Re: Prad odnawialny
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-01-11 o 16:29, J.F. pisze:

> [...]
    >

    > No, moze jednak da sie robic prad ekologicznie i nasze prawnuki nie
    > beda skazane na powrot do sredniowiecza :-)

    Tr9ochę mnie niepokoi ta ujemna cena energii. Nie mam nic przeciwko żeby
    mi jako konsumentowi płacili za korzystanie z dostarczanie energii.
    Tylko czy producentowi opłaca się dopłacanie do sprzedawanej energii?
    Chyba, że producent też zarabia ale ktoś jest po drodze kto dopłaca.
    Może budżet?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2015-01-11 16:48:55
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 16:29:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > beda skazane na powrot do sredniowiecza :-)
    >
    > A w Danii ponoc 39.1% energii wytworzyły wiatraki.

    taniej jest w tej chwili oszczędzać energię. Ocieplony budynek potrzebuje od 4 do 5
    razy mniej energii, w stosunku do nie ocieplonego, żeby w nim było ciepło. Mądry
    rząd, jeśli by się taki u nas trafił, powinien wydać przepisy umożliwiające
    wytwarzanie energii na małą skalę. Żeby każdy mógł postawić na dachu nie tylko swoim,
    kolektor słoneczny. Jak może być podatek od deszczu to może być podatek od dachu na
    którym nie stoi kolektor słoneczny. Oczywiście obok takiego pakietu przepisów
    odnośnie oszczędzania powinno się rozwijać duże instalacje komercyjne.

  • 4. Data: 2015-01-11 17:50:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2015 16:46:00 +0100, Mario napisał(a):
    auction#!/2014/05/11

    > Tr9ochę mnie niepokoi ta ujemna cena energii. Nie mam nic przeciwko żeby
    > mi jako konsumentowi płacili za korzystanie z dostarczanie energii.

    Mnie tez, ale przeciez wiadomo, ze na dluzsza mete sie to nie utrzyma.
    Na razie to pare godzin, ale rosnacy udzial zrodel odnawialnych moze
    spowodowac ze to bedzie czestsze. Cos z tym trzeba bedzie zrobic -
    moze pare elektrowni sz-p, moze jakies akumulatory (wodorowe ?),
    doplaty do utrzymania goracej rezerwy ... a moze znow wrocimy do 20
    stopnia zasilania - sorry, wiatr ucichl, pradu nie ma, rozpalamy
    elektrownie, ale to pare godzin potrwa.
    A komu sie nie podoba - moze sobie kupic domowy generator/akumulator
    :-)

    Tak czy inaczej - gornicy do odstrzalu, bo to weglowe najmniej
    elastyczne. No chyba, ze dostarcza malych, osiedlowych,
    interwencyjnych elektrowni parowo-weglowa :-)

    > Tylko czy producentowi opłaca się dopłacanie do sprzedawanej energii?
    > Chyba, że producent też zarabia ale ktoś jest po drodze kto dopłaca.
    > Może budżet?

    Byc moze chodzi o to, zeby zaplacic tym wiatrakom, aby sie zatrzymaly
    i nie przeszkadzaly pieniedzy zarabiac. Bo ich prad preferencyjny,
    musi byc odkupiony i to po wysokiej cenie.

    Swoja droga - taka elektrownia weglowa nie moze ograniczyc mocy ?
    Nie mowie o oplacalnosci, ale na tyle zeby zasilac sama siebie i
    placic za odbior pradu ? kociol im wygasnie, jak za malo wegla beda
    sypac czy co ?
    Pojecie goracej rezerwy chyba jest, to mysle ze sie da, i tu o doplaty
    chodzi.

    J.

  • 5. Data: 2015-01-11 18:32:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > No, moze jednak da sie robic prad ekologicznie i nasze prawnuki nie
    > beda skazane na powrot do sredniowiecza :-)

    http://www.forbes.com/sites/williampentland/2014/11/
    30/why-google-stopped-trying-to-make-renewable-energ
    y-cheaper-than-coal/

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2015-01-11 20:10:51
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Sunday, January 11, 2015 at 10:29:03 AM UTC-5, J.F. wrote:

> [...]

    > czerwca 2014 r. (24 GW), a niecały miesiąc wcześniej - 11 maja 2014 r.
    > - źródła OZE zaspokoiły 80% zapotrzebowania na energię naszych

    No prosze, jacy ci nasi zchodnie "sasiedzi" ekologiczne sa.
    Ten artykul czy raport zawiera w podtekscie to, co powinien; wciskac gawiedzi
    ciemnote o globalnym ocipleniu. Ktorego niby jednym z najlepszych sposobow
    zapobiegania mu, sa elektrownie fotowoltaiczne.

    Ja nie jestem pies na teorie ale mi sie to kupy nie trzyma.
    Wg obowiazujecej teorii, energia powstajaca z paneli fotowoltaicznych ma temu
    procesowi (globalnego ocieplenia) zapobiegac.

    Rozumownanie polega na tym, ze ten wredny CO2 znajdujacy sie w powietrzu w
    ilosci rzedu pol promila, potrafi prawie w calosci zablokowac promieniownie
    podczerwone do tego stopnia, ze cale cieplo sloneczne pozostaje na powierzchni
    ziemi. Skutkiem czego ten proces ocieplenia nastepuje.

    Zachmurzenie, ktorego efekt odczuwa kazdy, sprowadzone zostalo do maloznaczego
    zjawiska mimo, ze kazdy odczuwa je na wlasnej skorze. Gdy niebo jest czyste
    temperatura w nocy gwaltownie spada a gdy w tych samych warunkach jest
    zachmurzone, temperatura utrzymuje sie na znacznie wyzszym poziomie.
    Roznice dodchodza do kilkunastu stopni C, co wielokrotnie sam obserwowalem.

    I ten proces sie ignoruje. Poprawne politycznie jest twierdzenie, ze tylko CO2
    i inne gazy ciplarniane maja te wlasciwowsc blokowania promieniownia
    podczerwonego.

    Ale mniejsza o to. Fotowoltaika prawi, ze na dachach, ktore w rejonach o
    malych szerokosciach geograficznych maluje sie farbami odblaskowymi,
    odbijajacymi promieniowanie sloneczne - nalezy instalowac panele. Te panele
    maja kolor bliski czarnemu, ktory nie odbija promieniowania slonecznego, lecz
    je pochlaniaja z czego tylko jego niewielki procent energii, zamieniaja na prad
    elektryczny.
    Jednemu z gienialnych fizykow od atmosfery, marza sie dachy pokryte panelami...

    Wiekszego przekretu, obludy, czy wrecz oszustwa, nie moge sobie wyobrazic.
    Moze ktos mi to wytlumaczy.
    Otoz co robia te panele na dachach? One wytwarzaja staly prad elektryczny,
    ktory zostaje magazynowany w akumulatorach. Generatory przerabiaja go na prad
    zmienny, ktory o odpowiednim napieciu czestosci, moze byc skierowany do sieci
    elektrycznej. Wtedy licznik pradu kreci sie w odwrotnym do normalnego kierunku.
    Czyli my ten prad sprzedajemy.
    I wszyscy sa zadowoleni, oprocz mnie.

    No bo czym jest to wytwarzanie pradu z promieniowania slonecznego? Moim
    zdaniem niczym innym tylko magazynowaniem czesci energii slonecznej, tyle, ze w
    akumulatorach. Czyli zamiast stworzyc warunki aby to promieniowanie
    sloneczne zostalo odbite od dachu i polecialo siebie gdzies w sina dal w kosmos, to
    my go tu, na Ziemi, magazynujemy.

    I na tym polega przekret. Jesli robi to CO2 to jest "be" a jesli robia to
    akumulatory to jest "cacy".

    Ta energia zostaje zuzyta tu na Ziemi i w taki czy inny sposob, powoduje
    podniesienie sie temperatury powietrza.

    Czy twierdzenie, ze fotoogniwa elektryczne zapobiegaja efektowi cieplarnianemu
    nie wydaje sie panstwu absurdem, obluda, przekretem i oszustwem, majacym na
    celu wlasnie podwyzszanie temperatury powietrza, ktorej wartosc, wliczona do
    sredniej staje sie 'dowodem' na istnienie tego globalnego ociplenia?

    Wszystko byloby zrozumiale gdyby nie fakt, ze nieznajacj sie na tym gawiedzi
    kaze sie za to ociplenie placic. I nie sa to jakies symboliczne kwoty.

    I ja, jak rowniez inni Czytelnicy w koncu nie mamy mozliwosci rozliczyc tych
    pieniedzy w sensie na co, komu i kiedy zostaly wyplacane.

    Tak, ze to mi wyglada raczej na business, zmuszanie spoleczenstw do placenia,
    pewnej uzurpujacej sobie do tego prawo, grupie ludzi, czy globalnej organizacji o
    charakterze mafijnym, placenia podatku od powietrza. Niby z mysla
    o naszych prawnukach.

    Niech sie raczej martwia o to, by te nasze nieliczne prawnuki, mialy z czego
    splacac lichwe od zaciaganych przez naszych, niewatpliwie oczywiscie
    najgienialniejszych urzedasow, pozyczek na chroniczne latanie dziur
    budzetowych.

    Pzdr
    Tornad

  • 7. Data: 2015-01-11 20:27:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 11 Jan 2015 16:29:02 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No, moze jednak da sie robic prad ekologicznie i nasze prawnuki nie
    >beda skazane na powrot do sredniowiecza :-)
    >
    >A w Danii ponoc 39.1% energii wytworzyły wiatraki.
    >
    >J.

    Spoko. U nas wymyslono prosty sposob na dofinansowanie nierentownych
    kopalni: zintegruje sie kopalnie z energetyka, dzieki czemu cena pradu
    pojdzie w gore. Caly Narod Ratuje Swoje Kopalnie!

    To skuteczne haslo. Pamietam Caly Narod Buduje Swoja Stolice

    A.L.

  • 8. Data: 2015-01-11 21:06:43
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    No nie rozumiesz...
    sorry, nie chce mi się pisać teraz.

  • 9. Data: 2015-01-11 21:06:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Jan 2015 13:27:13 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
> [...]
    pradu
    > pojdzie w gore. Caly Narod Ratuje Swoje Kopalnie!

    A czy to prawda, że wydobycie u nas jednej tony węgla pochłania
    więcej energii (pod względem jej kosztów) niż można uzyskać ze
    spalenia tej tony?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-01-11 21:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2015 21:06:45 +0100, Marek napisał(a):

    > A czy to prawda, że wydobycie u nas jednej tony węgla pochłania
    > więcej energii (pod względem jej kosztów) niż można uzyskać ze
    > spalenia tej tony?

    Na pewno nie, bo wszak prad mamy.
    Ogien/Wegiel bardzo energetyczny jest i na wydobycie starcza.

    Ale owszem - ciekaw jestem calkowitej sprawnosci elektrowni ... wraz z
    kopalnia i tasmociagiem czy koleja. Wyjdzie 20% ?

    J.