  • 11. Data: 2019-04-07 15:17:55
    Temat: Re: Prąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 07.04.2019 o 12:08, J.F. pisze:

    > Nie ma w tym w zasadzie nic odkrywczego.
    >
    > To juz ciekawsze byly nieco pozniejsze torpedy napedzane ciagnionym
    > drutem. Tzn w torpedzie byla szpula drutu (a nawet dwie), polaczona ze
    > sruba, wyrzutnia ciagnela drut do tylu, rozwijajac szpule, co
    > powodowalo plyniecie torpedy do przodu.
    >
    > Albo juz bardziej wspolczesne - pojazdy kolowe napedzane wiatrakiem,
    > ktore w kierunku "z wiatrem" poruszaja sie szybciej niz wiatr ...
    >
    > J.

    Chyba w Horyzontach Techniki był artykuł "Szybciej od wiatru z napędem
    żaglowym". Różne tego typu przypadki były w nim opisane. Można poszukać.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2019-04-07 15:37:17
    Od: 4...@g...com

    W Kanadzie jest 18 elektrowni atomowych o sredniej mocy 600MW kazda i 14 malych
    instalacji jakie pokazujesz na rzekach. Do tego maja kilkdziesiat tradycyjnych duzych
    elektrowni wodnych. Buduja sobie rozne wynalazki bo bogaci sa a bogatemu trudno
    zabronic.

  • 13. Data: 2019-04-07 15:47:09
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 13:59, J.F. pisze:

    > Prom tak, mowimy o holowaniu łódki pod prad.

    Były stosowane łańcuchy umieszczone wzdłuż rzeki:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Chain_boat
    Silnik był na łodzi i wciągał łańcuch z jednej strony i wypuszczał z
    drugiej.
    Pewnie to działało jak winda kotwiczna.
    Może ktoś zastosował koło łopatkowe do współpracy z łańcuchem?
    Chyba, że było to zbyt wolne i tamowało ruch?

    WM

  • 14. Data: 2019-04-07 16:04:00
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 15:37, 4...@g...com pisze:
> [...]
    elektrowni wodnych. Buduja sobie rozne wynalazki bo bogaci sa a bogatemu trudno

    Polacy i nie tylko, wchodzą na wysokie góry (np. Himalaje) co jest
    bardzo niebezpieczne.
    Ludzie (nie wszyscy) lubią ryzykować bo mają to w genach.
    Prawo jeszcze na to pozwala, póki co.

    WM

  • 15. Data: 2019-04-07 16:55:30
    Od: 4...@g...com

    Jaki to ma zwiazek z tym co napisalem? Chcesz o wchodzeniu na gory pogadac to idz na
    grupe "chodzenie po gorach".

  • 16. Data: 2019-04-07 17:51:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 16:55, 4...@g...com pisze:
    > Jaki to ma zwiazek z tym co napisalem? Chcesz o wchodzeniu na gory pogadac to idz
    na grupe "chodzenie po gorach".

    Napisałeś, że "bogatemu trudno zabronić", więc odniosłem się do tego zdania.
    Klienci inżynierów maja różne fanaberie i motywacje.
    Motywacja ekonomiczna jest jedną z wielu i dlatego napisałem o motywacji
    ludzi chodzących po niebezpiecznych górach.

    WM

  • 17. Data: 2019-04-07 18:33:26
    Od: 4...@g...com

    Ci po gorach chodza i tam zostaja dla kasy to robia. Nie mam nic przeciwko temu jak
    beda mieli wykupione ubezpieczenie. Zeby spoleczenstwo nie musialo placic za ich
    fanaberie. Sponsorzy niech im wykupia ubezpieczenie i ok. Poza tym co to za
    osiagniecie jak 500 metrow nizej miejscowi w kufajkach na plecach ich i wszystko co
    im potrzebne doniosa. Jak by na gorze bylo cos fajnego to miejscowi by tam wchodzili
    bez udzialu telewizji. Pewno ktorys tam wszedl i jak sie go pytali co tam jest to
    powiedzial ze zimno, ze pizdzi i troche gorzej sie oddycha jak we wiosce dwa
    kilometry nizej. A ze sobie nowego czajnika nie kupil jak zszedl to doszli do wniosku
    ze tam faktycznie nic nie ma. Co do wynalazku na rzece. Kazdy co ma troche oleju w
    glowie powie ze to bedzie chujowo dzialalo bo za duzo wody bokiem spierdala. Jak to
    cos ma 2MW i kilometr dlugosci to zeby zrobic tyle pradu co byle jaka elektrtownia
    atomowa robi instalacja musi miec 250 kilometrow dlugosci. W budowie elektrownia
    atomowa taniej wyjdzie.

  • 18. Data: 2019-04-07 22:29:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 15:13:18 +0200, WM napisał(a):

    > Tu masz informacje o realizacji praktycznej i zaletach urządzenia.
    > http://davincienergy.ca/reaction-ferries/

    Ale nie prom, tylko elektrownia.

    J.

  • 19. Data: 2019-04-07 22:51:35
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 18:33, 4...@g...com pisze:
    > Ci po gorach chodza i tam zostaja dla kasy to robia.
    Nie dla kasy, ale dla emocji.
    Pracują cały rok na myciu wieżowców, aby zarobić na wyprawę.

    > Co do wynalazku na rzece. Kazdy co ma troche oleju w glowie powie ze to bedzie
    chujowo dzialalo bo za duzo wody bokiem spierdala.

    Co z tego, ze będzie kiepska sprawność?
    Na ich działkowe potrzeby wystarczy i mniej kosztuje eksploatacja od
    elektrowni profesjonalnej.
    Tam jest mały spadek i wyśrubowane względy ekologiczne.
    Bardziej bym się obawiał uciążliwego hałasu tego urządzenia.

    Od grilla nie wymagajmy sprawności przemysłowej smażalni gastronomicznej.

    WM

  • 20. Data: 2019-04-07 23:15:16
    Od: 4...@g...com

    To sobie zrob taka elektrownie.