  • 11. Data: 2024-01-30 19:01:47
    Temat: Re: Prawo do naprawy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 12:58, Marek pisze:
    > Ile razy w życiu wymieniałeś baterie we współczesnym telefonie? Ja chyba
    > nigdy. Życie baterii zrównuje się z czasem przydatności telefonu.
    > Wcześniej zmienia się telefon niż baterię.

    Ja wymieniałem kilka razy, bowiem telefon służył mi do dzwonienia.
    Używałem klawiszowego długo po tym, jak większość znajomych używała
    smartfonów. Co więcej do SAMSUNGA miałem kilka baterii, które zabierałem
    w góry i nie zawracałem sobie głowy doładowywaniem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2024-01-30 19:03:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 13:59, J.F pisze:
    > Wspólczesne owszem - coraz lepsze te baterie, albo coraz lepsze
    > programy.

    Wydaje m i się, że przede wszystkim wymagania sprzętowe rosną. Jakiś
    czas temu musiałem wymienić telefon, bo już nic na nim nie chciało się
    uruchomić. Dostałem od mojej córki telefon, który ona włożyła do
    szuflady, bo kupiła sobie nowszy model. I używam go od kilku lat.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2024-01-30 23:48:24
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, January 29, 2024 at 5:58:54 a.m. UTC-6, Marek wrote:
    > Ile razy w życiu wymieniałeś baterie we współczesnym telefonie? Ja
    > chyba nigdy. Życie baterii zrównuje się z czasem przydatności
    > telefonu. Wcześniej zmienia się telefon niż baterię.

    Co jakis czas.
    Ostatnio niecaly rok temu. Ale ja fona mam uszanowanego i spuchnieta bateria
    wymieniona na nowa za jakies 1/6 ceny nowego fona miala sens nawet jak zrobil to
    lolek w serwisie.
    Jakbym mogl kupic dobra baterie i wymienic sam to bym mial za 1/10 ceny nowego fona.

    Poprzednio wymienialem w prawie kazdym fonie. Tyle ze czesto wymienialem na jakis
    lezak magazynowy o pol roku mlodszy niz spuchnieta bateria albo na zamiennik co to
    pojemnosc mial moze na poziomie 1/3 oryginalu.

    A i wczesniej sie wymienialo. Tak ze skoro pytasz to masz. Ludzie chca wymiennych
    baterii i to najlepiej standardowych i bez zadnego drm wewnatrz.

  • 14. Data: 2024-01-30 23:50:58
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, January 29, 2024 at 6:57:48 a.m. UTC-6, J.F wrote:

    > Moze być kwestia ile dzieci i ile pran dziennie :-)

    > No własnie - Ty zrobiłes to sam, reszta wezwie fachowca.
    > Fachowiec musi policzyc za robotę, za dojazd, za odjazd,
    > za klejenie, za kuriera, zostawic rozgrzebaną robotę na pare dni,
    > lub zabrać pralkę (no dobra - przy skręcanym zrobi sam, o ile będzie
    > miał wszystkie potrzebne częsci).
    > Razem uzbiera sie tyle, ze następnym razem kupisz nową pralkę.

    Mysle ze nie.
    Szczegolnie ze klejenie czy skrecanie bebna nie jest wymagane jak sie calosc sklada
    od tylnej strony.

    Jak cos jest projektowane zeby bylo serwisowalne to robi sie to calosciowo.

  • 15. Data: 2024-01-30 23:51:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jan 2024 19:03:49 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > uruchomić. Dostałem od mojej córki telefon, który ona włożyła do
    > szuflady, bo kupiła sobie nowszy model. I używam go od kilku lat.

    Ja miałem Galaxy S3, potem S5 (ostsni, niestety, z wymienialną baterią), po
    nim S9 który mam do dzisiaj i na razie nie widzępotrzeby zmiany.
    A i tak wśród znajomych i rodziny jestem uważany za często zmieniającego
    telefony.
    Mało osób znam, co często zmieniają, a zwracam na to uwagę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2024-01-30 23:53:31
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, January 30, 2024 at 12:03:51 p.m. UTC-6, Robert Tomasik wrote:
    > Wydaje m i się, że przede wszystkim wymagania sprzętowe rosną. Jakiś

    Rosna bo gugiel jest leniwy i montuje dziadroida tak zeby trza bylo wiecej pamieci.

    > czas temu musiałem wymienić telefon, bo już nic na nim nie chciało się
    > uruchomić. Dostałem od mojej córki telefon, który ona włożyła do
    > szuflady, bo kupiła sobie nowszy model. I używam go od kilku lat.

    Zauwaz ze ostatnio apple mowi fanatykom ze mniej pamieci jest tez dobre.
    I fanatycy zdaja sie to lykac.

    Jak nie ma tyle smieci dzialajacych w fonie to i tyle cpu i pamieci nietrzeba.

  • 17. Data: 2024-01-31 02:43:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Jan 2024 19:03:49 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Wydaje m i się, że przede wszystkim wymagania sprzętowe rosną. Jakiś

    Wymagania sprzetowe rosną, ale zuzycie pradu niekoniecznie.
    Za to rosną tez baterie, co w przypadku oszczednego uzywania moze
    prowadzic do tego, ze na wiele lat starczaja, bo mimo pewnej
    degradacji ciagle na wiele godzin pracy starczaja.

    > czas temu musiałem wymienić telefon, bo już nic na nim nie chciało się
    > uruchomić. Dostałem od mojej córki telefon, który ona włożyła do
    > szuflady, bo kupiła sobie nowszy model. I używam go od kilku lat.

    I wymiales baterie?

    Bo kolejna sprawa - ze te baterie coraz dluzej zyją, i mozna zrobic
    telefon bez wymiennej baterii.

    J.

  • 18. Data: 2024-01-31 02:50:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Jan 2024 09:22:50 +0100, Marek wrote:

    > Co również nie zmienia faktu, że wymóg staje się (lub w przyszłości
    > stanie się) mało komu przydatny.

    Tak tez z postepu technicznego wynika, ze serwis sie staje coraz
    trudniejszy/kosztowniejszy, a produkty coraz lepsze i relatywnie
    tansze, i sie serwis po prostu przestanie opłacać.

    J.

  • 19. Data: 2024-01-31 09:58:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jan 2024 09:38:41 +0100, NNTP Surfer <n...@o...pl>
    wrote:
    > Telefon traci użyteczność wyłącznie z powodu wstrzymania
    > aktualizacji
    > oprogramowania. Zrobiliby system operacyjny open source to każdy
    > smartfon przeżywałby co najmniej 2-3 wymiany baterii.

    Android jest OS. Nic to nie zmieniło w kwestii baterii. Używam 7
    letni smartfon, żadnych aktualizacji producenta wszystko działa,
    żadnych wymiany baterii.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2024-01-31 15:33:55
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 11:43, J.F pisze:
> [...]
    3Z3Z1NnI1Zmxq

    > Unia jakies przepisy wydała, ale trochę wątpie ...
    > moze producentowi łatwiej skręcic na uszczelkę niz skleić?

    Producentowi ma być taniej, a nie łatwiej.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza