  • 1. Data: 2009-07-30 13:07:43
    Temat: Problem z manualnym ostrzeniem na nieskończoność
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Coś się dziwnego stało z manualym ostrzeniem. Mam Canona S2IS z wgranym
    softem CHDK, dzięki temu jak aparat złapie ostrość to widzę na jaką
    odległość naostrzył i w razie czego jak przy słabym świetle trochę
    autofocus zgłupieje to mogę to skorygować na manualnym ostrzeniu.
    Ostatnio ustawiłem na manualu ostrość na nieskończoność dalekiego
    obiekti i jakież było moje zdziwienie jak zdjęcie wyszło bardzo nieostre.
    Zwróciłem też uwagę, że jak mam autofocus i złapię ostrość na obiekcie
    odległym np. o kilka kilometrów (np. przy ogniskowej 450mm) to mi
    pokazuje odległość ok. 19 metrów. I teraz jak przełączę się na manuala i
    ustawię odlegóść na 19 metrów to zdjęcie jest ostre, jak zwiększę na
    nieskończoność to wychodzi nieostre. Problemem nie jest CHDK bo testowo
    go wyłączyłem i problem z ostrzeniem na nieskończoność wciąż występuje.
    Dodam, że jak robię zdjęcie na manualu przy maksymalnej ogniskowej ale
    czegoś bliskiego (np. 1 metr) to i wskazanie jest prawidłowe - 1 metr i
    zdjęcie jest ostre.

    Co się mogło stać? Czy da się to podregulować ?

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 2. Data: 2009-07-30 18:25:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Czy na pewno zdjęcie nie jest poruszone?
    Czy na pewno na ostrość zdjęcia nie miała wpływu atmosfera? Wiesz, teraz
    jest bardzo gorąco i powietrze mocno faluje, szczególnie tuż nad ziemią.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-07-30 20:40:00
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Czy na pewno zdjęcie nie jest poruszone?

    na pewno nie.

    > Czy na pewno na ostrość zdjęcia nie miała wpływu atmosfera? Wiesz, teraz
    > jest bardzo gorąco i powietrze mocno faluje, szczególnie tuż nad ziemią.

    nic z tych rzeczy. Jak pisałem - autofocus ustawia ostrość na obiekcie
    oddalonym parę kilometrów - chdk podaje że jest 19 metrów i zdjęcie
    wychodzi ostre. Przełączam na ostrzenie manualne ustawiam odległość na
    nieskończoność i zdjęcie wychodzi nieostre. Nie kojarzę żadnych zdarzeń
    mogących spowodować uszkodzenia mechaniczne...

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 4. Data: 2009-07-30 21:55:37
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    EMPI wrote:
    ziemią.

> [...]
    > nieskończoność i zdjęcie wychodzi nieostre. Nie kojarzę żadnych
    > zdarzeń mogących spowodować uszkodzenia mechaniczne...

    fizyka ...

    masz dwa rozwiązania - albo to zaakceptować
    albo doczytać

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 5. Data: 2009-07-31 07:08:29
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wychodzi ostre. Przełączam na ostrzenie manualne ustawiam odległość na
    > nieskończoność i zdjęcie wychodzi nieostre.

    jak ma wyjść ostre skoro objekt jest oddalony o pare kilometrów a ty
    ustawiasz na nieśkończoność? przeceiz nieskończoność jest dużo dalej:)

  • 6. Data: 2009-07-31 10:20:57
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > fizyka ...

    taa...

    > masz dwa rozwiązania - albo to zaakceptować
    > albo doczytać

    to mi może powiedz, czemu jeszcze miesiąc temu tak nie było i manualne
    ostrzenie na nieskończoność dawało ostre zdjęcia odległych obiektów ?

    EMPI
    http://www.empi.art.pl