    Date: Wed, 18 Jan 2023 01:43:34 +0100
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Problem z uruchomieniem stosu TCP/IP na PIC32MZ2048EFM100

    Złożyłem ostatnio płytkę z mikrokontrolerem PIC32MZ2048EFM100. Na płytce
    znajduje się też układ Ethernet (PHY) DP83848, korzystający z
    wbudowanego w MCU modułu MAC. PCB zaprojektowane i wykonane w domowych
    warunkach, a więc nie byłem w stanie poprowadzić interfejsu RMII zgodnie
    ze sztuką, jednak starałem się aby połączenia były możliwie krótkie.
    Zresztą identyczny rozwiązanie zastosowałem już w kilku innych
    projektach i Ethernet działał zawsze bez najmniejszych problemów.
    Omawiana płytka jest zresztą modyfikacją wcześniejszego projektu na
    PIC32MX795F512L, w stosunku do którego jedyną zmianą jest zastosowanie
    nowszego MCU.

    Dzisiaj zabrałem się za uruchamianie części sofware'owej. O ile stara
    wersja działała na leciwych bibliotekach MLA od Microchipa, to tutaj
    postanowiłem zastosować nowe środowisko Harmony v3, w którym właściwie
    cała konfigurację można sobie wyklikać.

    Na chwilę obecną sytuacja wygląda następująco:
    - Udało mi się bez większych problemów wygenerować i skompilować
    konfigurację opartą na FreeRTOS-ie. Kod umieszczony w głównym tasku
    wykonuje się.
    - Inicjacja stosu TCP/IP przechodzi prawidłowo.
    - Na początku na skutek kilku błędów w konfiguracji system wywalał się
    na konfiguracji DP83848, a więc wygląda na to, że PHY jest widziane
    przez mikrokontroler i mamy komunikację po magistrali RMII.
    - Aktywowałem w Harmony moduł konsoli do debugowania, dzięki czemu mogę
    przez port szeregowy wywoływać komendy pozwalające na sprawdzanie stanu
    urządzenia. Jest m.in. komenda netinfo pozwalająca sprawdzić
    konfigurację sieci.
    - Wspomniane komenda netinfo twierdzi, że płytka posiada statyczny adres
    IP, nadany w konfiguracji. Twierdzi również, że interfejs jest aktywny,
    a DHCP działa.
    - Płytki nie widzę jednak w interfejsie routera, a w logach serwera DHCP
    nie ma śladu po próbie uzyskania adresu przez urządzenie o tym MAC-u.
    - Nie jestem w stanie także spingowac adresu IP płytki. Serwer ICMP
    został aktywowany w konfiguracji Harmony.
    - Jeśli uruchomię płytkę z odłączonym kablem ethernetowyn, adresy IP w
    konfiguracji widnieją jako 0.0.0.0, a interfejs ma status "down".
    - Jeśli próbuję podłączać albo odłączać kabel ethernetowy podczas pracy
    płytki, ta się zawiesza (przestaje działać nawet ta konsola do debugowania).

    Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać możliwej przycyzny i od czego zacząć
    debugowanie? Takie obsjawy wskazują raczej na kwestię sprzętową czy
    programową?