  • 1. Data: 2009-01-14 20:09:18
    Temat: Procesory Intela 45 nm a chipset?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    Witam,
    chcę złożyć coś taniego na Intelach, w oko wpadł mi procesor E5300
    http://www.komputronik.pl/Procesory/Intel_Pentium_Du
    al_Core_E5300_2_6_GHz_S775_BOX/pelny,id,65970/
    i teraz mam wątpliwość: jaka płyta pociągnie te 45 nm? Bo np. w ofercie
    tegoż Komputronika jako kompatybilne pojawiają się płyty, w opisie których
    nie ma ani słowa o obsłudze procesorów 45 nm. Czy jest to wprost zależne od
    chipsetu, to znaczy że każda płyta z np. G31 czy 965 pociągnie procesor w
    tej technologii? Za przystępne wyjaśnienie będę wdzięczny.

    JoteR

  • 2. Data: 2009-01-15 03:22:36
    Temat: Re: Procesory Intela 45 nm a chipset?
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JoteR <j...@p...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > chipsetu, to znaczy że każda płyta z np. G31 czy 965 pociągnie procesor w
    > tej technologii? Za przystępne wyjaśnienie będę wdzięczny.

    To czy 45 nm czy więcej ma znaczenie tylko bardzo pośrednie. Jeśli
    zostanie wspomniane w opisie płyty to jedynie w celu marketingowym.
    Podają maksymalną częstotliwość FSB oraz konkretne procesory (rodziny).
    Sprawdź po prostu jakie procesory obsługuje dana płyta, i czy ma takie
    FSB jak Twój planowany procek, plus ewentualny OC jeśli Cię interesuje.
    Czasem producent podaje że dana częstotliwość jest dostępna dopiero po
    OC płyty. Do tego musisz sprawdzić czy BIOSy najnowsze współpracują z
    danym procesorem. W opisach starszych płyt nie ma info o 45 nm bo nie
    było jeszcze tych procków kiedy opisy powstawały...

    A tak konkretnie to G31 powinny obsługiwać wszystkie procesory 45nm, a
    g965 tylko na wybranych płytach, z najnowszymi BIOSami, i czasem
    nieoficjalnie.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 3. Data: 2009-01-15 09:44:58
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chipsetu, to znaczy że każda płyta z np. G31 czy 965 pociągnie procesor w
    > tej technologii? Za przystępne wyjaśnienie będę wdzięczny.

    Sprawdź E5200 bardzo dobre opinie brał jako ten najtańszy
    a najwydajniejszy.
    Porównaj przynajmniej dla spokoju.

    Płyta nie obsługuje technologii wykonania (45nm) tylko logikę i nózki

    Jezeli obsługuje Intela Pentium Dual Core to obsługuje i już
    (a widzę że większość obsługuje).

    Artur(m)

  • 4. Data: 2009-01-15 10:09:07
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Płyta nie obsługuje technologii wykonania (45nm) tylko logikę i nózki

    Co nie znaczy że logika jest identyczna w procesorach 45nm i starszych, 65nm
    (mimo że "nóżki" ma tak samo wyprowadzone).

    > Jezeli obsługuje Intela Pentium Dual Core to obsługuje i już
    > (a widzę że większość obsługuje).

    Zdarzyć się może konieczność zaktualizowania BIOSu.

    --
    rb

  • 5. Data: 2009-01-15 12:27:59
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    JoteR wrote:
> [...]
    > to wprost zależne od chipsetu, to znaczy że każda płyta z np. G31 czy
    > 965 pociągnie procesor w tej technologii? Za przystępne wyjaśnienie

    Mi tam działa np. GA-P31-S3G E5200@3200 4(3,5)GRAM bez żadnego
    kombinowania na Viście 32.

    miab

  • 6. Data: 2009-01-19 09:06:14
    Od: Marx <M...@n...com>

    Artur(m) pisze:
    > Płyta nie obsługuje technologii wykonania (45nm) tylko logikę i nózki
    >

    > Jezeli obsługuje Intela Pentium Dual Core to obsługuje i już
    > (a widzę że większość obsługuje).

    A co z zasilaniem procesora? nie jest tak ze 45nm chodza na nizszych
    zasilaniach i plta moze nie posiadac mozliwosci obnizenia zasilania?
    Marx