  • 1. Data: 2009-01-14 18:32:23
    Temat: problem z płytą Gigabyte EP-P45-DS3
    Od: "Gil" <g...@o...eu>

    Mam problem z komputerem na płycie Gigabyte EP-P45-DS3.
    Win XP HE SP3. Oryginalny. Problem wygląda mi na sprzętowy bo trudno o cos
    podejrzewać Win XP po tylu latach pracy na oryginałach i piratach, tak źle
    jeszcze nie miałem.
    Wszystkie programy legalne, a system przy wykonywaniu podstawowych programów
    jak IE czy Outlook często kończy pracę z blędem i pokazuje to słynne okienko
    wysłać problem do Microsoft.
    Nawet nowa gra "condemned" nie chciała się instalować bo wywalało komunikat o
    problemie z "demo Shield" Ale dało sie ręcznie zainstalować klikając na install
    z CD. Po takim problemie na ogół jest na dole propozycja o włączeniu funkcji DEP
    dla tego programu - to dodaję ten program i mam już tam sporą liste.
    Z tym, że w poprzednich komputerach i win Xp nawet nie pomyślałem o DEP.
    Pamięci sa dobre i komputer sprawny. Wirusów nie ma. Konfiguracja to: ATI 4870 i
    1 DVDRW Pionieer. Nic więcej W tle działa program oszczędzający enerfię DES. Ale
    bez nie go jest to samo.
    Czy zmieniać płytę bo innych rozwiązanie już nie widzę?

  • 2. Data: 2009-01-15 04:18:58
    Temat: Re: problem z płytą Gigabyte EP-P45-DS3
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

> [...]
    > podejrzewać Win XP po tylu latach pracy na oryginałach i piratach, tak źle

    Zaktualizuj BIOS jesli jest jakis nowszy. Dzisiaj rozmawialem z kolega
    informatykiem, z innego oddzialu firmy.
    Ciekawy przypadek, plyty MSI na Intelu 45.
    AutoCAD 2009 nie chcial sie dac zainstalowac, dopiero zmiana BIOSu pomogla.
    Az nie moglem uwierzyc, ale widac cos musi w tym byc. Reszta chodzila
    stabilnie.

    pzdr.
    /Jacek Rogalewicz

  • 3. Data: 2009-01-15 10:10:21
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Mam problem z komputerem na płycie Gigabyte EP-P45-DS3.

    Ta płyta jest wyjątkowo upierdliwa, nie polecam nikomu bo to droga przez
    mękę zanim zacznie dobrze chodzić. Pomaga najczęściej zmiana biosu na nowszy
    i zmiana wszelakich ustawień typu Auto na zgodne z fabrycznymi. Wywala się
    na minimalnym overclocku (jak prawie każdy Gigabyte) więc nie polecam jej
    nikomu do podkręcania. Sprawdziłbym też pamięci bo ona nie lubi takich
    overclockerskich (np co mają radiatory, Patriot, OCZ itp) tylko takie
    bardziej standardowe jej smakują co mają napięcie ok 1.8V np Kingston i nie
    Goodram czy Apacer bo to padlina.

  • 4. Data: 2009-01-15 10:34:18
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Doxent pisze:

> [...]
    > tylko takie bardziej standardowe jej smakują co mają napięcie ok 1.8V np
    > Kingston i nie Goodram czy Apacer bo to padlina.

    Hmm... ja mam już którąś z kolei płytę Gigabyte i nie miałem nigdy
    problemów z OC. Obecnie GA-K8NXP-9 i AMD64 3000+@2,7GHz stabilnie
    (prime95 przez 4 godziny) Kwestia dobrego poustawiania wszystkiego.
    Aby nie było, z tą płytą miałem problem i musiałem uaktualnić bios, bo
    klawiatura USB w systemie była źle rozpoznawana i nie działała. Odnośnie
    pamięci, to warto sprawdzić na stronie producenta pamięci, czy będą
    działać z daną płytą.

  • 5. Data: 2009-01-15 21:06:06
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Czy zmieniać płytę bo innych rozwiązanie już nie widzę?

    U mnie pomogła wymiana pamięci z Patriotów na OCZ, obie wypaśne
    i sprawne w innym sprzecie, te "złe" pozytywnie przechodziły wielogodzinne testy
    Memtestem
    a Windows się sypał....

    Feromon

    PS. Nie pamiętam tylko, czy płyta nie była ASUS p5Q bo to dawno już....