  • Data: 2021-01-11 18:34:45
    Temat: Programator do nowych AVR - UPDI
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kiedyś mocno siedziałem w temacie AVR ale trochę wypadłem z obiegu, widzę że
    Microchip po przejęciu Atmela nadal rozwija te produkty, ale te najnowsze programuje
    się inaczej niż 20 lat temu - jeden drut zwany UPDI. Są nawet jakieś programatory do
    tego, ale szukam takiego który umie też podać impuls 12V do odblokowania - oryginalny
    "ATPOWERDEBUGGER" jest drogi, zna ktoś łatwo dostępne, tanie i działające też pod
    Linuksem zamienniki? Raczej coś gotowego, mało czasu na własne rzeźbienie czegoś co
    można by mieć gotowe w granicach powiedzmy 100 PLN. Szukanie na alle... po "updi" w
    opisie znajduje głównie same mikrokontrolery. Docelowy układ do programowania to
    AVR128DB28 (fajnie że wciąż dostępny w DIP do celów "hobbystycznych") - o ile (mam
    nadzieję) avr-gcc już go obsługuje. Ktoś coś?