  • 1. Data: 2012-05-14 09:35:48
    Temat: Przejechałem się BMW F 650 GS - wrażenia
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czołem,

    Odbyłem jazdę próbną motocyklem BMW F 650 GS:

    http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_F_65
    0_GS/edycja_specjalna.html

    Przejechałem około 40 km. To był mój pierwszy raz na BMW i pierwszy raz
    na enduro. Wrażenia - super!

    Motocykl wydawał się bardzo lekki, zdziwiłem się, że waży prawie 200 kg,
    miałem wrażenie, że nie więcej niż 160. Pozycja na kierownicą -
    znakomita. Człowiek jest odprężony, siedzi się pionowo, bez obciążania
    rąk, kanapa niesamowicie wygodna, kąt zgięcia kolan - nieduży. Motocykl
    jest wąski, kierownica szeroka. Sam mam 174 cm wzrostu, ale trafił mi
    się egzemplarz z kanapą tak niską, że całe stopy stawiałem na ziemi
    (zupełnie jak w moim Fazerze).

    Silnik - ciekawy. Spodziewałem się sporych drgań na kierownicy,
    tymczasem nie było ich prawie wcale. Jak na dwa cylindry - rewelacja.

    Ogólne wrażenia - zaskakująco fajne przez wrażenie lekkości i
    niesamowicie wygodną pozycję za kierownicą. Do 140 km/h przyspiesza jak
    trzeba, do 160 też daje radę. Więcej nie próbowałem i chyba takim
    motocyklem więcej nie wypada.

    Żeby nie było całkiem różowo - jest wada. Kierunkowskazy. Nie wiem, kto
    opracowywał ergonomię tych przełączników. Każdy kierunkowskaz włącza się
    inną ręką - tego da się nauczyć. Natomiast wyłączenie migacza - dramat:
    oddzielna dźwigienka, po naciśnięciu której kciuk sam zsuwa się na
    włącznik kierunkowskazu. Strasznie się biedziłem za każdym razem.

    Dla porównania: jechałem też F800 GS. Jednym słowem: tragedia! Strasznie
    dygocze, jest za wysoki i po F650 wydawał się po prostu godny pożałowania.

  • 2. Data: 2012-05-14 09:40:04
    Temat: Re: Przejechałem się BMW F 650 GS - wrażenia
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Zapomniałem napisać o hamulcach: świetne!

    Wszyscy na jazdach próbnych byli zachwyceni hamulcami w tych BMW.
    Co one takiego mają w sobie? Jakieś wspomaganie? Niesamowita łatwość
    hamowania. Klamki nie trzeba cisnąć tak jak w innych motocyklach.
    Dlaczego inni tak nie mają?

  • 3. Data: 2012-05-14 09:47:35
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Marcin N napisał(a):
    > Dlaczego inni tak nie mają?

    niechec producentow

    i od kiedy f650 ma dwa cylindry?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 4. Data: 2012-05-14 09:49:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-05-14 09:40, Marcin N pisze:
> [...]
    > Co one takiego mają w sobie? Jakieś wspomaganie? Niesamowita łatwość
    > hamowania. Klamki nie trzeba cisnąć tak jak w innych motocyklach.

    Pewnie dotychczas jezdziles tylko motocyklami ktore nie hamuja. W Buellu
    mam przedni hamulec ktory obsluguje jednym palcem. W sytuacji awaryjnej
    musze uzyc 2-3 palcow. Ale wtedy opoznienia sa tak gwaltowne ze motocykl
    probuje zrobic stoppie.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 5. Data: 2012-05-14 09:53:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > niechec producentow
    >
    > i od kiedy f650 ma dwa cylindry?

    Pytasz mnie o historię modelu, czy podważasz fakty?
    http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_F_65
    0_GS/dane_techniczne.html

  • 6. Data: 2012-05-14 09:53:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 09:49, Kuczu pisze:

    > Pewnie dotychczas jezdziles tylko motocyklami ktore nie hamuja.

    Możliwe. Problem, że cała grupa ludzi miała identyczne odczucia.
    Stąd moje pytanie - jaka jest konstrukcja tych hamulców?

  • 7. Data: 2012-05-14 09:55:13
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    > i od kiedy f650 ma dwa cylindry?

    to jest F ( ef) nie G (gie)
    F ma 2 cylindry G 1

    Przynajmniej tak twierdzi BMW na swoich stronach.

  • 8. Data: 2012-05-14 10:00:12
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-14 09:53, Marcin N pisze:

    > Pytasz mnie o historię modelu, czy podważasz fakty?
    > http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_F_65
    0_GS/dane_techniczne.html

    wyglada ze nawet niemcy o tym nie wiedza :)
    http://www.bmw-motorrad.de/de/de/index.html

    Wassergekühlter Einzylinder-Viertaktmotor, vier Ventile, zwei
    obenliegende Nockenwellen, Trockensumpfschmierung

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 9. Data: 2012-05-14 10:01:17
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Jacek napisał(a):
    > to jest F ( ef) nie G (gie)
    > F ma 2 cylindry G 1

    a to przepraszam, nie znam sie na nowych badziewiach ze stajni beemwu

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 10. Data: 2012-05-14 10:01:44
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-14 09:53, Marcin N pisze:
    > W dniu 2012-05-14 09:47, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

    > http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_F_65
    0_GS/dane_techniczne.html

    o kufra! wczesniej popatrzylem na G, a nie F :-/
    Faktycznie zrobili dwucylindrowe f650 o wiekszej pojemnosci :-D

    pozdr
    newrom