  • 1. Data: 2010-10-09 19:05:07
    Temat: Przelicznik rozmiarów ekranów monitorów: panorama/standard
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy ktoś widział ładne zestawienie, tabelkę w której porównane
    są typowe rozmiary ekranów komputerowych, zarówno tych
    standardowych (prawie kwadratowych) jak i nowych panoram?

    Chciałbym szybko stwierdzić np. jaka panorama odpowiada
    wysokością ekranu mojej starej matrycy 20" od Samsunga
    SyncMaster 203B, w formacie 4:3... Zna ktoś taką witrynę sieci?

  • 2. Data: 2010-10-09 20:57:43
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Proszę bardzo....

    Wersja obrazkowa:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9301987254
    127086.html
    oraz
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f5efbe049d
    2e5e51.html

    Pozdro.
    Paweł

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5510 (20101006) __________

    http://www.eset.com

  • 3. Data: 2010-10-10 03:38:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł" <b...@w...pl> wrote in message
    > Proszę bardzo....
    >
    > Wersja obrazkowa:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9301987254
    127086.html

    Super, o to właśnie chodziło! :-) Dzięki!
    Trochę dziwi mała różnica wysokości ekranu pomiędzy 19" a 20.1" dla 4:3,
    w porównaniu do różnicy między 20.1" a 21.3" - nie ma w tym obrazku błędu?
    Jakoś to nieproporcjonalnie przyrasta, a powinno, bo aspect ratio nie
    zmienia się.

    > oraz
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f5efbe049d
    2e5e51.html

    Skąd się biorą różnice rozmiarów pomiędzy 4:3 LCD i CRT?
    Jakoś mi się wydawało, że rozmiary LCD odpowiadały roboczym
    rozmiarom ekranu CRT (luminofor) a nie rozmiarom bańki szklanej...

  • 4. Data: 2010-10-10 05:26:42
    Od: jesień <j...@w...pl>

> [...]
    > Jakoś mi się wydawało, że rozmiary LCD odpowiadały roboczym
    > rozmiarom ekranu CRT (luminofor) a nie rozmiarom bańki szklanej...

    w LCD rozmiar to dokładnie przekątna obszaru widzialnego, w CRT to rozmiar
    bańki

    http://img232.imageshack.us/img232/4823/sizelcd.png

    najnowsza wersja tego obrazka uwzględniająca kilka nowych przekątnych
    minnymi 22CRT

  • 5. Data: 2010-10-10 09:10:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 10.10.2010 05:38, Pszemol pisze:
    > Trochę dziwi mała różnica wysokości ekranu pomiędzy 19" a 20.1" dla 4:3,

    19" nie ma proporcji 4:3 tylko 5:4.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2010-10-10 13:45:29
    Od: Paweł <b...@w...pl>

> [...]
    > w porównaniu do różnicy między 20.1" a 21.3" - nie ma w tym obrazku błędu?
    > Jakoś to nieproporcjonalnie przyrasta, a powinno, bo aspect ratio nie

    Nie jestem jego autorem, ale wątpię by zawierał. jakieś błędy.
    Co do proporcji to weź poprawkę, że mimo podobnego aspect ratio, to rozmiary
    pojedynczego piksela są inne dla różnych rodzajów matryc LCD.
    Pozatym 19" LCD - jak już tu zostało wspomniane - to 5:4, a nie 4:3.
    W drugim linku, który Ci podałem dobrze jest to opisane.

  • 7. Data: 2010-10-10 19:38:31
    Od: Robson <r...@...pl>

    Gdy mialem taka potrzebe porownania zrobienie 2 tabelek w excelu dla
    proporcji 4:3 i 16:9 zajelo mi pol minuty...

  • 8. Data: 2010-10-10 22:30:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:i8t4nm$gim$1@news.onet.pl...
    > Gdy mialem taka potrzebe porownania zrobienie 2 tabelek
    > w excelu dla proporcji 4:3 i 16:9 zajelo mi pol minuty...

    Jesteś genialny, Robson... i w ogóle wszyscy Cię podziwiamy.

  • 9. Data: 2010-10-12 08:04:37
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I to jest IMHO najlepsza proporcja :-)
    BTW zna ktoś laptopa/notebooka z proporcją 5:4 ?

    -----