  • 1. Data: 2009-06-15 10:13:27
    Temat: Przeniesienie numeru z Exatela - problem(?)
    Od: "Mariusz" <m...@g...com>

    Moj ojciec ma abonament telefoniczy w Exatelu, namawiam go by przeniósł się
    z tą usługą do naszej kablówki, czyli do Vectry. W Vectrze powiedzieli mu
    jednak, że nie mogą przenieść jego dotychczasowgo numeru telefonu z Exatela,
    bo ten operator po rozwiązaniu z nim umowy "zwraca numer do Telekomunikacji
    Polskiej" :o Dodam, że dotychczasowy numer faktycznie pochodzi z tepsy,
    jednak od 1,5 roku już tam nie jest, więc o co tu chodzi? Czy Exatel wziął
    sobie ten numer jedynie w jakieś wypożyczenie, które potem musi zwrócić? To
    właścicielami numerów nie są osoby fiyczne tylko operatorzy? Nic nie
    rozumiem:)

    Mariusz

  • 2. Data: 2009-06-15 10:22:08
    Temat: Re: Przeniesienie numeru z Exatela - problem(?)
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    acji
    > Polskiej" :o Dodam, że dotychczasowy numer faktycznie pochodzi z tepsy,
    > jednak od 1,5 roku już tam nie jest, więc o co tu chodzi? Czy Exatel wziął

    exatel *nie jest* prawdziwym operatorem. Numer nadal nalezy do Tepsy - o
    czym swiadczy np. zaliczanie takich numerow do numerow wewnatrzsieciowych w
    przypadku taryf typu "Wieczory i Weekendy".
    Exatel po prostu wykupil abonament na ten numer a Ty jestes jego
    podabonentem.
    Tak jakbys wynajal cala kamienice i podnajmowal detalicznym lokatorom
    mieszkania - nie stajesz sie przez to wlascicielem kamienicy.
    Nie wiem, jak to sie ma do zapisow ustawowych o przeniesieniu, jednak w
    kazdym razie jest to inna (przynajmniej technicznie) sytuacja niz faktyczne
    przenosiny do innego operatora (np. do Ery Domowej, MNI, itp.)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-06-15 11:08:38
    Od: e-Shrek <e...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 12:13:27 +0200, Mariusz napisał(a):

> [...]
    > sobie ten numer jedynie w jakieś wypożyczenie, które potem musi zwrócić? To
    > właścicielami numerów nie są osoby fiyczne tylko operatorzy? Nic nie

    Czyli pierwotnei numer byl w TP obecnie zgodnie z prawem po rozwiazaniu
    umowy numer tam musi wrocic, po czym mozesz go ponownie przeniesc gdzies
    indziej. Minus taki, ze w TP placisz za podlaczenie (61PLN obecnie, bez
    lojalki) i przynajmniej miesieczny abonament. Dodatkowo pewnie znowu za
    odblokowanie numeru dla innego operatora, chyba, ze juz tej oplaty nie ma.

    Migracja bez powrotu do macierzystego ma ponoc byc ...

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 4. Data: 2009-06-16 18:05:35
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

> [...]
    > odblokowanie numeru dla innego operatora, chyba, ze juz tej oplaty nie ma.
    >
    > Migracja bez powrotu do macierzystego ma ponoc byc ...
    nie ponoć. JA to samo ciwicze z TPSA. odemnie chcą 300+VAT. Z tym ze ja
    odrazu walnąłem do UKE, po sprawdzeniu wyszło na moje. TPSA ma jakiś tam
    termin, zeby umożliwić przechodzenie bez powrotu do tpsa. narazie
    "zwodzą" ze czegostam niema, niemożna, ale to kwestia paru miesiacy.
    Wytrzymaj, potem będzie z górki. jak ja dostane ostateczną odpowiedź z
    UKE, napewno napisze o niej na grupie.

    ToMasz