  • 1. Data: 2009-02-04 09:24:23
    Temat: Przeróbka spawarki 1-fazowej na 2-fazową - da się?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Witam

    Mam spawarkę 1 fazową, która bierze ogromny prąd i tak się zastanawiam czy
    by nie zrobić z niej 2-fazowej, już o tym kiedyś pisałem, ale wybiliście mi
    z głowy pomysł, ale teraz mam inny :-)

    Jakby tak podłączyć transformator do dwóch faz przez regulator na triaku,
    który obcina sinusoidę i ustawić go na te 250 V żeby było z dwóch faz a nie
    z jednej. Będzie działać?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2009-02-04 09:51:03
    Temat: Re: Przeróbka spawarki 1-fazowej na 2-fazową - da się?
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > który obcina sinusoidę i ustawić go na te 250 V żeby było z dwóch faz a nie

    Powinna dzialac. Ale. Napiecie na koncowkach uzwojenia bedzie wyzsze i nie
    wiadomo, czy w warunkach podwyzszonej temperatury wytrzyma izolacja. Poza tym
    licz sie z tym, ze taka spawarka bedzie siala zakloceniami w calym pasmie EM
    na odleglosc paru killometrow. Sam regulator musi przezyc nie tylko znamionowe
    napiecie i natezenie lecz musi byc kilkakrotnie mocniejszy.
    To sa moje wrozby, sam nie probowalem wiec moja opinia moze byc bledna.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-02-04 10:11:58
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > wiadomo, czy w warunkach podwyzszonej temperatury wytrzyma izolacja.

    Racja, chociaż jest wyłącznik termiczny a izolacja musi mieć jakiś zapas,
    zresztą napięcie nie będzie znacząco wyższe. Chcę zrobić trochę wyższe w
    granicach rozsądku, może 15% większe bo tyle wydaje mi się bezpeicznie.

    > licz sie z tym, ze taka spawarka bedzie siala zakloceniami w calym pasmie
    > EM
    > na odleglosc paru killometrow.

    To będzie przekaz z obcej planety :-)

    Sam regulator musi przezyc nie tylko znamionowe
    > napiecie i natezenie lecz musi byc kilkakrotnie mocniejszy.

    Te regulatory nadają się do regulacji w spawarkach 2-fazowych, więc i tu
    powinny dać radę.

    > To sa moje wrozby, sam nie probowalem wiec moja opinia moze byc bledna.

    Jedyne wyjście - musisz spróbować i mi powiedzieć co i jak :-)

    A tak na powaznie to pogadam z tym człowiekiem co robi te regulatory.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2009-02-04 16:05:26
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Nieco OT. Jakie napięcia występują na uzwojenu wtórnym nie obciążonej
    spawarki transformatorowej ?
    Pozdrowienia
    PP

  • 5. Data: 2009-02-05 09:22:14
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Nieco OT. Jakie napięcia występują na uzwojenu wtórnym nie obciążonej
    > spawarki transformatorowej ?

    Ze 30 V pewnie lub coś koło tego, jeszcze zależy od mocy na którą się
    ustawi.

  • 6. Data: 2009-02-05 09:31:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 5 Feb, 09:22, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > Ze 30 V pewnie lub coś koło tego, jeszcze zależy od mocy na którą się
    > ustawi.

    W TIGu przed zajarzeniem łuku na elektrodzie jest zero. A do środka
    nigdy nie zaglądałem- na trafie pewnie coś jest...
    Konrad

  • 7. Data: 2009-02-06 12:57:44
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    Agent 0700 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Ze 30 V pewnie lub coś koło tego, jeszcze zależy od mocy na którą się
    > ustawi.

    To możesz oddać tą spawarkę na złom. Powinno być powyżej 60V. I w stanie
    jałowym nie powinno się zmieniać w zależności od nastawionego prądu. Może
    transformator ma skróty. Grzeje się ta spawarka jak jest podłączona do sieci?

  • 8. Data: 2009-02-10 07:31:37
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > To możesz oddać tą spawarkę na złom. Powinno być powyżej 60V.

    Poczytaj sobie tabliczki na spawarkach - jest od 17 do ok. 40 V (na
    migomacie)

  • 9. Data: 2009-02-10 19:07:22
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    Agent 0700 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Poczytaj sobie tabliczki na spawarkach - jest od 17 do ok. 40 V (na
    > migomacie)

    A pisał Ty gdzieś że to mogomat? Bo nie zauważyłem.

  • 10. Data: 2009-02-11 10:39:56
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A pisał Ty gdzieś że to mogomat? Bo nie zauważyłem.

    Zasada taka sama lub podobna.