  • 1. Data: 2009-02-03 09:29:37
    Temat: Jak to zespawac
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Czołem.

    Potrzebuję sfabrykować korbę do roweru dla dziecka; od typowej leżącej
    na półce w sklepie różni się ona długością. Stąd pomysł, aby wziąć taką
    typową ( stalową ) , wyciąć fragment ze środka i zespawać. I tu pytanie
    - jak to przygotować do spawania, aby uzyskać przyzwoitą wytrzymałość i
    uniknąć skoszenia podczas spawania ?

    Pomysł z wykonaniem nowego otworu chwilowo leży, narzędzie poza zasięgiem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-02-03 11:17:42
    Temat: Re: Jak to zespawac
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > - jak to przygotować do spawania, aby uzyskać przyzwoitą wytrzymałość i
    > uniknąć skoszenia podczas spawania ?

    Przykleić punktowo i jak się skrzywi to prostować, potem z drugiej strony
    punkt i prostować, a potem spawać na amen :-)

    Spaw niech będzie bliżej pedału, bo większe ramię, więc i wytrzymałość
    większa, ale dla dziecka... jak pospawasz tak dobrze :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-03 11:26:38
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Spaw niech będzie bliżej pedału, bo większe ramię, więc i wytrzymałość
    > większa, ale dla dziecka... jak pospawasz tak dobrze :-)

    Przy przekrojach rzędu 10 x 25 mm wypadało by sfazować krawędzie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-02-03 11:56:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 3 Feb, 11:26, PeJot <P...@0...pl> wrote:

    > Przy przekrojach rzędu 10 x 25 mm wypadało by sfazować krawędzie ?

    Zalezy czym spawasz i z czego ta korba jest. Generalnie powinienes
    przetopic. Jak nie dasz rady bez fazowania, to fazuj. Ja bym potem
    pomlotkowal troche spoine, zeby umocnic przez zgniot.
    Konrad

  • 5. Data: 2009-02-03 14:27:04
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > pomlotkowal troche spoine, zeby umocnic przez zgniot.

    Ludzie!!!

    To dla dziecka jest, starczy i niepomłotkowane :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 6. Data: 2009-02-03 14:43:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 3 Feb, 14:27, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > Ludzie!!!
    >
    > To dla dziecka jest, starczy i niepomłotkowane :-)

    A ja nikogo do niczego nie namawiam. Wiesz czemu ja bym pomlotkowal?
    Bo to nic nie kosztuje :-)
    Konrad

  • 7. Data: 2009-02-03 16:55:52
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > typową ( stalową ) , wyciąć fragment ze środka i zespawać. I tu pytanie
    > - jak to przygotować do spawania, aby uzyskać przyzwoitą wytrzymałość i

    Ja bym to nacial na ukos a potem znowu nacial pilka tak aby uzyskac konce
    skladajace sie na ksztalt dwu liter L (nie wiem jak to poprawnie opisac). Te
    dwie czesci zlozone powinny miec docelowa dlugosc. Potem sfazuj wszystkie
    styki i normalnie cienko wokol zaspawaj migomatem czy tradycyjnie elektrycznie.
    Caly dowcip polega na tym aby nie spawac dwu czesci ucietych na sztorc gdyz
    taki spaw, pelen wewnetrznych naprezen jest OKDR. Przygotowane wg
    mojego "przepisu" czesci od bidy moglbys nawet dwoma nitami znitowac i to tez
    bedzie wystarczajaco mocne.
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-02-03 18:14:05
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    tornad pisze:

    > Ja bym to nacial na ukos a potem znowu nacial pilka tak aby uzyskac konce
    > skladajace sie na ksztalt dwu liter L (nie wiem jak to poprawnie opisac).

    Rozumiem ideę, to trzeba by wyfrezować.

    > Przygotowane wg
    > mojego "przepisu" czesci od bidy moglbys nawet dwoma nitami znitowac i to tez
    > bedzie wystarczajaco mocne.

    Jeśli już to skręcić śrubami.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-02-03 19:57:28
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    PeJot <P...@0...pl> napisał(a):

> [...]
    > uniknąć skoszenia podczas spawania ?
    >
    > Pomysł z wykonaniem nowego otworu chwilowo leży, narzędzie poza zasięgiem.

    A to czasami nie jest korba odlana z żeliwa albo staliwa. Albo odkuwka.

  • 10. Data: 2009-02-03 22:43:22
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > typową ( stalową ) , wyciąć fragment ze środka i zespawać. I tu pytanie -
    > jak to przygotować do spawania, aby uzyskać przyzwoitą wytrzymałość i

    Najlepiej przygotować kształtowo, na wpust. Przy pomocy piłki i pilnika, tak
    aby się samo trzymało. Potem ładnie potraktować lutem twardym i gotowe.
    Będzie i mocno i estetycznie. Nawet amatorowi nieźle wyjdzie, a jest również
    możliwość poprawienia roboty, jakby co nie wyszło. Tylko palnik z butli
    trzeba pewnie węglem wzmocnić.