  • 1. Data: 2009-06-25 10:31:36
    Temat: Przetwornica/stabilizator/? 110V~AC/24V DC
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Witajcie,

    Na jednym z blokow, gdzie bede mial siec spoldzielnia mieszkaniowa by
    ograniczyc "kradziez" pradu z klatek schodowych wlozyla jakies
    pierunstwo i na wyjsciu jest 110V z obcieta czescia sinusoidy - nie
    jestem w stanie dokladnie sprawdzic tego napieia, gdyz nie mam oscylatora.

    Suma sumarum, wszystkie podlaczane zasilacze - czy transformatorowe czy
    impulsowe predzej czy pozniej pala siebie lub sprzet pod nie podlaczony.

    Potrzebuje rozwiazania/ukladu, ktore "wyprostuje" mi podany prad na 24V DC.

    Mozecie cos polecic, ewentualnie czy ktos podjalby sie stworzenia
    takiego ustrojstwa ?:)

    M.

  • 2. Data: 2009-06-25 11:04:35
    Temat: Re: Przetwornica/stabilizator/? 110V~AC/24V DC
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > i na wyjsciu jest 110V z obcieta czescia sinusoidy - nie jestem w stanie
    > dokladnie sprawdzic tego napieia, gdyz nie mam oscylatora.

    Oscylatora :)

    To jest kradzież. Ktoś za ten prąd płaci. Skoro budujesz sieć to musisz sam
    sobie zapewnić dostawę energii. Albo z budynku (umowa ze spółdzielnią lub z
    któymś z lokatorów) albo z zewnątrz.

> [...]
    > impulsowe predzej czy pozniej pala siebie lub sprzet pod nie podlaczony.
    >
    > Potrzebuje rozwiazania/ukladu, ktore "wyprostuje" mi podany prad na 24V

    Myslę, że potrzebujesz przemyśleć swój model biznesowy.

  • 3. Data: 2009-06-25 11:05:39
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online pisze:
> [...]
    >
    > Potrzebuje rozwiazania/ukladu, ktore "wyprostuje" mi podany prad na 24V DC.
    >
    > Mozecie cos polecic, ewentualnie czy ktos podjalby sie stworzenia

    Pewnie połączyli szeregowo z żarówkami diodę. Widziałem takie praktyki w
    blokach i w windach. Za wprowadzanie takiej składowej stałej do sieci
    zakład energetyczny powinien pogonić spółdzielnię...

    Jaka jest potrzebna moc zasilacza? Ile sztuk?
    Wydaje mi się, że zasilacz impulsowy - dobrze skonstruowany - będzie
    pracował przy takim zasilaniu. Skontaktuję się ze znajomym producentem.

    Jeżeli nie, to będzie trzeba dodać układ wygładzające przebieg napięcia.
    Powinna wystarczyć jeszcze jedna dioda i kondensator elektrolityczny na
    właściwe napięcie (min 350V) o odpowiedniej pojemności - zależnej od
    mocy. Dodatkowo jeszcze rezystor rozładowujący, żeby kondensator nie
    zabił po wyłączeniu tego ustrojstwa z sieci.

    W razie czego:
    1) Mogę zaoferować takie zasilacze (potwierdzę u producenta)
    2) Jeśli nie da się połączyć z zasilaczem bezpośrednio - mogę zrobić
    układ dopasowujący - robiący z 220V jednopołówkowego normalne napięcie
    110VDC do połączenia z zasilaczem..

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik
    m...@f...pl

  • 4. Data: 2009-06-25 11:27:08
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    William Bonawentura pisze:

    > Oscylatora :)

    Przejezyczenie, ofkors oscyloskop ;)

    M.

  • 5. Data: 2009-06-25 11:28:49
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Michal Smolnik pisze:

> [...]
    > zakład energetyczny powinien pogonić spółdzielnię...
    >
    > Jaka jest potrzebna moc zasilacza? Ile sztuk?

    Sztuk kilka, kilkanascie. Moc - max 24W.

> [...]
    > mocy. Dodatkowo jeszcze rezystor rozładowujący, żeby kondensator nie
    > zabił po wyłączeniu tego ustrojstwa z sieci.

    Bardziej by mnie interesowalo - kosztuje to tyle i tyle ;)

    > 2) Jeśli nie da się połączyć z zasilaczem bezpośrednio - mogę zrobić
    > układ dopasowujący - robiący z 220V jednopołówkowego normalne napięcie
    > 110VDC do połączenia z zasilaczem..

    Ale tam nie ma 220/230. Jest tylko to niepelnosprawne 110 ;)

    M.

  • 6. Data: 2009-06-25 11:33:21
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    > Sztuk kilka, kilkanascie. Moc - max 24W.

    > Bardziej by mnie interesowalo - kosztuje to tyle i tyle ;)

    Przyślę na email.

    > Ale tam nie ma 220/230. Jest tylko to niepelnosprawne 110 ;)

    Jak zwał, tak zwał - wydaje mi się, że chodzi nam o to samo.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik
    m...@f...pl

  • 7. Data: 2009-06-25 14:01:37
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Michal Smolnik" <m...@f...pl> napisał w wiadomości

    (...)

    > Przyślę na email.

    A sprzedajesz może kieszonkowe skanery do kart, sterowniki do lampki
    poduszek w samochodzie i inne podobne ustrojstwa ?

    MSPANC

    e.