  • 1. Data: 2022-09-22 16:30:24
    Temat: Przezwajanie przekładnika prądowego
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    nie robiłem tego nigdy, nie wydaje się to rocket science, ale proszę o
    ewentualne poprawki i sugestie.

    Pacjent to przekładnik prądowy 15A/5A, z rozbieralną obudową i
    toroidalnym obwodem magnetycznym. Uzwojenie pierwotne ma 20 zwojów drutu
    średnicy 2x1.7 mm, co daje jakieś 4,53 mm^2. Chciałem zmienić
    przekładnię na 10A/5A, w tym celu muszę nawinąć w pierwotnym 30 zwojów
    drutu o przekroju 3.0 mm^2. Dotąd wydaje się wszystko dobrze policzone,
    ale czy mogę użyć w uzw. pierwotnym *linki* LY 4.0 mm^2, albo aby było
    jeszcze wygodniej LY 2.5 mm^2 ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2022-09-22 18:29:05
    Temat: Re: Przezwajanie przekładnika prądowego
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-22 o 16:30, PeJot pisze:
> [...]
    > drutu o przekroju 3.0 mm^2. Dotąd wydaje się wszystko dobrze policzone,
    > ale czy mogę użyć w uzw. pierwotnym *linki* LY 4.0 mm^2, albo aby było

    Przecież to nie ma znaczenia czy linka czy drut, liczy się przekrój i
    liczba zwojów.
    Linka jest droższa dlatego tam nie występuje.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-09-23 12:55:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Thursday, September 22, 2022, 4:30:24 PM, you wrote:

> [...]
    > drutu o przekroju 3.0 mm^2. Dotąd wydaje się wszystko dobrze policzone,
    > ale czy mogę użyć w uzw. pierwotnym *linki* LY 4.0 mm^2, albo aby było

    A dlaczego nie 1.5 mm?? Wystarczy w zupełności.

    Pamiętaj, żeby nigdy nie włączać w obwód nieobciążonego przekładnika,
    szczególnie takiego o dużej przekładni Ns/Np.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-09-23 15:48:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > A dlaczego nie 1.5 mm?? Wystarczy w zupełności.

    Może i wystarczy, 1.5 mm^2 ładniej by się układał na rdzeniu, ale w
    jednostkowym wykonaniu nie muszę się przejmować kosztami. Zobaczę, jak
    LY będzie się źle układać, zejdę do 2.5 mm^2.

    > Pamiętaj, żeby nigdy nie włączać w obwód nieobciążonego przekładnika,
    > szczególnie takiego o dużej przekładni Ns/Np.

    Dla mnie to jest oczywista oczywistość, ale niektórzy los monteros
    uważają że jak przekładnik iskrzy to znaczy że działa.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2022-10-05 08:51:51
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A dlaczego nie 1.5 mm?? Wystarczy w zupełności.

    Może się nie łapie na limit 2000kW? ;-P

    Pozdrawiam, Piotr