  • 31. Data: 2011-08-22 23:00:56
    Temat: Re: Przyćmiony księżyc jak UFO :-(
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-22 20:09, Mikolaj Machowski pisze:

    > Krócej, znacznie krócej:
    >
    > http://img836.imageshack.us/img836/8688/dscf5345v1.p
    ng

    > F4.9, 1/640, ISO 100

    Jednak mój aparat foto automat robi kiepskie zdjęcia w nocy, na dworze.
    Lepiej robi telefon komórkowy (też ma odliczanie czasu).
    http://www.voila.pl/233/b1acm/index.php?get=1&f=1

    --
    animka

  • 32. Data: 2011-08-22 23:30:29
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message

    > Nie chce mi się. Nie jestem miłośniczką astronomii.
    >
    > Gdzieś czytałam, że żeby księżyc wyszedł dobrze na zdjęciu trzeba mieć
    > dodarkowo jakąś lunetę, czy coś w tym rodzaju.

    Znasz angielski? Wrotniak zrobił o fotografowaniu księzyca naprawde swietny
    artykuł:
    http://www.wrotniak.net/photo/moon/index.html

    A Tobie radze zaczac od wycelowania w to ciało niebieskie.
    Po więcej info idz na pl.rec astronomia - naprawdę....

  • 33. Data: 2011-08-23 02:55:00
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mikolaj Machowski wrote in <news:slrnj556r5.kpo.mikmach@blacher.nos>
    > spróbuj serię ekspozycji w okolicach powiedzmy 1/100 - 1/60 s.
    > Krócej, znacznie krócej:

    Jak wyliczyc czas ekspozycji dla konkretnego ciala niebieskiego:
    www.astronomia.pl/astrofotografia/index.php?id=586
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 34. Data: 2011-08-23 06:01:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-22 23:57, Marek Wyszomirski pisze:

    > Hmmm... i jesteś pewien, ze taka Nokia będzie dobra do nauki? Bo... mam
    > obawy, że to czysty automat - zero wpływu na czas naświetlania czy
    > przysłonę... Kompozycji może i można się czymś takim nauczyć, ale... na
    > kompozycji fotografia się nie kończy...

    Ależ jest tam wb, korekta ekspozycji, kontrastu, barwy, nasycenia, iso.
    Na takich marnych narzędziach dobrze uczyć się, jak ''oszukać
    przeznaczenie'', bo ma to znacznie większy wpływ na jakość niż w
    prawdziwych aparatach.
    Oczywiście można od razu na prawdziwym, nie wykluczałbym jednak z góry
    telefonu.

    Marne materiały są interesujące ze względu na naukę obsługi softu. Mając
    opanowaną taką obróbkę, lekka korekcja technicznie dobrych zdjęć jest
    prosta i przyjemna.
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/acr64jpg.j
    pg

    --
    pozdrawia Adam
    /otworzę Akademię Wiązania Buta, zostanę przedsiębiorcą i rektorem/

  • 35. Data: 2011-08-23 11:18:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-23 04:55, astro pisze:
    > Mikolaj Machowski wrote in<news:slrnj556r5.kpo.mikmach@blacher.nos>
    >
    > Jak wyliczyc czas ekspozycji dla konkretnego ciala niebieskiego:
    > www.astronomia.pl/astrofotografia/index.php?id=586

    Dzięki za ciekawą informację.
    Jeśli chodzi o wyliczenie, to ja nie mam "wypasionego" aparatu tylko
    automat.

    --
    animka

  • 36. Data: 2011-08-23 11:20:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-23 01:30, Hants pisze:
> [...]
    >
    > A Tobie radze zaczac od wycelowania w to ciało niebieskie.
    > Po więcej info idz na pl.rec astronomia - naprawdę....

    Bardzo ciekawy artykuł dla aparatu Canon. Dziękuję :-)
    Ja mam proste "aparaciki".

    --
    animka

  • 37. Data: 2011-08-23 11:40:25
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    W dniu 2011-08-22 18:33, MaW pisze:

    > To może zacznij od kupna aparatu fotograficznego bo nauka fotografii na
    > komórce to troche tak jak nauka gry na fortepianie przy pomocy akordeonu

    Porównanie tak trafne, jak wybranie tego rodzaju zabawki do robienia
    zdjęć nocą.

  • 38. Data: 2011-08-23 11:51:29
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-08-22 00:29, Animka wrote:
> [...]
    > rzeczywistości?
    > Dzisiaj półzaćmiony był i tak ładnie wyglądał, a na zdjeciu już inaczej :-(

    fajny efekt "tłustej szybki"...

  • 39. Data: 2011-08-23 12:04:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 13:20, Animka pisze:

    > Bardzo ciekawy artykuł dla aparatu Canon. Dziękuję :-)
    > Ja mam proste "aparaciki".

    Raczysz żartować z tym Canonem (a może Olympusem) ;)

    Wiadomości tam są uniwersalne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.