  • 1. Data: 2012-03-12 16:34:48
    Temat: Pytanie foramlne - czas rejestracji sprowadzonego
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Witam

    Czy istneje jakis okreslony czas w ktorym nalezy zarejestrowac motocykl
    sprowadzony?

    Sytuacja: sprzet sprowadzony z germani 2 lata temu, nie zarejestrowany,
    teraz ktos go sprzedaje po tych 2 latach.
    Jezeli jest brief i to co wg wymogow powinno byc, nie bedzie problemu z
    zarejestrowaniem?

    Jakis czas temu zmienily sie o ile pamietam przepisy odnosnie rejestracji i
    cos tam bylo potrzebne u nas czego wczesniej nie dawali za granica.
    To bylo w 2010 czy wczesniej?

    pzdro

  • 2. Data: 2012-03-13 07:49:32
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-12 17:34, Tmek pisze:
    > Witam
    cze

    > Jakis czas temu zmienily sie o ile pamietam przepisy odnosnie
    > rejestracji i cos tam bylo potrzebne u nas czego wczesniej nie dawali za
    > granica.

    brief, w sensie ze obydwie czesci.

    > To bylo w 2010 czy wczesniej?

    AFAIR wczesniej.

    pozdr
    newrom

  • 3. Data: 2012-03-19 15:37:19
    Od: madziacbr <magdat1@_NOSPAM_hotmail.com>

    Ja rejestrowalam motocykl sprowadzony z Anglii, ale w Polsce byl juz
    przez jakis czas kiedy kupowalam go od wlasciciela. Poza oryginalnym
    dowodem osobistym i umowa kupna-sprzedazy nic innego nie bylo wymagane.
    Problem zaczyna sie wtedy, jesli wlasciciel od ktorego go kupujesz
    wyrejestrowal go z Niemczech i nie zarejestrowal go w Polsce, wtedy
    wymagany bedzie Certyfikat Eksportu, bo realnie rzecz biorac taki motocykl
    nie istnieje jesli nie jest nigdzie zarejestrowany...

  • 4. Data: 2012-03-19 16:01:54
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-19 16:37, madziacbr pisze:
    .
> [...]
    > wymagany bedzie Certyfikat Eksportu, bo realnie rzecz biorac taki
    > motocykl nie istnieje jesli nie jest nigdzie zarejestrowany...

    Co za piramidalna bzdura ?? Kto Ci dziecko nawciskal do glowy takie
    idiotyzmy ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 5. Data: 2012-03-20 09:30:00
    Od: madziacbr <magdat1@_NOSPAM_hotmail.com>

    Kuczu napisal

    > W dniu 2012-03-19 16:37, madziacbr pisze:
    > ..

    > Co za piramidalna bzdura ?? Kto Ci dziecko nawciskal do glowy takie
    > idiotyzmy ?

    Polska rzeczywistosc - nie zdawalam sobie sprawy dopoki sama nie musiala
    przez to prejsc. Moze w niemczech sa inne zasady, ale koles od ktorego
    kupowalam motocykl (sprowadzony z Anglii)nie mial pojecia o rejestracji i
    w takie bagno sie wpakowalam. Poszlam do urzedu i okazalo sie ze motocykl
    nie jest zarejestrowany w zadnym panstwie, poniewaz zostal wyrejestrowany
    z anglii, a dokument rejest. byl niekompletny, wiec drogie urzedniczki
    poinformowaly mnie ze powinnam dostac od tego "Pana" Certyfikat Eksportu
    skoro on go wyrejestrowal tam... Motocykl kupilam latem w 2009 a
    zarejestrowany zostal dopiero w 2010. Nauczke juz mam. Poprostu trzeba
    wiedziec jakie papiery z obcego kraju, jak wygladaja itp...

  • 6. Data: 2012-03-20 09:53:13
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-20 10:30, madziacbr pisze:

> [...]
    > latem w 2009 a zarejestrowany zostal dopiero w 2010. Nauczke juz mam.
    > Poprostu trzeba wiedziec jakie papiery z obcego kraju, jak wygladaja itp...

    Czyli panie urzedniczki byly niedouczone. Gdy kupuje motocykl w
    Niemczech to na ogol jest on wyrejestrowany, na dowod musze miec Brief i
    Fahrzeugschein uniewazniony z wpisana adnotacja o wyrejestrowaniu. Z
    tymi dokumentami rejestruje go w Polsce. Od momentu wyrejestrowania w
    Niemczech do momentu zarejestrowania w Polsce nie jest on wlasciwie
    zarejestrowany nigdzie. I nie stanowi to problemu. A okres miedzy oboma
    zdarzeniami jest zupelnie nieistotny, byleby byly oba dokumenty.

    Wiec albo Twoj motocykl mial wyjatkowo grubo nasrane w papierach albo
    Cie Panie Urzedniczki wprowadzily w blad bo gowno sie znaja. A z tego
    wniosek ze nie powinnas uogolniac bo bylas bohaterka wylacznie precedensu.