  • 1. Data: 2010-11-20 11:58:27
    Temat: Pytanie o interpretacje przepisow
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam pytanko o przepisy ruchu drogowego.
    Leci sobie w miescie droga, w kazda strone po dwa pasy ruchu, oddzielone sa
    od siebie zielenia. No i stoi sobie znak ograniczenia predkosci. 100 m
    dalej, jest taki "lacznik" miedzy dwoma kierunkami ruchu, aby samochody
    mogly na nim zawracac. Nie ma tam zadnego skrzyzowania itp.
    1) Czy od tego "lacznika" ten znak przestaje obowiazywac ?
    2) Czy jezeli przestaje, a na tym laczniku prowadzone sa jakies prace
    ziemne, i przejazd miedzy jezdniami jest zablokowany przez slupki, to znak
    przestaje obowiazywac ?

    Fantom

  • 2. Data: 2010-11-20 13:42:33
    Temat: Re: Pytanie o interpretacje przepisow
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > 1) Czy od tego "lacznika" ten znak przestaje obowiazywac ?
    Czy "łącznik" pozwala na wjechanie na Twój pas ruchu czy tylko na zjechanie
    z niego ?
    Innymi słowy czy jest tam jedynie możliwość zawracania czy jest
    dwukierunkowy ?
    Jeżeli jest dwukierunkowy, to powinien byc traktowany jako skrzyżowanie i
    odwołuje ograniczenie.
    Jeżeli jest jednokierunkowy, to nie odwołuje ograniczenia.
    > 2) Czy jezeli przestaje, a na tym laczniku prowadzone sa jakies prace
    > ziemne, i przejazd miedzy jezdniami jest zablokowany przez slupki, to znak
    > przestaje obowiazywac ?
    Nie przestaje obowiązywać !
    Tu masz przypadki, kiedy jest odwoływane ograniczenie
    http://www.znaki-drogowe.pl/index.php?option=com_con
    tent&view=category&layout=blog&id=35&Itemid=55
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 3. Data: 2010-11-21 01:52:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2010 11:58:27 +0100, Fantom napisał(a):

    > Witam
    > mogly na nim zawracac. Nie ma tam zadnego skrzyzowania itp.
    > 1) Czy od tego "lacznika" ten znak przestaje obowiazywac ?

    Nie.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2010-11-21 11:24:11
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > odwołuje ograniczenie.
    > Jeżeli jest jednokierunkowy, to nie odwołuje ograniczenia.

    No jest dwukierunkowy. Bo jadacy w jedna strone moga na nim zawrocic, i
    jadacy z drugiej strony tez moga na nim zawrocic.
    Czyli jest traktowany jako skrzyzowanie i odwoluje ?

    Fantom

  • 5. Data: 2010-11-21 11:28:15
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Nie przestaje obowiązywać !
    > Tu masz przypadki, kiedy jest odwoływane ograniczenie
    > http://www.znaki-drogowe.pl/index.php?option=com_con
    tent&view=category&layout=blog&id=35&Itemid=55

    To w sumie taki wykonawca tego typu prac, powiien postawic za tym lacznikiem
    znak typu 50/60 km/h aby zachowac jakby idee wczesniejszego dzialania tej
    drogi ?

    Fantom

  • 6. Data: 2010-11-21 13:30:25
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie ma tam zadnego skrzyzowania itp.
    > 1) Czy od tego "lacznika" ten znak przestaje obowiazywac ?

    skoro nie ma skrzyżowania, to nie przestaje obowiązywać. Jesli jest
    skrzyżowanie to przestaje obowiązywać.
    Teraz sie zastanów czy jest czy nie ma tam skrzyżowania.

    ps. ew. sprawdz def. skrzyżowania.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 7. Data: 2010-11-21 19:28:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 11:24:11 +0100, Fantom napisał(a):

    > No jest dwukierunkowy. Bo jadacy w jedna strone moga na nim zawrocic, i
    > jadacy z drugiej strony tez moga na nim zawrocic.
    > Czyli jest traktowany jako skrzyzowanie i odwoluje ?

    NIE.

    --