  • 1. Data: 2009-06-25 08:26:04
    Temat: RAID
    Od: "Tomek" <a...@w...pl>

    Witam grupowiczów.
    Mam małe pytanie na temat RAID

    Mam dysk skonfigurowany w RAID 1, czyli w dysk lustrzane.

    Pytanie, czy jest możliwe dodanie kolejnego dysku, ale by był jako osobny,
    bez rekonfiguracji wszystkiego

    Pozdrawiam i dzieki za pomoc

    Tomek

  • 2. Data: 2009-06-25 09:02:21
    Temat: Re: RAID
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h1vcao$t7g$1@pippin.nask.net.pl>, Tomek napisał(a):

    > Mam dysk skonfigurowany w RAID 1, czyli w dysk lustrzane.
    >
    > Pytanie, czy jest możliwe dodanie kolejnego dysku, ale by był jako osobny,
    > bez rekonfiguracji wszystkiego

    Zawsze możesz dodać kolejne dyski do RAID1 (byleby były niemniejsze).
    W niczym to nie przeszkadza. Możesz mieć i 50 dysków spiętych w RAID1
    (o ile tylko uda Ci się tyle podpiąć).

    Jacek

  • 3. Data: 2009-06-25 09:45:18
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Tomek pisze:
    > Witam grupowicz?w.
    > Mam ma?e pytanie na temat RAID

    Włącz MIME, bo śmieci wysyłasz.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    > Mam dysk skonfigurowany w RAID 1, czyli w dysk lustrzane.
    > Pytanie, czy jest mo?liwe dodanie kolejnego dysku, ale by by? jako osobny,
    > bez rekonfiguracji wszystkiego

    Oczywiście. Problemem może być dodanie dysku do macierzy,
    natomiast *osobny* dysk, nie należący do macierzy, możesz
    dodać sobie zawsze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-06-25 17:42:10
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    >
    > Mam dysk skonfigurowany w RAID 1, czyli w dysk lustrzane.
    >
    > Pytanie, czy jest możliwe dodanie kolejnego dysku, ale by był jako osobny,

    Ostatnio mialem podobny problem, jesli nie taki sam.
    Stworzylem RAID 1 z 2 dyskow, zainstalowalem na tym
    XP'ka potem chcialem dodac dyski magazynu 2 szt
    Po podpieciu ich do kontrolera nie byly one widoczne
    w systemie. Byly widoczne na liscie menedzera urzadzen
    lecz nie w menedzerze dyskow. Po dodaniu ich w
    kontrolerze RAID jako SPAN tez nie pojawily sie w
    naliscie menedzera dyskow, wiecej opcji nie bylo
    Bylo to wszystko robione na plycie intela
    http://www.intel.com/Products/Server/Motherboards/En
    try-S3200SH/Entry-S3200SH-overview.htm
    Tak wiec jesli u siebie tez robisz to wszystko w ramach
    jednego kontrolera to wydaje mi sie ze jest to nie
    mozliwe musialbys miec RAID'a np na osobnym kontrolerze
    a dyski "zwykle" podpinac do mostka polodniowego lub na
    odwrot

    --
    NoRek